Волво Клуб - България

Full Version: проблем с педала на газта
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Когато натискам педала на газта, до към средата се усеща че мощността е пропорционална, но след едно положение мощността спада или с други думи, когато педала е в средата имам най-добро ускорение. Ако го натисна до долу - умряла работа.

Двигателя е 2000 кубика, пълна инжекция, карам само на бензин. Смених преди месец бензиновия филтър.

Имам няколко заподозрени.

- Бензиновата помпа се е скапала и налягането не е достатъчно.
- Ламбда сондата се е скапала и подава грешни сигнали.
- клапаните са ми позаминали и изгорелите газове са наситени с гориво и компютъра ограничава впръсканото гориво.
- Катализатора ми се е задръстил, избушил, заминал - но там са ми мътни идеите.

Само да добавя. Няма значение от скоростта с която се движа - положението с педала е същото. Погледнах клапата за въздух да не е да превърта и да затваря но нямаше нищо подозрително там. Въздушния ми филтър е само прашен - карал съм и с по-мръсен... Като че ли преди година две го нямаше тоя проблем. Дистрибуторната капачка е на 5 000 км дори по-малко. Последно на техническия преглед нямах газове извън нормата...

Имате ли по-добри идеи? Аз съм в шах.
Когато натискам педала на газта, до към средата се усеща че мощността е пропорционална, но след едно положение мощността спада или с други думи, когато педала е в средата имам най-добро ускорение. Ако го натисна до долу - умряла работа.

Двигателя е 2000 кубика, пълна инжекция, карам само на бензин. Смених преди месец бензиновия филтър.

Имам няколко заподозрени.

- Бензиновата помпа се е скапала и налягането не е достатъчно.
- Ламбда сондата се е скапала и подава грешни сигнали.
- клапаните са ми позаминали и изгорелите газове са наситени с гориво и компютъра ограничава впръсканото гориво.
- Катализатора ми се е задръстил, избушил, заминал - но там са ми мътни идеите.

Само да добавя. Няма значение от скоростта с която се движа - положението с педала е същото. Погледнах клапата за въздух да не е да превърта и да затваря но нямаше нищо подозрително там. Въздушния ми филтър е само прашен - карал съм и с по-мръсен... Като че ли преди година две го нямаше тоя проблем. Дистрибуторната капачка е на 5 000 км дори по-малко. Последно на техническия преглед нямах газове извън нормата...

Имате ли по-добри идеи? Аз съм в шах.
Според мен при всичките ти предположения колата трябва да прекъсва, а не споменаваш за това...
От кога е проблема, има ли история, изведнъж ли започна да прави така?
Според мен при всичките ти предположения колата трябва да прекъсва, а не споменаваш за това...
От кога е проблема, има ли история, изведнъж ли започна да прави така?
Това е цялата мистерия - всичко друго върви без проблеми. Нямам прекъсвания изобщо. Много рядко ми се клатят свободните обороти (предполагам заради стъпковото двигателче) но като я изрежа почти винаги се оправя (за сега).

Единственото което мога да се сетя е свързано със странната загуба на мощност. Принципно мисля, че ми липсва мощност в сравнение с преди време. Най-отчетливия проблем който имах беше: липса на мощност, но както и да е, набирам се на магистралата - 120 без проблеми и си кара. Излизам от магистралата падам на 70 км/ч слизам на 4-та предавка и започва едно тормозене - газ до дупка - няма никой под капака. Ръмжи, бучи и не иска да се набира. Обикновено се справях като отпусна газта изцяло за момент и форсирам кратко и рязко рязко 2-3 пъти на съединител в движение. Тогава бях решил че е бензиновия филтър и на помпата и отнема да навакса налягането (това все още не изключва вероятността че е помпата). Това преди година някъде. Двигателя ми не е прегрявал - в друг пост споменах, че собственика преди мен грешно е сложил термостат за 82 градуса (при положение че трябва да е за 92). Но още преди да сменя термостата проблема беше изчезнал. Скоро карах - нямаше проблеми като слязох от магистралата. Отделно все си мисля че ми липсва мощност.
Това е цялата мистерия - всичко друго върви без проблеми. Нямам прекъсвания изобщо. Много рядко ми се клатят свободните обороти (предполагам заради стъпковото двигателче) но като я изрежа почти винаги се оправя (за сега).

Единственото което мога да се сетя е свързано със странната загуба на мощност. Принципно мисля, че ми липсва мощност в сравнение с преди време. Най-отчетливия проблем който имах беше: липса на мощност, но както и да е, набирам се на магистралата - 120 без проблеми и си кара. Излизам от магистралата падам на 70 км/ч слизам на 4-та предавка и започва едно тормозене - газ до дупка - няма никой под капака. Ръмжи, бучи и не иска да се набира. Обикновено се справях като отпусна газта изцяло за момент и форсирам кратко и рязко рязко 2-3 пъти на съединител в движение. Тогава бях решил че е бензиновия филтър и на помпата и отнема да навакса налягането (това все още не изключва вероятността че е помпата). Това преди година някъде. Двигателя ми не е прегрявал - в друг пост споменах, че собственика преди мен грешно е сложил термостат за 82 градуса (при положение че трябва да е за 92). Но още преди да сменя термостата проблема беше изчезнал. Скоро карах - нямаше проблеми като слязох от магистралата. Отделно все си мисля че ми липсва мощност.
Ако ламбда сондата ти се е прецакала,колата влиза в авариен режим.От опит знам че колата при неработеща сонда върви много,нооооо......и лапа доста повече от нормалното.Така че отпиши ламбдата като причина.
Ако ламбда сондата ти се е прецакала,колата влиза в авариен режим.От опит знам че колата при неработеща сонда върви много,нооооо......и лапа доста повече от нормалното.Така че отпиши ламбдата като причина.
И аз стигам до такъв извод, защото от като съм с новия термостат, двигателя влиза в режим по-бързо и мисля че дори разхода ми е паднал в сравнение с преди. Градско май го докарвам 10-11 - преди лягаше 11-12. Извънградско, на магистралата падаше до 7.3, сега не изглежда да е по-зле - не съм я засичал.
...
И аз стигам до такъв извод, защото от като съм с новия термостат, двигателя влиза в режим по-бързо и мисля че дори разхода ми е паднал в сравнение с преди. Градско май го докарвам 10-11 - преди лягаше 11-12. Извънградско, на магистралата падаше до 7.3, сега не изглежда да е по-зле - не съм я засичал.
...
Pages: 1 2