Волво Клуб - България

Full Version: Питане за датчик на вентилатора
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Преди 5 дни колата почна да ми повишава температурата на двигателя стана ми странно че не се включи перката с климатика на макс я свалих на нормално стрелката беше близо до средата. Прочетох темите за термостата но мисля че моя си бачка и не ми е затворил на малкия кръг беше ми изхвърлило близо 2 литра антифриз долях с вода така или иначе тия дни сряда най вероятно ще иде на сервиз за промивка и подмяна на антифриза. от както досипах водата не е имала проблем щото не е топло и събота и неделя нямаше трафик. Колебая се дали да отида в рено сервиза или в мото пфое ама цение малко ме притесняват в послдното. Ако някои е имал проблем с този датчик за вентилатора или се занимава с охладителни системи да ме посъветва къде да отида да ми я прегледат.
Преди 5 дни колата почна да ми повишава температурата на двигателя стана ми странно че не се включи перката с климатика на макс я свалих на нормално стрелката беше близо до средата. Прочетох темите за термостата но мисля че моя си бачка и не ми е затворил на малкия кръг беше ми изхвърлило близо 2 литра антифриз долях с вода така или иначе тия дни сряда най вероятно ще иде на сервиз за промивка и подмяна на антифриза. от както досипах водата не е имала проблем щото не е топло и събота и неделя нямаше трафик. Колебая се дали да отида в рено сервиза или в мото пфое ама цение малко ме притесняват в послдното. Ако някои е имал проблем с този датчик за вентилатора или се занимава с охладителни системи да ме посъветва къде да отида да ми я прегледат.
THEGAME Wrote:Преди 5 дни колата почна да ми повишава температурата на двигателя стана ми странно че не се включи перката с климатика на макс я свалих на нормално стрелката беше близо до средата....

Нещо не схванах много обяснението на проблема. Поне от първото изречение .... :roll: Може би аз не чета добре или пък не знам ...
Забележката е за това, че колкото по-добре е описан даден проблем, толкова по-точно може да се даде отговор за него. :wink:

Сега по проблема. При мен така и не ми се е налагало до сега да разбирам къде се намира този датчик и за това ще ти кажа принципно как стоят нещата. На 90% от колите датчика се намира в долната част на радиатора. Работата му е като се повиши температурата на радиатора над 90 градуса да речем, да включи вентилатора, който от своя страна да охлади антифриза в радиатора. В повечето случаи този атчик е една проста биметална пластина, която при надвишаване на дадената температура прави конаткт и пуска вентилатора. До колкото разбирам от твоето обяснение, перката не се е пуснала и колата е изхвърлиа водата през разширителя. Та по въпроса дали МФ или Рено, мисля че няма смисъл да си хвърляш парите за този проблем при тях. Хем ще чакаш, хем ще ти отрежат главата, а всеки средно-статистически майстор ще ти го смени за 20мин. и си готов.
THEGAME Wrote:Преди 5 дни колата почна да ми повишава температурата на двигателя стана ми странно че не се включи перката с климатика на макс я свалих на нормално стрелката беше близо до средата....

Нещо не схванах много обяснението на проблема. Поне от първото изречение .... :roll: Може би аз не чета добре или пък не знам ...
Забележката е за това, че колкото по-добре е описан даден проблем, толкова по-точно може да се даде отговор за него. :wink:

Сега по проблема. При мен така и не ми се е налагало до сега да разбирам къде се намира този датчик и за това ще ти кажа принципно как стоят нещата. На 90% от колите датчика се намира в долната част на радиатора. Работата му е като се повиши температурата на радиатора над 90 градуса да речем, да включи вентилатора, който от своя страна да охлади антифриза в радиатора. В повечето случаи този атчик е една проста биметална пластина, която при надвишаване на дадената температура прави конаткт и пуска вентилатора. До колкото разбирам от твоето обяснение, перката не се е пуснала и колата е изхвърлиа водата през разширителя. Та по въпроса дали МФ или Рено, мисля че няма смисъл да си хвърляш парите за този проблем при тях. Хем ще чакаш, хем ще ти отрежат главата, а всеки средно-статистически майстор ще ти го смени за 20мин. и си готов.
Обикновенно при недостатъчна охладителна течност се образува въздушна възглавница в радиаторите и тогава датчика който включва перката неможе да сработи защото въздухът неможе да го загрее достатъчно,много често чрез доливане на течност този проблем изчезва,за по сигурно вземи някой авер да ти гледа стрелката за по сигурно и накарай колата да загрее на място,най-лесно ще е ако си карал градско(колата е достатъчно загряла и няма нужда много да я чакаш) и като се прибереш я оставяш да работи и някой хем да ти държи оборотите около 3000 хем да гледа стрелката а ти си вдиги капака и гледай перката.Зимата се познава много лесно като спре да духа топло от парното ама сега в тия жеги не е добър показател.
Обикновенно при недостатъчна охладителна течност се образува въздушна възглавница в радиаторите и тогава датчика който включва перката неможе да сработи защото въздухът неможе да го загрее достатъчно,много често чрез доливане на течност този проблем изчезва,за по сигурно вземи някой авер да ти гледа стрелката за по сигурно и накарай колата да загрее на място,най-лесно ще е ако си карал градско(колата е достатъчно загряла и няма нужда много да я чакаш) и като се прибереш я оставяш да работи и някой хем да ти държи оборотите около 3000 хем да гледа стрелката а ти си вдиги капака и гледай перката.Зимата се познава много лесно като спре да духа топло от парното ама сега в тия жеги не е добър показател.
Мерси за отговорите, датчика го видях че е на долкиня краи на радиатора червена пласмаса беше мернах го с мултицет на самия вентилатор имаше верига ама на самия датчик нямаше не вярвам да е много скъп щом един термостат е до 30 тина лева. А аз така и така смятам да си сменя целия антифриз че не е сменян маи никога Smile преди си правех колата в гордан до кауфланда в Дружба останах доволен от тях но там съм подменял само ходова част ако някои знае читав сервиз около Младост или Дружба да каже. А за въздушния джоб мисля че няма как да се е образувал защото преди не съм имал проблем и вентилатора си работеше от както съм долял с вода не е губило течност следобяд ще поработя на место да видим дали ще загрее достатъчно .
Мерси за отговорите, датчика го видях че е на долкиня краи на радиатора червена пласмаса беше мернах го с мултицет на самия вентилатор имаше верига ама на самия датчик нямаше не вярвам да е много скъп щом един термостат е до 30 тина лева. А аз така и така смятам да си сменя целия антифриз че не е сменян маи никога Smile преди си правех колата в гордан до кауфланда в Дружба останах доволен от тях но там съм подменял само ходова част ако някои знае читав сервиз около Младост или Дружба да каже. А за въздушния джоб мисля че няма как да се е образувал защото преди не съм имал проблем и вентилатора си работеше от както съм долял с вода не е губило течност следобяд ще поработя на место да видим дали ще загрее достатъчно .