Волво Клуб - България

Full Version: акумулатор Varta- Blue Dynamic
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
Здравейте,

Тази сутрин останах неприятно изненадан от акумулатора- Varta- Blue Dynamic,
Същият е от т.н."мързеливи" акумулатори/без обслужване/. Рових се до сега в нета ама нищо не успях да намеря за него. Същият го ползвам от Май 2007-тогава купих колата с него. Като се прибера ще видя какво е писано по серв. книжка.
Та въпросът ми е:
Може ли да се презарежда, като е паднал- стойността на напрежението му тази сутрин беше 9,45волта?
Незнам дали е свързано със сегашния ми проблем обаче преди време имах този проблем:
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=6693">viewtopic.php?f=8&t=6693</a><!-- l -->
Благодаря на всички отзовали се.
Здравейте,

Тази сутрин останах неприятно изненадан от акумулатора- Varta- Blue Dynamic,
Същият е от т.н."мързеливи" акумулатори/без обслужване/. Рових се до сега в нета ама нищо не успях да намеря за него. Същият го ползвам от Май 2007-тогава купих колата с него. Като се прибера ще видя какво е писано по серв. книжка.
Та въпросът ми е:
Може ли да се презарежда, като е паднал- стойността на напрежението му тази сутрин беше 9,45волта?
Незнам дали е свързано със сегашния ми проблем обаче преди време имах този проблем:
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=6693">viewtopic.php?f=8&t=6693</a><!-- l -->
Благодаря на всички отзовали се.
Това че е необслужваем акумулаторът означава, че не се кахъриш да добавяш води, киселини и пр. Иначе като падне - на зарядното. Четох ти другата тема - 12,3 V ми се струва нисичко... По моя скромен опит трябва да е поне 13 че и отгоре... Друг е въпросът самият акумулатор на колко години е (щом си го купил с колата това е голяма неизвестна) и дали вече не е свършил.

Като прочетох пак поста ти - 9,45! Зареждай веднага! Нищо не убива една батерия както това да я държиш изхабена.

Но да е паднал толкова - или е свършил или имаш сериозна утечка (забравени фарове?).
Това че е необслужваем акумулаторът означава, че не се кахъриш да добавяш води, киселини и пр. Иначе като падне - на зарядното. Четох ти другата тема - 12,3 V ми се струва нисичко... По моя скромен опит трябва да е поне 13 че и отгоре... Друг е въпросът самият акумулатор на колко години е (щом си го купил с колата това е голяма неизвестна) и дали вече не е свършил.

Като прочетох пак поста ти - 9,45! Зареждай веднага! Нищо не убива една батерия както това да я държиш изхабена.

Но да е паднал толкова - или е свършил или имаш сериозна утечка (забравени фарове?).
Графа е прав, това, че е необслужваем не озачава че не се зарежда. Според производителя, ако всичко по ел.инсталацията на колата е изправно, би трябвало да не се напага зареждане на акумулатора или ако се наложи то да е рядко, макар че според мен това е трудно постижимо. Винаги поради една или друга причина се налага зареждане, даже в специализиранат литература пише, че е хубаво веднъж в годината да се направи един цикъл "разряд-заряд" на акумулатора както при батерийте на телефоните. Това удължава живота на акумулатора ... ма на кой ли му се занимава ... :roll:

Така сега на въпроса ...според книжката на моя акумулатор - BOSCH Silver S5:

Раздел - Поддръжка
Акумулатора трябва да се поддържа в заредено състояние, тъй като в противен случай настъпват необратими повреди по него. Акумулатора трябва да бъде зареден, ако напрежението е под 12,4V или електролита е с плътност по-ниска от 1,24кг/л. (ако е възможно измерването му).
- измерването гъстотата на електролита /киселината/ се извършва с аерометър

При спиране на автомобила от движение за по-дълги периоди /има се предвит от един месец нагоре/, акумулаторът трябва да се следи да не се разреди прекалено поради естествения саморазряд.

Измерени напрежения на моята кола преди един месец при заверка на гаранцията за закупуване на нов акумулатор BOSCH
- Напрежение в покой - 12,85 V
- Напрежение на празен ход на двигателя - 13,85V
- Напрежение при средни обороти - 14,01V

Та според мен зареди акумулатора и пробвай да видиш как ще се държи.

Това е за сега от мен ...
Графа е прав, това, че е необслужваем не озачава че не се зарежда. Според производителя, ако всичко по ел.инсталацията на колата е изправно, би трябвало да не се напага зареждане на акумулатора или ако се наложи то да е рядко, макар че според мен това е трудно постижимо. Винаги поради една или друга причина се налага зареждане, даже в специализиранат литература пише, че е хубаво веднъж в годината да се направи един цикъл "разряд-заряд" на акумулатора както при батерийте на телефоните. Това удължава живота на акумулатора ... ма на кой ли му се занимава ... :roll:

Така сега на въпроса ...според книжката на моя акумулатор - BOSCH Silver S5:

Раздел - Поддръжка
Акумулатора трябва да се поддържа в заредено състояние, тъй като в противен случай настъпват необратими повреди по него. Акумулатора трябва да бъде зареден, ако напрежението е под 12,4V или електролита е с плътност по-ниска от 1,24кг/л. (ако е възможно измерването му).
- измерването гъстотата на електролита /киселината/ се извършва с аерометър

При спиране на автомобила от движение за по-дълги периоди /има се предвит от един месец нагоре/, акумулаторът трябва да се следи да не се разреди прекалено поради естествения саморазряд.

Измерени напрежения на моята кола преди един месец при заверка на гаранцията за закупуване на нов акумулатор BOSCH
- Напрежение в покой - 12,85 V
- Напрежение на празен ход на двигателя - 13,85V
- Напрежение при средни обороти - 14,01V

Та според мен зареди акумулатора и пробвай да видиш как ще се държи.

Това е за сега от мен ...
Благодаря ви,

То аз и без туй реших, че зареждането е първото действие, което ще направя.
Но реших да се допитам до по-знаещите. След това ще трябва да проверя и зареждането при различните режими на дв-ля.
Следващото което ме съмнява е мъртва клетка. Обаче всичко това след зареждането.
Ето и полезно инфо, което намерих в нета.
Благодаря ви,

То аз и без туй реших, че зареждането е първото действие, което ще направя.
Но реших да се допитам до по-знаещите. След това ще трябва да проверя и зареждането при различните режими на дв-ля.
Следващото което ме съмнява е мъртва клетка. Обаче всичко това след зареждането.
Ето и полезно инфо, което намерих в нета.
Инфото в прикаченият файл е едно към едно преписно от една книжка издадена 1984год., която имам и на която се оповавам. Някой от неща вътре са поостарели, но повечето съвети са наистина полезни, така че е поздравления за това че си я постнал. Когато имам време може да хвана и да пооправя текста, да сложа някоя друга снимка за онагледяване, така че да стане по-разбираемо за всички, но кога ли ще имам време ... :roll: ... иначе и така върши добра работа. :wink:

Успех с акумулатора...
Инфото в прикаченият файл е едно към едно преписно от една книжка издадена 1984год., която имам и на която се оповавам. Някой от неща вътре са поостарели, но повечето съвети са наистина полезни, така че е поздравления за това че си я постнал. Когато имам време може да хвана и да пооправя текста, да сложа някоя друга снимка за онагледяване, така че да стане по-разбираемо за всички, но кога ли ще имам време ... :roll: ... иначе и така върши добра работа. :wink:

Успех с акумулатора...
Pages: 1 2 3 4