Волво Клуб - България

Full Version: Volvo 460 ремонт на машинката за заключване на вратите
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Ако колата Ви е с централно заключване и някоя от вратите не се заключва или отключва не бързайте да закупувате нова машинка, просто направете това:
-свалете кората на вратата, като предварително от техническото ръководство разберете как става .
-машинката е монтирана на самата брава и не се вижда, но се виждат кабелите които я захранват, те са с жълт и зелен и са включени към основната инсталация с щепсел.Разединете щепсела.
-свържете цифров волтмер към бялата букса/тя е от основната инсталация/ и започнете заключване и отключване на колата с ключа от вратата на шофьора.Наблюдавайте волтмера той трябва да отчита напрежение м/у 7-12в, което мени знака си при преминаване на ключа от положение отключване-заключване и обратно.Ако автомобила има дистанционно, отключете и заключете и с него, резултата трябва да е същия.С тази проверка ще проверите; изправността на кабелите до щепсела,контактната система на шофьорската врата,изправността на пулта за дистанционно управление.
-Включете мултицета в кафявия щепсел/през него се захранва машинката/ и го превключете на обхват 200 ома.Измереното съпротивление трябва да е 3-7ом.Ако съпротивлението е 0 или малко над 0 ротора на двигателчето е изгорял.При съпротивление 3-7 или повече ома повредата в машинката е механична или просто тя е заяла.
Свалете машинката като предварително се запознаете как става .Ако ще ремонтирате се постъпва така:
-с шило извадете гуменото уплътнение около проводниците
-с тънка ножовка движейки се точно по фабричния шев срежете корпуса на две половини.Рязането се извършва внимателно като се спира щом усетите че сте прерязали стената.При разтваряне ще видите
следното P9020265jpg.Огледайте внимателно всички части и ако няма счупени ги почистете.Извадете двигатечето от кутията и го включете към акумулатора то трябва да се върти с висока скорост без стържене и свирене.Разменете поляритета на проводниците за да промените посоката му на въртене.Добре е двигателчето да се разкапселова и да се почисти колектора с много ситна шкуртка.Омаслете всички части P9020266 с машинно масло и сглобете внимателно.Двете половини на кутията се стягат с къси шпилки, които се използват и за захващане към бравата.Преди да монтирате свържете двата щепсела и пробвайте машинката извън вратата.Ако всички части са били здрави и не сте пренатегнали капачките машинката трябва да работи.Уплътнете сряза в капачката със силикон и монтирайте във вратата.
Ако колата Ви е с централно заключване и някоя от вратите не се заключва или отключва не бързайте да закупувате нова машинка, просто направете това:
-свалете кората на вратата, като предварително от техническото ръководство разберете как става .
-машинката е монтирана на самата брава и не се вижда, но се виждат кабелите които я захранват, те са с жълт и зелен и са включени към основната инсталация с щепсел.Разединете щепсела.
-свържете цифров волтмер към бялата букса/тя е от основната инсталация/ и започнете заключване и отключване на колата с ключа от вратата на шофьора.Наблюдавайте волтмера той трябва да отчита напрежение м/у 7-12в, което мени знака си при преминаване на ключа от положение отключване-заключване и обратно.Ако автомобила има дистанционно, отключете и заключете и с него, резултата трябва да е същия.С тази проверка ще проверите; изправността на кабелите до щепсела,контактната система на шофьорската врата,изправността на пулта за дистанционно управление.
-Включете мултицета в кафявия щепсел/през него се захранва машинката/ и го превключете на обхват 200 ома.Измереното съпротивление трябва да е 3-7ом.Ако съпротивлението е 0 или малко над 0 ротора на двигателчето е изгорял.При съпротивление 3-7 или повече ома повредата в машинката е механична или просто тя е заяла.
Свалете машинката като предварително се запознаете как става .Ако ще ремонтирате се постъпва така:
-с шило извадете гуменото уплътнение около проводниците
-с тънка ножовка движейки се точно по фабричния шев срежете корпуса на две половини.Рязането се извършва внимателно като се спира щом усетите че сте прерязали стената.При разтваряне ще видите
следното P9020265jpg.Огледайте внимателно всички части и ако няма счупени ги почистете.Извадете двигатечето от кутията и го включете към акумулатора то трябва да се върти с висока скорост без стържене и свирене.Разменете поляритета на проводниците за да промените посоката му на въртене.Добре е двигателчето да се разкапселова и да се почисти колектора с много ситна шкуртка.Омаслете всички части P9020266 с машинно масло и сглобете внимателно.Двете половини на кутията се стягат с къси шпилки, които се използват и за захващане към бравата.Преди да монтирате свържете двата щепсела и пробвайте машинката извън вратата.Ако всички части са били здрави и не сте пренатегнали капачките машинката трябва да работи.Уплътнете сряза в капачката със силикон и монтирайте във вратата.
Страхотно е да има ентусиясти ,да ремонтират колите си.

Бих препоръчал товарните кабели на м.ц.з да се мерят с пробна лампа(мое неангажиращо мнение)

Машинката за централно заключване на (м.ц.з) 850 е малко по-различна и след профилактиката
описана по горе аз съветвам срязване с полувин витка на пружинките

Задължително почистете и смажете лостовата система и бравата ,за да намалите усилието на м.ц.з

Лошото е че каквито и магий да се прави на 10-15 годишна м.ц.з то тя през живота си
(примерно за 10г тя е отворила и затворила вратата 58400 пъти)
то ефекта е за месец или два
Една нова от МП или някоя кирайска е по -дорото решение
Успех с ремонтите Smile
Страхотно е да има ентусиясти ,да ремонтират колите си.

Бих препоръчал товарните кабели на м.ц.з да се мерят с пробна лампа(мое неангажиращо мнение)

Машинката за централно заключване на (м.ц.з) 850 е малко по-различна и след профилактиката
описана по горе аз съветвам срязване с полувин витка на пружинките

Задължително почистете и смажете лостовата система и бравата ,за да намалите усилието на м.ц.з

Лошото е че каквито и магий да се прави на 10-15 годишна м.ц.з то тя през живота си
(примерно за 10г тя е отворила и затворила вратата 58400 пъти)
то ефекта е за месец или два
Една нова от МП или някоя кирайска е по -дорото решение
Успех с ремонтите Smile
Подкрепям здравко, и ще добавя една машинка МАК (не каква да е) струва 8 лева, за да разглобя и почистя, смажа и сголбя машинката (дори и да успея да я поправя) ще ми необходим час, час и нещо (разглабянето демонтирането и монтирането на вратата не го отчитам тук), а за толкова време ако се хвана да работя ще изкарам много повече от 8 лева. Та въпроса ми е след равносметка оправдано ли е отремонтирането на един толкова малко струващ консуматив?
Това е мое мнение, всеки си прави равносметка за себе си Smile
Подкрепям здравко, и ще добавя една машинка МАК (не каква да е) струва 8 лева, за да разглобя и почистя, смажа и сголбя машинката (дори и да успея да я поправя) ще ми необходим час, час и нещо (разглабянето демонтирането и монтирането на вратата не го отчитам тук), а за толкова време ако се хвана да работя ще изкарам много повече от 8 лева. Та въпроса ми е след равносметка оправдано ли е отремонтирането на един толкова малко струващ консуматив?
Това е мое мнение, всеки си прави равносметка за себе си Smile
yuckuJackD Wrote:Подкрепям здравко, и ще добавя една машинка МАК (не каква да е) струва 8 лева, за да разглобя и почистя, смажа и сголбя машинката (дори и да успея да я поправя) ще ми необходим час, час и нещо (разглабянето демонтирането и монтирането на вратата не го отчитам тук), а за толкова време ако се хвана да работя ще изкарам много повече от 8 лева. Та въпроса ми е след равносметка оправдано ли е отремонтирането на един толкова малко струващ консуматив?
Това е мое мнение, всеки си прави равносметка за себе си Smile
Да, заслужава си за някои. Защото :
1- ставаш малко по грамотен (технически)
2- понякога е приятно събота или неделя да си поровиш из колата
3- на мене лично ми е по- хубаво да си рециклирам някоя оригинална част отколкото да си купя някой китайски боклук дето няма да изкара и месец.
yuckuJackD Wrote:Подкрепям здравко, и ще добавя една машинка МАК (не каква да е) струва 8 лева, за да разглобя и почистя, смажа и сголбя машинката (дори и да успея да я поправя) ще ми необходим час, час и нещо (разглабянето демонтирането и монтирането на вратата не го отчитам тук), а за толкова време ако се хвана да работя ще изкарам много повече от 8 лева. Та въпроса ми е след равносметка оправдано ли е отремонтирането на един толкова малко струващ консуматив?
Това е мое мнение, всеки си прави равносметка за себе си Smile
Да, заслужава си за някои. Защото :
1- ставаш малко по грамотен (технически)
2- понякога е приятно събота или неделя да си поровиш из колата
3- на мене лично ми е по- хубаво да си рециклирам някоя оригинална част отколкото да си купя някой китайски боклук дето няма да изкара и месец.
Съгласен съм и с трите, но точно за машинка за централно ....
Като добавка от ровене по колата събота и неделя жена ми не ще и да чува за VOLVO, но това не пречи да си взема още едно Smile
Съгласен съм и с трите, но точно за машинка за централно ....
Като добавка от ровене по колата събота и неделя жена ми не ще и да чува за VOLVO, но това не пречи да си взема още едно Smile
Pages: 1 2 3