Волво Клуб - България

Full Version: povisavane temperatyrata na dvigatela
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
kogato karax dneska kolata gradsko bez klimatik temperatyrata e normalna(toest do sredata na pokazatel na temperatyra),
kogato sega vklioutsix klimatik, temperatyrata stigna do edna tserta predi da vleze na tserveno,i se pritesnix i vednaga izklioutsix klimatika.
sled kato go izklioutsix temperatyrata pak se verna na sredata na pokazatel .
ima li niakoi ot vas podobmo problem?????
da ne se razvali termostata ili tova e normalno????
kolata e v40 1.9 tdi 99g 90ps
kogato karax dneska kolata gradsko bez klimatik temperatyrata e normalna(toest do sredata na pokazatel na temperatyra),
kogato sega vklioutsix klimatik, temperatyrata stigna do edna tserta predi da vleze na tserveno,i se pritesnix i vednaga izklioutsix klimatika.
sled kato go izklioutsix temperatyrata pak se verna na sredata na pokazatel .
ima li niakoi ot vas podobmo problem?????
da ne se razvali termostata ili tova e normalno????
kolata e v40 1.9 tdi 99g 90ps
Това според мен е съвсем нормално, при положение, че след като се включи климатика доста се натоварва двигателя. Натоварване на двигателя се предизвиква и от включени светлини и всякакви други консуматори на енергия. В генератора се създава съпротивителен момент, който за да бъде преодолян изисква и по-голяма мощност и съответно се изгаря по-голямо количество гориво. Включеният климатик също създава такъв съпротивителен момент и то много по-голям от този на генератора и затова ти загрява колата. Пък и двигателят е слабичък и се попретоварва малко. Това е причината за повишаването на температурата при включване на климатика. Като добавиш и горещото време и въздух, които пречат на нормалния топлообмен /не се отнема достатъчно количество топлина от горещия радиатор/ картинката придобива вида, описан по-горе от теб. Аз също имам такъв проблем с моят двигател и гледам да не включвам климатика в моменти когато може и без него. Отделно, натоварвайки двигателя, климатика и генератора товарят и джоба ти, тоест двигателя си вдига разхода в рамките на около 20-25 процента.
Това според мен е съвсем нормално, при положение, че след като се включи климатика доста се натоварва двигателя. Натоварване на двигателя се предизвиква и от включени светлини и всякакви други консуматори на енергия. В генератора се създава съпротивителен момент, който за да бъде преодолян изисква и по-голяма мощност и съответно се изгаря по-голямо количество гориво. Включеният климатик също създава такъв съпротивителен момент и то много по-голям от този на генератора и затова ти загрява колата. Пък и двигателят е слабичък и се попретоварва малко. Това е причината за повишаването на температурата при включване на климатика. Като добавиш и горещото време и въздух, които пречат на нормалния топлообмен /не се отнема достатъчно количество топлина от горещия радиатор/ картинката придобива вида, описан по-горе от теб. Аз също имам такъв проблем с моят двигател и гледам да не включвам климатика в моменти когато може и без него. Отделно, натоварвайки двигателя, климатика и генератора товарят и джоба ти, тоест двигателя си вдига разхода в рамките на около 20-25 процента.
mersi mnogo za informatsia,edna godina karam volvoto do sega niamam problem ses temperatyra no bez da izpolzvam klimatika,
no vtsera bese souper zega,i karax na sofia tsentera,mnogo dvizenie imase, samo 1-2 skorost.
mersi mnogo za informatsia,edna godina karam volvoto do sega niamam problem ses temperatyra no bez da izpolzvam klimatika,
no vtsera bese souper zega,i karax na sofia tsentera,mnogo dvizenie imase, samo 1-2 skorost.
Провери дали когато включиш климатика перката на радиатора започва да върти.Тя би трябвало да се задейства за да охлажда радиаторчето на климатика като покрай него се охлажда и радиатора за антифриза на двигатела.

Служебния partner е турбо-дизел - при него даже температурата дори в най-голямата жега не минава 85-90 градуса с вкл. климатик на градско.
Перката върти постоянно и не му позволява да загрява още.
Предполагам че и при теб трябва да е така :wink:
Провери дали когато включиш климатика перката на радиатора започва да върти.Тя би трябвало да се задейства за да охлажда радиаторчето на климатика като покрай него се охлажда и радиатора за антифриза на двигатела.

Служебния partner е турбо-дизел - при него даже температурата дори в най-голямата жега не минава 85-90 градуса с вкл. климатик на градско.
Перката върти постоянно и не му позволява да загрява още.
Предполагам че и при теб трябва да е така :wink:
Моята стрелка не мърда независимо дали е пуснат климатк фарове и др.
Също няма значение дали карам градско или не.Може да не ти включва някои от вентилаторите...
Моята стрелка не мърда независимо дали е пуснат климатк фарове и др.
Също няма значение дали карам градско или не.Може да не ти включва някои от вентилаторите...
Pages: 1 2 3 4