Волво Клуб - България

Full Version: код за грешка 313
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
Случката накратко:
Искърското дефиле, газ по завоите... спрях на 1 място за малко и докато маневрирах ми угасна. А да запаля и не върти стартера. ОК, ясно.. и др. път е ставало. Алтернатора презарежда, напрежението на акумулатора става по-високо от зададеното и ECU вика ще запалиш ама друг път. Включих фарове, мигачи, музики. Все пак да прочета и грешките докато чакам. И изненада. Освен очакваната
132 - Слишком высокое или слишком низкое напряжение аккамуляторной батареи.
ми показа и 313. Погледнах си пищова ама там нямам такова.
Изчистих грешките, дава 111, но този път не пожела да завърти.
10 м. бутане свърши работа. След 20тина км. спрях и реших да пробвам дали пали. Всичко беше ОК.
(Почти. Сега се чува някакво жужене докато върти стартера. Може да се индуцира нещо в кабела към входа на усилвателя, дългичък е, но не съм сигурен.)

Прибрах се после и проверих кода:
313 - Отсутствует или неверен сигнал с клапана системы EVAP.

Какъв е този клапан и коя е тая система EVAP ?
Възможно ли е това да ме е избъзикало или не съм изчакал достатъчно да се разреди батерията ?
Случката накратко:
Искърското дефиле, газ по завоите... спрях на 1 място за малко и докато маневрирах ми угасна. А да запаля и не върти стартера. ОК, ясно.. и др. път е ставало. Алтернатора презарежда, напрежението на акумулатора става по-високо от зададеното и ECU вика ще запалиш ама друг път. Включих фарове, мигачи, музики. Все пак да прочета и грешките докато чакам. И изненада. Освен очакваната
132 - Слишком высокое или слишком низкое напряжение аккамуляторной батареи.
ми показа и 313. Погледнах си пищова ама там нямам такова.
Изчистих грешките, дава 111, но този път не пожела да завърти.
10 м. бутане свърши работа. След 20тина км. спрях и реших да пробвам дали пали. Всичко беше ОК.
(Почти. Сега се чува някакво жужене докато върти стартера. Може да се индуцира нещо в кабела към входа на усилвателя, дългичък е, но не съм сигурен.)

Прибрах се после и проверих кода:
313 - Отсутствует или неверен сигнал с клапана системы EVAP.

Какъв е този клапан и коя е тая система EVAP ?
Възможно ли е това да ме е избъзикало или не съм изчакал достатъчно да се разреди батерията ?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.volvoclub.org.uk/tech/fuel_injection/LH3.2-EVAPsystem.pdf">http://www.volvoclub.org.uk/tech/fuel_i ... system.pdf</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.volvoclub.org.uk/tech/fuel_injection/LH3.2-EVAPsystem.pdf">http://www.volvoclub.org.uk/tech/fuel_i ... system.pdf</a><!-- m -->
kokok0 Wrote:http://www.volvoclub.org.uk/tech/fuel_in...system.pdf
Мерси :thumbright:
Баси какви неща имало по колите...
От това ми стана ясно че се "обработват" само бензинoвите пари, филтъра събира около 90 grams of fuel, който отива към двигателя когато газираш. Демек - трябва да запали независимо от състоянието и функционалността на системата. Ама не пожела...
Притеснява ме това, че ако пак се случи може да съм някъде далеч и да няма кой да бутне. Или да съм напреки на улицата (което се е случвало, но като падна напрежението запали веднага).
kokok0 Wrote:http://www.volvoclub.org.uk/tech/fuel_in...system.pdf
Мерси :thumbright:
Баси какви неща имало по колите...
От това ми стана ясно че се "обработват" само бензинoвите пари, филтъра събира около 90 grams of fuel, който отива към двигателя когато газираш. Демек - трябва да запали независимо от състоянието и функционалността на системата. Ама не пожела...
Притеснява ме това, че ако пак се случи може да съм някъде далеч и да няма кой да бутне. Или да съм напреки на улицата (което се е случвало, но като падна напрежението запали веднага).
Е значи проблема не ти е в евап клапана?!?
Е значи проблема не ти е в евап клапана?!?
Решение (вместо бутане) САМО АКО СИ САМ И НЕ МОЖЕШ ДА БУТАШ !!!
Вадиш от старера тънкото кабелче (там са два един МНОГО дебел, който всъщност захранва, и един тъничък, който идва от ключа на старера, масата си я зема от корпуса, демек двигателя) Та .... това тънкото кабелче го опираш в + на батерията и стартера върти, ако е необходимо подай газ на ръка под капака. След като запалиш, колкото и да пари ДВГ или да вали дъжд или каквото още там екстремно може да има ВЪРНИ КАБЕЛЧЕТО на мястото му. При следващо палене ако си забравил че "виси" а то всъщност да е опряло някъде може да станат интересни пиротехнически изпълнения със сложни финансови пируети.
УСПЕХ и добави това в пищова си :lol:
Решение (вместо бутане) САМО АКО СИ САМ И НЕ МОЖЕШ ДА БУТАШ !!!
Вадиш от старера тънкото кабелче (там са два един МНОГО дебел, който всъщност захранва, и един тъничък, който идва от ключа на старера, масата си я зема от корпуса, демек двигателя) Та .... това тънкото кабелче го опираш в + на батерията и стартера върти, ако е необходимо подай газ на ръка под капака. След като запалиш, колкото и да пари ДВГ или да вали дъжд или каквото още там екстремно може да има ВЪРНИ КАБЕЛЧЕТО на мястото му. При следващо палене ако си забравил че "виси" а то всъщност да е опряло някъде може да станат интересни пиротехнически изпълнения със сложни финансови пируети.
УСПЕХ и добави това в пищова си :lol:
Pages: 1 2 3 4