Волво Клуб - България

Full Version: Проблем с климатроник S70 99г
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Така проблема е странен.Колата е S70 2.0 126hp декември 98(но в мото пфое казаха че се води 99).Когато се пусне климатроника работи перфектно 5 мин. и спира да духа студено.Когато това стане изключваме климатроника оставяме го да почине поне 3-4 мин. и когато се вкючи пак работи 5 мин. и всичко отначало.Ако го оставя включен постоянно след първите 5 мин в които работи и изключи повече не тръгва студено.Естественно някой ще пита дъпълван ли е фреон - допълван е и няма загуби. Тука е момента да спомена че ходихме тези дни до MOTOPFOE за пълна компютърна диагностика ,според тях проблема е в някакъв модул към климатроника който подавал сигнал към компресора .Компресора е в ред .Та този модул (компютъра на климатроника ли де да знам вече ) от мото-пфое цената му е 1300 лв.Моля колеги дайте някакъв съвет,може ли да се намери това чудо в друг магзин за авточати или само в мотопфое(знам че цените на мотопфое са малко космически но дали тази джуфка може да се намери другаде нова на друга цена ) , ако тръгна по морги и въобще намеря на такава джаджа може ли човек да знае работи ли само като я види.
Въобще някой колега, сблъскал се с подобен проблем нека драсне един ред.Имаше тука колеги с катастрофирали S70 (моите съболезнования) ако имат такава джаджа може да направим пазърлък.
И последно предполагам че V70 със същия двигател и същата година е идентичен и мога да търся и от него.Ще съм благодарен на всяка информация или съвет.
Хубавата новина поне е че диагностицирането не показа някакви други проблеми по колата.
Поздрави на всички съфорумци !
Така проблема е странен.Колата е S70 2.0 126hp декември 98(но в мото пфое казаха че се води 99).Когато се пусне климатроника работи перфектно 5 мин. и спира да духа студено.Когато това стане изключваме климатроника оставяме го да почине поне 3-4 мин. и когато се вкючи пак работи 5 мин. и всичко отначало.Ако го оставя включен постоянно след първите 5 мин в които работи и изключи повече не тръгва студено.Естественно някой ще пита дъпълван ли е фреон - допълван е и няма загуби. Тука е момента да спомена че ходихме тези дни до MOTOPFOE за пълна компютърна диагностика ,според тях проблема е в някакъв модул към климатроника който подавал сигнал към компресора .Компресора е в ред .Та този модул (компютъра на климатроника ли де да знам вече ) от мото-пфое цената му е 1300 лв.Моля колеги дайте някакъв съвет,може ли да се намери това чудо в друг магзин за авточати или само в мотопфое(знам че цените на мотопфое са малко космически но дали тази джуфка може да се намери другаде нова на друга цена ) , ако тръгна по морги и въобще намеря на такава джаджа може ли човек да знае работи ли само като я види.
Въобще някой колега, сблъскал се с подобен проблем нека драсне един ред.Имаше тука колеги с катастрофирали S70 (моите съболезнования) ако имат такава джаджа може да направим пазърлък.
И последно предполагам че V70 със същия двигател и същата година е идентичен и мога да търся и от него.Ще съм благодарен на всяка информация или съвет.
Хубавата новина поне е че диагностицирането не показа някакви други проблеми по колата.
Поздрави на всички съфорумци !
Не се плаши почти всички 850-ки го имат твоя проблем - с течение на времето нисковолтовоти елементи по платките на блока за управление на климата се скапват и сигнала който се праща на компресора отслабва и той не включа така добре, поради което изключва когато се натовари повече.
Решението: поставяш едно реле което сработва след включване на климата и пуска ток на компресора директно от акумулатора. Сигнала от блока за управление гоползваш само да задействаш релето, решението елементарно лесно и ти гарантирам, че след това никога повече няма да имаш проблем. :wink: :wink: :wink: Даже и да се набуташ за втора ръка блко за управление, гаранцията че ще работи е никава, а и да работи няма да е за дълго :oops: :oops: :oops:
Не се плаши почти всички 850-ки го имат твоя проблем - с течение на времето нисковолтовоти елементи по платките на блока за управление на климата се скапват и сигнала който се праща на компресора отслабва и той не включа така добре, поради което изключва когато се натовари повече.
Решението: поставяш едно реле което сработва след включване на климата и пуска ток на компресора директно от акумулатора. Сигнала от блока за управление гоползваш само да задействаш релето, решението елементарно лесно и ти гарантирам, че след това никога повече няма да имаш проблем. :wink: :wink: :wink: Даже и да се набуташ за втора ръка блко за управление, гаранцията че ще работи е никава, а и да работи няма да е за дълго :oops: :oops: :oops:
Колега , ico850 много благодаря на отзоваването ти.Както и предположих поговорката "не питай старило,а питай патило " се оказа много вярна.Щото в който и сервиз да идем все се чудят и се маят около този климатроник,а "примамливата оферта" за смяна на този модул в мотопфое срещу 1300 лв някак не ме привлича толкоз.
Много благодаря за съвета и още тези дни ще ида в ел.сервиз който смятам за читав да попитам дали могат да извършат тази операцийка с релето.Дано се окажеш прав и проблема се оправи с тази идея.Ако това стане ще съм много щастлив и съм взел, че почерпил без да искам :lol: По профила разбирам че си от Варна и ще ми е малко далече ама все ще ме осени някоя идея да изразя благодарността си.
Дано стане работата , то лятото свърши ама по-добре всичко да е Ок по шведката.
Колега , ico850 много благодаря на отзоваването ти.Както и предположих поговорката "не питай старило,а питай патило " се оказа много вярна.Щото в който и сервиз да идем все се чудят и се маят около този климатроник,а "примамливата оферта" за смяна на този модул в мотопфое срещу 1300 лв някак не ме привлича толкоз.
Много благодаря за съвета и още тези дни ще ида в ел.сервиз който смятам за читав да попитам дали могат да извършат тази операцийка с релето.Дано се окажеш прав и проблема се оправи с тази идея.Ако това стане ще съм много щастлив и съм взел, че почерпил без да искам :lol: По профила разбирам че си от Варна и ще ми е малко далече ама все ще ме осени някоя идея да изразя благодарността си.
Дано стане работата , то лятото свърши ама по-добре всичко да е Ок по шведката.
освен платката, може да се е прецакал съединителя на компресора. и аз това лято имах абсолютно същия проблем като теб и срещу 170 лв ми го оправиха. но щом МП са ти казали, че е платка, предполагам е това. Пробвай на ицо съвета и дано помогне
освен платката, може да се е прецакал съединителя на компресора. и аз това лято имах абсолютно същия проблем като теб и срещу 170 лв ми го оправиха. но щом МП са ти казали, че е платка, предполагам е това. Пробвай на ицо съвета и дано помогне
Има един ключов момент - дали наистина е блока за управление или по-натам. Защото системата е тегава - поне при мен на S70 е следната. Компютъра на климатроника като реши че му трябва компресора подава сигнал на компютъра на двигателя при което той като си реши разни работи и прецени че може да се пуска компресор - чак тогава подава сигнал към компресора, като се подава сигнал не само към компресора но и към перката на радиатора - не стигнах до там да разучавам точно принципа на действие там. с перките За това е добре да се тръгне стъпка по стъпка. С мултицета се проверява дали от модула тръгва "заявката" към компютъра на двигателя и т.н. Според описанието на буксите този сигнал е "AC Request" След това може да се провери релето за компресора и дали идва сигнал до него.
Друг момент - когато се включва и изключва компресора се променя натоварването на двигателя и съответно компютъра на двигателя се старае да коригира това да не се отразява на оборотите на празен ход - разликата е че ако компютъра пусне компресора а той реално не тръгне - оборотите се качват с около 100. Така че според мен не е добре да се прави "байпас" на оригиналната система.
За сега това от мене, ако има нещо - пишете, и ако искате може да направим една диагностична сесийка някоя вечер - не претендирам за кой знае каква компетентност но имах известни приключения с моя климатроник дето 2 "майстори" не го подкараха и се наложи да се самообразовам и накрая тръгна Smile
Има един ключов момент - дали наистина е блока за управление или по-натам. Защото системата е тегава - поне при мен на S70 е следната. Компютъра на климатроника като реши че му трябва компресора подава сигнал на компютъра на двигателя при което той като си реши разни работи и прецени че може да се пуска компресор - чак тогава подава сигнал към компресора, като се подава сигнал не само към компресора но и към перката на радиатора - не стигнах до там да разучавам точно принципа на действие там. с перките За това е добре да се тръгне стъпка по стъпка. С мултицета се проверява дали от модула тръгва "заявката" към компютъра на двигателя и т.н. Според описанието на буксите този сигнал е "AC Request" След това може да се провери релето за компресора и дали идва сигнал до него.
Друг момент - когато се включва и изключва компресора се променя натоварването на двигателя и съответно компютъра на двигателя се старае да коригира това да не се отразява на оборотите на празен ход - разликата е че ако компютъра пусне компресора а той реално не тръгне - оборотите се качват с около 100. Така че според мен не е добре да се прави "байпас" на оригиналната система.
За сега това от мене, ако има нещо - пишете, и ако искате може да направим една диагностична сесийка някоя вечер - не претендирам за кой знае каква компетентност но имах известни приключения с моя климатроник дето 2 "майстори" не го подкараха и се наложи да се самообразовам и накрая тръгна Smile