Волво Клуб - България

Full Version: Помогнете колеги-проблем с 5 -та скорост
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте, колеги.Наскоро си купих Волво740 83-та.Колата е много запазена и съм много доволен от нея. Имам обаче проблем със 5-та скорост.Светлините показват ,4е работи, но 5-та не включва.Казаха ми ,че може да е от маслото на скостната кутия и го смених, но проблема остана.Ако някой може да помогне да ми пише.
Петата ти с копче ли е? Ако да, там има един соленоид който може да замине..
A може и помпата да не вдига налягане.
АЭ шмам такива скорости обади ми се на 0888088255 и от двете ще направим една
ако на таблото ти свети 5 в зелено значи проблема ти е доло на електро магнита за пета скорост или масата се е разхлабила или плюса го няма има и друг вариант.има един датчик които отчита кога колата е на четвърта тои се намира от дясно на кутията от горе трудно се стига до него.в него влизат два кабела и често се разхлабват аз имах такъв проблем.най лесно става даваш на контакт включваш на четвърта и после натискаш бутона за пета слизаш под колата и замерваш дали идва плюс на левия кабел на бобината,десния е на маса няма как да ги сбъркаш.така ако няма плюс търси датчика от дясно на кутията горе.първо размърдаи буксата ако не щракне бобината извади буксата и я даи на късо (имам в предвид да съедениш двата кабела на самата букса) ако има проблем пак обади ми се на тел.0888 930594
Извинявам се че се намесвам в темата ама е най-близко до моята болка .
предисловие
945 2.4Д мотора - скоростна кутия - 5степенна ( не 4+овер)

По същество - намерих си М46 + овер , идеята ми е да взема овера и да го тактисам на опашката на 5цата .

Идеята е да стане 5 + овер

само че искам да сменя лагерите на ходоувеличителя по причини че не ми харесва как мелят камъчки вътре.
Опашката я разглобих ама тая част с помпата и буталцата ми се опира , не напъвам много да не стане по-голям гаф .
Дайте някакъв акъл стигнах до тука и не смея да пипам преди да попитам .
И аз съм разглобявал до това положение, но точно тази част с помпата не ми се е налагало да я отварям.

Не мога да ти помогна със съвет, но ми е интересно, какво си намислил, та имам няколко въпроса. Как мислиш да балансираш кардана, след като го скъсиш? Има ли изобщо място, да вместиш овърдрайва в пространството между скоростната кутия и междинния лагер? Как мислиш да удължиш опашката, за да зацепиш овърдрайва? И последен (засега) въпрос - какъв фланец мислиш да направиш, за да присъединиш овърдрайва, към корпуса на 5-степенната кутия и как мислиш да му осигуриш достатъчен приток на масло за помпата, защото мисля, че няма да стане само с махане на семеринга на изхода на 5-степенната кутия? Струва ми се, че единственият вариант е да направиш на фреза нов междинен корпус, който да играе роля и на фланец и в него да прехвърлиш карантиите на 5-тата скорост. Цялото начинание ми се струва доста авантюристично и не знам дали си струва ядовете и инвестициите, като се има предвид, че M46 и M47 не са кой знае колко сполучливи трансмисии.
galin dizela Wrote:ако на таблото ти свети 5 в зелено значи проблема ти е доло на електро магнита за пета скорост или масата се е разхлабила или плюса го няма има и друг вариант.има един датчик които отчита кога колата е на четвърта тои се намира от дясно на кутията от горе трудно се стига до него.в него влизат два кабела и често се разхлабват аз имах такъв проблем.най лесно става даваш на контакт включваш на четвърта и после натискаш бутона за пета слизаш под колата и замерваш дали идва плюс на левия кабел на бобината,десния е на маса няма как да ги сбъркаш.така ако няма плюс търси датчика от дясно на кутията горе.първо размърдаи буксата ако не щракне бобината извади буксата и я даи на късо (имам в предвид да съедениш двата кабела на самата букса) ако има проблем пак обади ми се на тел.0888 930594
Прав е Галин.
Най вероятно е да няма добър контакт на бубината долу.

При мен беше буксата голямата долу клеясала - но не светеше пета.

Щом свети при теб, значи е недобър контакт. Долу. На скоростите.доло на електро магнита за пета скорост
Идеята е да стане 5 + овер ne6ty stana li s tazi kytiq tva 6te e mn dobro ako stane pi6ete kvo e stanalo dali moje da stane ili ne i ako moje kvo e nyjno da se napravi 6toto 5 skorostnata kutiq e po kasa ot 4 i kardana e po dalag a 4skorostnata kutiq e po dalga a kardana po kas .
Двете кутии са абсолютно идентични. Разликата е, че едната отзад има английски овърдрайв, а другата - 5-та скорост. 5-тата скорост заема по-малко място от овърдрайва и, затова кутията е по-къса.

Моето лично мнение, без да ангажирам никого с него, е че от това начинание няма смисъл. Предавателното отношение на 5-тата скорост, доколокото си спомням е 0.82, а на овърдрайва - 0.79, което означава, че предавателното число на замислената от колегата кутия на 6-та предавка ще е около 0.65. Почти съм убеден, че при такова предавателно отношение, колата няма да има никаква силица. Също така разходът на гориво ще се повиши поне с 5%, заради загубите от допълнителната предавка.

В никакъв случай не искам да развалям ентусиазма на колегата Rachido, просто изказах лично мнение, което мисля е добре обосновано, а освен това съм отварял и двата вида скоростни кутии и знам за какво става въпрос.
Pages: 1 2