Волво Клуб - България

Full Version: Къде ми отива маслото?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Не мога да разбера къде ми отива маслото. Не го гори, щото няма синкав дим а и колата работи добре, а маслото прогресивно си намалява. Някой може ли да ме светне к'во да правя.
Двигателя омаслен ли ти е, защото при мен имам чувството че не гори толкова масло колкото изхвърля - двигатела ми е омаслен като на 20 годишен трактор Cry
Dumfree Wrote:Двигателя омаслен ли ти е, защото при мен имам чувството че не гори толкова масло колкото изхвърля - двигатела ми е омаслен като на 20 годишен трактор Cry
То че е омаслен, омаслен е, но за 200км. да ми изцвърка 0,5 л. масло през гарнитурата не ми се вярва. А и не е чак толкова омаслен(като на 20 годишен трактор).
Доливай си масло и редовно засичай колко ти харчи.
Гледай наравно да е колата - при проверка.
200км - 500гр. - си е доста! - би трябвало маслото ти да е чисто след толкова доливане!
Има ли сутрин под колата някое мазно петно?
Омаслена ли е колата отдолу - картера или полуоски - абе да се вижда нещо омаслено да има по предницата?
И на мен ми изтича само, че през дифтунгата, капе си примерно по 10 капки на ден и то си отива. Имаш ли петно под картера?
Въобще не се учудвай за този половин литър, аз съм долял почти литър за последните 7-8к км и на око половин литър ми отиде за 2 месеца, докато се усетя че двигателя е осезаемо по мръсен и омаслен. Оказа се, че от 6-те гайки на капака на коляновия вал 2-те по средата се въртят с отверка Smile + че поех дермално около 50гр докато проверявах дали не ми вее от капачката за масло( не го прави) . 3 дена нарочно ръчках колата повечко, след като затегнах гайките и почистих и няма мизерии.
виж дали нямаш петно или ако можеш на канал да я качиш да видиш дали не тече от някъде където не очакваш, аз имах подобен проблем на старата Шкода, постоянно имаше петно под колата, а всичките ми гарнитури бяха сменени наскоро, накрая се оказа че е от датчика за маслото, но въпросът е че може а етам където най-малко очакваш, де го чукаш де се пука.
Първо много е важно до къде сипваш маслото, то трябва да е до средата между мин. и макс., ако го наливаш до максимума винаги ще изчезва точно докато стигне до средата и повече няма да го пипа, така са почти всички коли. Другото което е важно - дори и да го гори, най-често една кола гори масло от гумички на клапаните(и най-много като количество), което общо взето си е текущ ремонт и не е страшно. А тези двигатели много често изпускат масло от капачката за наливане, огледай положението.
Izex Wrote:Първо много е важно до къде сипваш маслото, то трябва да е до средата между мин. и макс., ако го наливаш до максимума винаги ще изчезва точно докато стигне до средата и повече няма да го пипа, така са почти всички коли....
А тука несъм много съгласен. Мойта я направиха маслото до Макс и не е мръднало надолу дори и милиметър вече някъде към 10 000км ако не и повече. Замислям се за смяна ама сте видим кога. Не претендирам че е много правилно, но са ми много добри познати, разбират си доста от работата и никога неса се правили на Баш Майстори, това което него знаят си признават и ме насочват къде да отида за което съм много доволен.
Izex Wrote:Другото което е важно - дори и да го гори, най-често една кола гори масло от гумички на клапаните(и най-много като количество), което общо взето си е текущ ремонт и не е страшно. А тези двигатели много често изпускат масло от капачката за наливане, огледай положението.
Izex
Нещата както ги казваш .... са много относителни.
Затова пише МАКС - до там се сипва - може да не му е оригиналната пръчка и да е повече маслото или нещо такова.
Харчи ли една кола масло - значи е или настъпвана или е на повечко км. или доста време е стояла.
Така че може и сигментите да са или втулки клапани(или гумички), гарнитури - стари или ментета, турбината да е тръгнала, семеринг и още куп неща.
На човека му трябва време докато улучи точния майстор или сам да установи проблема.
Pages: 1 2