Волво Клуб - България

Full Version: Възможен проблем с ABS
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Здравейте,имам още едно запитване.Значи от около месец ми светна лампичката на таблото за ABS-а,и от тогава пронякога колелата ми блокират при по рязко натискане на спирачките,не винаги ( и това ме учудва ),но блокират.Обичам да си цапам ръцете с масло,но досега съм нямал кола с ABS и затова ако можете да ми кажете възможните причини за проблема ще ви бъда благодарен.
Значи:Светне ли ABS-а значи има проблем и автоматично изключва системата.Колата остава без ABS.Не е фатално,но трябва да внимаваш със спирането.Може да е от няколко неща:Изтъркани накладки(Ако имаш датчици на тях),Датчик за ABS на някое колело,протъркан кабел и др.Това са основните.Провери ги и ако не е от тях отиди на диагностика.Успех
Значи накладките ги смених вчера и огледах наоколо,но не можах да забележа нищо нередно.Мерси все пак ще погледна
jeki Wrote:Значи накладките ги смених вчера и огледах наоколо,но не можах да забележа нищо нередно.Мерси все пак ще погледна

По принцип най-добре да идеш при някои електричар, но ако все пак държиш да се омажеш сам, провери наи напред датчиците, те са магнитни и често се налепват със стружки и други разни боклуци, изчисти ги хубаво, а също така и леглото и си ги сложи пак на мястото. Понеже на повечето са раждясали и клеясали (особено задните) и има голяма вероятност да не можеш да ги свалиш може първо да ги измериш с един мултиметър, или друг уред за мерене на съпротивление. На предните буксите им са под предния капак, но на задните тръгваш по кабела и там където влизат в купето вадиш маншончето и ше се покажат.
Меренето става по следния начин - колата е изгасена и НЕ Е на контакт, изваждаш буксата на съответното колело, там има 2 клеми, слагаш уреда на съпротивление и допираш щеките в двете клеми на кабела който отива КЪМ ДАТЧИКА (КЪМ КОЛЕЛОТО) трябва да ти показва около 730, не съм съвсем сигурен за числото но задължително трябва да е различно от 0 и 1. ако на някои от датчиците ти показва 0 или 1 значи там е проблема. Желая ти успех но по принцип се моли да е датчик и да е преден защото ако е заден е почти невъзможно да го извадиш здрав и дори и да е за почистване сигурно ще трябва да се смени.
Въпрос: Как...
Quote:дори и да е за почистване сигурно ще трябва да се смени
:?:
За въпросното почистване необходим ли е демонтаж? Някъде четох, че след сваляне на гумата може да се осъществи достъп до датчика...

Моя проблем с ABS-а е, че при минаване през неравност се изключва. А след това понякога се включва, понякога - не. Проверих го със самодиагностичния тестер и ми изкара всички възможни проблеми със задна дясна гума. Имах прекалено много спирачно масло в казанчето - намалих го до нормално количество but the problem persists! Има и един такъв момент, че дори при светеща лампичка, ABS-а сработва?!? (Т.е. рита ми педала.) Поради тая причина си мисля, че датчика ми не е за смяна, а по скоро за почистване. А какви пари са тия датчици?

Ходих при майстор по спирачките, но той ми каза, че от ~50 опита да свали здрав датчика от задно колело е успявал... само веднъж! А е кадърно момче :? Също така от него научих, че е добре през 1 или 2 години (не запомних) да се прочиства течността на цялата спирачна система - може ли проблeма ми да е от такова естество?
Въпрос: Как...
Quote:дори и да е за почистване сигурно ще трябва да се смени
:?:
За въпросното почистване необходим ли е демонтаж? Някъде четох, че след сваляне на гумата може да се осъществи достъп до датчика...

Моя проблем с ABS-а е, че при минаване през неравност се изключва. А след това понякога се включва, понякога - не. Проверих го със самодиагностичния тестер и ми изкара всички възможни проблеми със задна дясна гума. Имах прекалено много спирачно масло в казанчето - намалих го до нормално количество but the problem persists! Има и един такъв момент, че дори при светеща лампичка, ABS-а сработва?!? (Т.е. рита ми педала.) Поради тая причина си мисля, че датчика ми не е за смяна, а по скоро за почистване. А какви пари са тия датчици?

Ходих при майстор по спирачките, но той ми каза, че от ~50 опита да свали здрав датчика от задно колело е успявал... само веднъж! А е кадърно момче :? Също така от него научих, че е добре през 1 или 2 години (не запомних) да се прочиства течността на цялата спирачна система - може ли проблeма ми да е от такова естество?
не вярвам да е от течността щото датчиците са само електрически..... виж си грешките какви са...но ако тисветне лампата и имаш абс нещо компа се е ошашавил
не вярвам да е от течността щото датчиците са само електрически..... виж си грешките какви са...но ако тисветне лампата и имаш абс нещо компа се е ошашавил
watcher Wrote:Въпрос: Как...
Quote:дори и да е за почистване сигурно ще трябва да се смени
:?:
За въпросното почистване необходим ли е демонтаж? Някъде четох, че след сваляне на гумата може да се осъществи достъп до датчика...

На задните колела деисвително клеясват доста но с предно не съм имал проблеми.
На задното колело като свалиш гумата и сваляж диска под него трябва да се показва датчика.
Виж за предния ще трябва да извадиш полуоската от главината, тъи като той се показва при карето, но можеш да пробваш с нешо тънко покраи карето, макар че дори и да го стигнеш през това малко пространство едва ли ще можеш да го почистиш.
Но нали разбра това се отнася за предните а задните мисля че стърчат почти целите под диска и достъпа е свободен.
Но по принцип Шуберт е прав, че да ти свети лампата и да ти работи АБС-а е абсурдно, по скоро търси проблем в лампата да не прехвърля ток от някъде и да свети фалшиво.
watcher Wrote:Въпрос: Как...
Quote:дори и да е за почистване сигурно ще трябва да се смени
:?:
За въпросното почистване необходим ли е демонтаж? Някъде четох, че след сваляне на гумата може да се осъществи достъп до датчика...

На задните колела деисвително клеясват доста но с предно не съм имал проблеми.
На задното колело като свалиш гумата и сваляж диска под него трябва да се показва датчика.
Виж за предния ще трябва да извадиш полуоската от главината, тъи като той се показва при карето, но можеш да пробваш с нешо тънко покраи карето, макар че дори и да го стигнеш през това малко пространство едва ли ще можеш да го почистиш.
Но нали разбра това се отнася за предните а задните мисля че стърчат почти целите под диска и достъпа е свободен.
Но по принцип Шуберт е прав, че да ти свети лампата и да ти работи АБС-а е абсурдно, по скоро търси проблем в лампата да не прехвърля ток от някъде и да свети фалшиво.
Pages: 1 2 3