Волво Клуб - България

Full Version: Колко АТМОСФЕРИ вдига... РЕЗЕРВОАРА ?!?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Привет на всички!

Вчера в жежкото спирам пред блока и... понамирисва на бензинец, въпреки че карам на ГАЗ. Подуших оттук, оттам и миризмата изчезна както се беше и появила - може и де не е била от мойта скъпа, ама знае ли човек? Та я да проверя да не е избило нещо отнякъде - гледам отдолу - чисто, само малко баката/резервоара стои като издут надолу /може да ми се е привидяло/, и отключвам капачката на резервоара и развивам, и едно съскане, едно чудо... от бензинови пари !?!

Обстоятелствата - колата пали винаги на бензин!

И преди е съскало от налягане вътре, ама тоя път, ако имаше някой с цигара наблизо, щяхме да опрем до ТОНИ-файърмен ?!

За първи път бях и сложил 95 Ви пауър към 6-8 литра да е имало - възможно ли е той да се изпарява по-вече от нормалния 95 /основно зареждам от Лукойл/

Моля за мнение от колегите, забелязали подобно явление и при тях!

И едно въпросче/дяволия в допълнение - понеже очаквам бензиновата помпа да ме изостави от вече 7 месеца - дали с това налягане бега бензин към двигателя Smile - поне ще да мога да запаля, до евентуално отстраняване/подмяна на помпата? Smile
Привет на всички!

Вчера в жежкото спирам пред блока и... понамирисва на бензинец, въпреки че карам на ГАЗ. Подуших оттук, оттам и миризмата изчезна както се беше и появила - може и де не е била от мойта скъпа, ама знае ли човек? Та я да проверя да не е избило нещо отнякъде - гледам отдолу - чисто, само малко баката/резервоара стои като издут надолу /може да ми се е привидяло/, и отключвам капачката на резервоара и развивам, и едно съскане, едно чудо... от бензинови пари !?!

Обстоятелствата - колата пали винаги на бензин!

И преди е съскало от налягане вътре, ама тоя път, ако имаше някой с цигара наблизо, щяхме да опрем до ТОНИ-файърмен ?!

За първи път бях и сложил 95 Ви пауър към 6-8 литра да е имало - възможно ли е той да се изпарява по-вече от нормалния 95 /основно зареждам от Лукойл/

Моля за мнение от колегите, забелязали подобно явление и при тях!

И едно въпросче/дяволия в допълнение - понеже очаквам бензиновата помпа да ме изостави от вече 7 месеца - дали с това налягане бега бензин към двигателя Smile - поне ще да мога да запаля, до евентуално отстраняване/подмяна на помпата? Smile
Добре де, тя капачката ти трябва да има отдушник, защо не си я почистиш, а искаш да ползваш чужди услуги, когато вече ще бъде прекалено късно Confusedhock:
Виж дали може с игла, ако не накисни я в нещо. Краен вариант е и пробиване на тънка дупка, но дано не се стига дотам. Опасно си е.
Оправяй го и кажи после решението. Успех.
Поздрави!

поправка - може да съм сгрешил - все стари коли съм карал досега /т.е. много по-стари/. Дупчи екологията тогава Big Grin
Добре де, тя капачката ти трябва да има отдушник, защо не си я почистиш, а искаш да ползваш чужди услуги, когато вече ще бъде прекалено късно Confusedhock:
Виж дали може с игла, ако не накисни я в нещо. Краен вариант е и пробиване на тънка дупка, но дано не се стига дотам. Опасно си е.
Оправяй го и кажи после решението. Успех.
Поздрави!

поправка - може да съм сгрешил - все стари коли съм карал досега /т.е. много по-стари/. Дупчи екологията тогава Big Grin

GT1

Волвата ни имат "екология".
Нещо като кутия с цилиндрична форма (вид филтър)в предната част на колата, обикновено между калника и подкалника.
Свързана е със няколко тънки (2-3) тръбички, които "дърпат" бензиновите пари от резервоара и през кутията отиват във всмукателните тръби за изгаряне в камерите.
Нормално при висока външна температура, бензинът в резервоара да се изпарява и парите да създават налягане в него.
Ако колата работи - парите се поемат от двигателя през този филтър.
Ако не работи, налягането остава в резервоара и единствения начин да излязат е ако се отвие капачката. Но кое налага това? :roll:
Самата капачка няма отвор.

GT1

Волвата ни имат "екология".
Нещо като кутия с цилиндрична форма (вид филтър)в предната част на колата, обикновено между калника и подкалника.
Свързана е със няколко тънки (2-3) тръбички, които "дърпат" бензиновите пари от резервоара и през кутията отиват във всмукателните тръби за изгаряне в камерите.
Нормално при висока външна температура, бензинът в резервоара да се изпарява и парите да създават налягане в него.
Ако колата работи - парите се поемат от двигателя през този филтър.
Ако не работи, налягането остава в резервоара и единствения начин да излязат е ако се отвие капачката. Но кое налага това? :roll:
Самата капачка няма отвор.
Може би понеже карам на ГАЗ? Пък наистина мисля че няма отдушник капачката на резервоара, а Тони?
Може би понеже карам на ГАЗ? Пък наистина мисля че няма отдушник капачката на резервоара, а Тони?
Прав е GT1. Това "нещо като кутия с цилиндрична форма" се нарича изпарител (Evaporator - EVAP) на бензинови пари, в който има карбонов филтър:
Прав е GT1. Това "нещо като кутия с цилиндрична форма" се нарича изпарител (Evaporator - EVAP) на бензинови пари, в който има карбонов филтър:
Pages: 1 2