Волво Клуб - България

Full Version: Мнения за 940 / 960 ?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте.
Търсих такава тема в този подфорум, но не намерих точно това, което искам и затова пиша. Ако има някъде, моля да бъда извинен.
От известно време се оглеждам за такъв модел кола и ме интересува мнение за нея. Волво 940 /960.
Искам реални мнения, не чул, прочел или т.н.

1. Здрава ли е като кола, окачване ?
2. Материали на изработка в купето ?
3. Кой двигател да търся ?
4. Добра година на модела ?
5. Забележки, минуси ?
6. Особености при поддръжка, особено тука в БГ ?
7. Има ли слаби места ?

Благодаря предварително.
Здравейте.
Търсих такава тема в този подфорум, но не намерих точно това, което искам и затова пиша. Ако има някъде, моля да бъда извинен.
От известно време се оглеждам за такъв модел кола и ме интересува мнение за нея. Волво 940 /960.
Искам реални мнения, не чул, прочел или т.н.

1. Здрава ли е като кола, окачване ?
2. Материали на изработка в купето ?
3. Кой двигател да търся ?
4. Добра година на модела ?
5. Забележки, минуси ?
6. Особености при поддръжка, особено тука в БГ ?
7. Има ли слаби места ?

Благодаря предварително.
Добре дошъл.
Ще ти отговоря на някой от въпросите.
Имам 940 бенз. и 740 тди.

1.Окачването е доста стъбилно и издържа на БГ пътищата - от личен опит. И през яма да минеш - ще продължиш.
3.Бензиновия е най здрав и е оригинален.
5.Това са най харесваните модели, не са капризни, голяма гаранция против корозия. Отделни крушки за фаровете - може да се тунингова, чистачки на фаровете - много ама много полезно в мръсния период. Безшумно е в купето, мека возия. Стъбилна на пътя. Ефтина подръжка. Ходовата рядко се прави и пак ефтино.
Инсталацията е улекотена - не е направена да я натоварваш с външни мощни консуматори.
6.Лесна пъдръжка - може да използваш клубните сервизи.
7.Стар модел, но класически издържан. Зависи от предишните собственици как е поддържана.
Добре дошъл.
Ще ти отговоря на някой от въпросите.
Имам 940 бенз. и 740 тди.

1.Окачването е доста стъбилно и издържа на БГ пътищата - от личен опит. И през яма да минеш - ще продължиш.
3.Бензиновия е най здрав и е оригинален.
5.Това са най харесваните модели, не са капризни, голяма гаранция против корозия. Отделни крушки за фаровете - може да се тунингова, чистачки на фаровете - много ама много полезно в мръсния период. Безшумно е в купето, мека возия. Стъбилна на пътя. Ефтина подръжка. Ходовата рядко се прави и пак ефтино.
Инсталацията е улекотена - не е направена да я натоварваш с външни мощни консуматори.
6.Лесна пъдръжка - може да използваш клубните сервизи.
7.Стар модел, но класически издържан. Зависи от предишните собственици как е поддържана.
Здрасти Ефри.
Пак се заглеждам по тези волва... :-)
Благодаря за обективното мнение и ще видим...
Здрасти Ефри.
Пак се заглеждам по тези волва... :-)
Благодаря за обективното мнение и ще видим...
darkrose Wrote:Здравейте.
Търсих такава тема в този подфорум, но не намерих точно това, което искам и затова пиша. Ако има някъде, моля да бъда извинен.
От известно време се оглеждам за такъв модел кола и ме интересува мнение за нея. Волво 940 /960.
Искам реални мнения, не чул, прочел или т.н.

1. Здрава ли е като кола, окачване ?
2. Материали на изработка в купето ?
3. Кой двигател да търся ?
4. Добра година на модела ?
5. Забележки, минуси ?
6. Особености при поддръжка, особено тука в БГ ?
7. Има ли слаби места ?

Благодаря предварително.

Ако си търсил подобна тема, значи не си търсил достатъчно :lol: Даже съвсем наскоро имаше подобна дискусия, в раздела 7хх.

1. Като окачване колата е много здрава, но можеше и да е по-здрава. Според мен един от минусите на тези коли е, че предното окачване им е тип Макферсон. Това си е лично мое мнение, което е изградено в следствие на моето каране по места, по които малко хора биха минали с лека кола, освен ако не е служебна Big Grin
2. Като интериор тези коли са направени от много качествени материали, като се изключат тапицериите на вратите, които при доста екземпляри, стояли повече време на слънце, са доста неприятно набръчкани. Досега, през мен са минали 4 такива Волва и на три от тях не съм го имал този проблем, но на четвъртата са й набръчкани кожите на всички врати Sad
3. Според мен търси 940 с двигател B230FK или B230FT. Това пак е мое лично мнение, което не съм го прочел някъде, а е продиктувано от лични наблюдения и опит. B230FB е много добър, здрав и сравнително икономичен двигател, но на моменти се усеща, че не му достига въртящ момент, а и след 1995а вече не го слагат. B200FT се монтира предимно на Волвата, произведени за Италия, които се водят 940 POLAR. Този мотор не е лош, но аз съм бил в Италия и ги знам там как си поддържат колите, затова не ти препоръчвам кола оттам. За съжаление в България повечето 940ки са вкарани именно от Италия. Има и други мотори B230F, B234F, B200F, B204F, B204FT, но те се срещат доста по-рядко. Има естествено и дизел D24TIC, но за него нямам мнение.
4. Най-добрите години на модела са 1997 и 1998, но цените на колите произведени, през тези години са доста височки. През 1995 се внедрява новата ръчна скоростна кутия М90, която през първите две години (95а и 96а) има няколко детски болести - най-вече с трета предавка, но въпреки това тази трансмисия е много по-добра от М46 и М47, които се монтират преди 1995а година.
5. Няколко забележки бях описал подробно в една друга тема, съвсем наскоро. Виж тук: http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewto...f=5&t=6416
6. 940 е много лесно за поддръжка, а и е сравнително евтино, защото е по-старо, като концепция.
7. Според мен най-слабото място на модела е, че много трудно се намира и предлагането на пазара за употребявани автомобили е безкрайно ниско, което е в следствие и на ниското търсене, защото повечето хора ги намират за грозни, неикономични, скъпи и стари. Това, от своя страна мен ме устройва напълно, защото карам автомобил, който не се среща на всеки ъгъл и се отличава с голяма доза индивидуалност.

Върху 960 нямам наблюдения, но не ти препоръчвам такава кола, въпреки, че като интериор и ниво на оборудването е много по-добра от 940. Моторите им са твърде големи и мощни, задното окачване им е значително по-сложно и скъпо за поддръжка, а и ще ти е още по-трудно да си намериш достатъчно добре запазен екземпляр, защото при 960ките предлагането е още по-ниско. В Германия например, 960 вървят на по-ниски цени от 940, именно заради по-мощните мотори, които се облагат с доста по-големи данъци.

Успех в търсенето и поздравления за избора, все по-малко са хората, които оценяват по достойнство тези модели, а още по-малко са тези, които си ги купуват Big Grin
darkrose Wrote:Здравейте.
Търсих такава тема в този подфорум, но не намерих точно това, което искам и затова пиша. Ако има някъде, моля да бъда извинен.
От известно време се оглеждам за такъв модел кола и ме интересува мнение за нея. Волво 940 /960.
Искам реални мнения, не чул, прочел или т.н.

1. Здрава ли е като кола, окачване ?
2. Материали на изработка в купето ?
3. Кой двигател да търся ?
4. Добра година на модела ?
5. Забележки, минуси ?
6. Особености при поддръжка, особено тука в БГ ?
7. Има ли слаби места ?

Благодаря предварително.

Ако си търсил подобна тема, значи не си търсил достатъчно :lol: Даже съвсем наскоро имаше подобна дискусия, в раздела 7хх.

1. Като окачване колата е много здрава, но можеше и да е по-здрава. Според мен един от минусите на тези коли е, че предното окачване им е тип Макферсон. Това си е лично мое мнение, което е изградено в следствие на моето каране по места, по които малко хора биха минали с лека кола, освен ако не е служебна Big Grin
2. Като интериор тези коли са направени от много качествени материали, като се изключат тапицериите на вратите, които при доста екземпляри, стояли повече време на слънце, са доста неприятно набръчкани. Досега, през мен са минали 4 такива Волва и на три от тях не съм го имал този проблем, но на четвъртата са й набръчкани кожите на всички врати Sad
3. Според мен търси 940 с двигател B230FK или B230FT. Това пак е мое лично мнение, което не съм го прочел някъде, а е продиктувано от лични наблюдения и опит. B230FB е много добър, здрав и сравнително икономичен двигател, но на моменти се усеща, че не му достига въртящ момент, а и след 1995а вече не го слагат. B200FT се монтира предимно на Волвата, произведени за Италия, които се водят 940 POLAR. Този мотор не е лош, но аз съм бил в Италия и ги знам там как си поддържат колите, затова не ти препоръчвам кола оттам. За съжаление в България повечето 940ки са вкарани именно от Италия. Има и други мотори B230F, B234F, B200F, B204F, B204FT, но те се срещат доста по-рядко. Има естествено и дизел D24TIC, но за него нямам мнение.
4. Най-добрите години на модела са 1997 и 1998, но цените на колите произведени, през тези години са доста височки. През 1995 се внедрява новата ръчна скоростна кутия М90, която през първите две години (95а и 96а) има няколко детски болести - най-вече с трета предавка, но въпреки това тази трансмисия е много по-добра от М46 и М47, които се монтират преди 1995а година.
5. Няколко забележки бях описал подробно в една друга тема, съвсем наскоро. Виж тук: http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewto...f=5&t=6416
6. 940 е много лесно за поддръжка, а и е сравнително евтино, защото е по-старо, като концепция.
7. Според мен най-слабото място на модела е, че много трудно се намира и предлагането на пазара за употребявани автомобили е безкрайно ниско, което е в следствие и на ниското търсене, защото повечето хора ги намират за грозни, неикономични, скъпи и стари. Това, от своя страна мен ме устройва напълно, защото карам автомобил, който не се среща на всеки ъгъл и се отличава с голяма доза индивидуалност.

Върху 960 нямам наблюдения, но не ти препоръчвам такава кола, въпреки, че като интериор и ниво на оборудването е много по-добра от 940. Моторите им са твърде големи и мощни, задното окачване им е значително по-сложно и скъпо за поддръжка, а и ще ти е още по-трудно да си намериш достатъчно добре запазен екземпляр, защото при 960ките предлагането е още по-ниско. В Германия например, 960 вървят на по-ниски цени от 940, именно заради по-мощните мотори, които се облагат с доста по-големи данъци.

Успех в търсенето и поздравления за избора, все по-малко са хората, които оценяват по достойнство тези модели, а още по-малко са тези, които си ги купуват Big Grin
Да допълня един минус.
Таваните, таваните се отлепят след 10тата година, поради изгарянето на дунапрена от топлината който държи плата за кората. Ремонт с плат и труд ~150лв.
Още.
Кормилни рейки, теч или друго - навреме да се прави, ремонт ~ 180лв и нагоре.
Багажник - изпускане на амортесьорчетата. Нормално, като са остаряли. Нови ~60лв.
Още.
Има и други дребни неща който не са значителни и лесно и ефтино и бързо се отстраняват. Зависи от предишния собст. ка ги е ползвал нещата. Но може и да я ползваш колата без проблем и с тези неща - стига да не те дрязнят.

Плюс.
Можеш да си виждаш на колата за проблемите от компа и, както и да ги триеш ръчно грешките.
От тях разбираш кое не ти работи - донякъде.
Още.
Шпер системата. За мен това е един голям ПЛЮС.
Да допълня един минус.
Таваните, таваните се отлепят след 10тата година, поради изгарянето на дунапрена от топлината който държи плата за кората. Ремонт с плат и труд ~150лв.
Още.
Кормилни рейки, теч или друго - навреме да се прави, ремонт ~ 180лв и нагоре.
Багажник - изпускане на амортесьорчетата. Нормално, като са остаряли. Нови ~60лв.
Още.
Има и други дребни неща който не са значителни и лесно и ефтино и бързо се отстраняват. Зависи от предишния собст. ка ги е ползвал нещата. Но може и да я ползваш колата без проблем и с тези неща - стига да не те дрязнят.

Плюс.
Можеш да си виждаш на колата за проблемите от компа и, както и да ги триеш ръчно грешките.
От тях разбираш кое не ти работи - донякъде.
Още.
Шпер системата. За мен това е един голям ПЛЮС.
Pages: 1 2