Волво Клуб - България

Full Version: Затруднения с автоматик-задно предаване
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Колеги, внимателно прочетох фрагментите от постовете, относно предното и задно предаване.
Моля Ви за съвет (до колкото може да се даде такъв, разбира се .
Едното ми Волво е 940, 2,4 ТДИ, автоматик и направо ме е шубе да го карам по заснежените пътища и най-вече по по-тесните и заледени улички. Карам си малкото 480 и съм по-спокоен. Може би това ми е грешката, защото не свиквам на такива условия с колата със задно предаване и на всичкото отгоре автоматик.
Автомобилът е с нови зимни гуми Yokohama, казаха че са много добри и мисля че затрудненията ми не идват от там.
Всъщност на заснежено нямам проблеми, ама никакви, но проблемите идват когато има лед и дори при ниска скорост ако ми се наложи да спра внезапно - колата спира лесно от пред но не съвсем, защото заскърцва ABS и отзат колата продължава да се опитва да се движи и или леко се завърта и се суче или с по-големи усилия спира, това е актуално особено когато двигателят не е достигнал работната си темперетура и оборотите са по-високи, тогава автоматикът тръгва малко по-бързо и при спиране се изисква по-голямо усилие и притеснения, поне аз така си го представям и тълкувам ситуациите в които изпадам. Пак казвам, че търся причините най-вече в себе си поради неопитността си в управлението на автомобил със задно (това е първият- засега), а на всичко отгоре е и автоматик, както споменах.
Предварително Ви благодаря и съм Ви задължен за всички мнения и съвети, които бихте ми дали. Трябва ли да слагам чували с тежести отзад? А щях да забравя, да напиша че нямам бутони за зимно и спортно каране.
Иначе задното предаване ми допада много и заради стабилността и заради маневреността, дано да свикна и с управлението по пързалки, каквито за съжаление за нашите пътища.
Благодаря!
Така...,колега аз имам 240 автоматик,и съм невероятно доволен от нея :wink: ,това за което ти питаш го има като проблем... :roll: ,щото и аз съм го усетил на "Синята Птица"...,но според мен това е проблем при спускане,а не при движение по "нормално заледен път" Big Grin Big Grin Big Grin .
Покарай,и ще свикнеш...,това е въпрос на усет,не на екстри....,като да споделя че двойката няма АВС...,и това е забавно :wink: :wink: :wink: .
Слизал съм от Витоша в екстремни ситуации,и когато желая да спра-просто бутам лоста напред....Н, и спирам 8)
А,щях да забравя...,имаме в Семейството 740 автоматик и...справя се невероятно :wink:
Успех!!!
kire Wrote:Така...,колега аз имам 240 автоматик,и съм невероятно доволен от нея :wink: ,това за което ти питаш го има като проблем... :roll: ,щото и аз съм го усетил на "Синята Птица"...,но според мен това е проблем при спускане,а не при движение по "нормално заледен път" Big Grin Big Grin Big Grin .
Покарай,и ще свикнеш...,това е въпрос на усет,не на екстри....,като да споделя че двойката няма АВС...,и това е забавно :wink: :wink: :wink: .
Слизал съм от Витоша в екстремни ситуации,и когато желая да спра-просто бутам лоста напред....Н, и спирам 8)
А,щях да забравя...,имаме в Семейството 740 автоматик и...справя се невероятно :wink:
Успех!!!
Как така буташ лоста на "Н"?
Иначе си прав дано да успея да свикна по-бързо.
Н. Неутрална...свобадна...на латиница N...,на лед при спиране...,това е рецептата за 240-ката де,а тя е със три степенна скоростна кутия :wink:
740 е четристепенен автоматик,като твоя май..., с твоя мотор де...,и поблем в спирането няма,явно технологията е друга :roll: -натискаш и спира :lol:
Човече...,940 ТDI е много добър автомобил,довери му се...,и няма да си разочарован :wink: ,просто повярвай и в
себе си!!!
Нека и аз споделя малко наблюдения от падналия сняг.
Карам 960 2.4 тд ръчни скорости ... (многоточие ) Smile уникално поведение в снега на терти като падна снега към полунощ отидох на едно местенце да покарам, да се поглезя, да се врътна и разбира се някой друг пирует да сътворя е повярвай те ми уникално се държи автомобила. Лесен за овладяване корекция на волана и задницата става послушна като агънце. Спирането не е трудно АБС помага като стъпя на спирачката усещам хрупането но нито носи нито се чуди какво да прави просто колата си спира. Накрая искам да кажа че такива експерименти се правят на места където не се застрашава околните участници в движението. Колега карай си спокойно опознавай си колата и се наслаждавай
И аз имах честта да покарам на сняг и да се покефя на зимната обстановка. На два пъти ми се наложи даже и вериги да слагам. Но дори и без вериги са много малко баирите, които могат да ми се опрат, въпреки че гумите ми са вече на 3 години.

Иначе задното предаване, в комбинация с автоматични скорости, наистина е малко специфично, най-вече при спускане по заледени учаcтъци, но както каза колегата Кире, всичко е въпрос на усет, кога да минеш на по-ниска предавка или на N, за да не те "бута" задницата.
Благодаря за мненията на всички Ви.
Мисля че ще са ми от полза, дори теоретично да си представя нещата, сега - пак е добре.
И аз съм сигурен че най-важно е да опозная колата при по-екстремни зимни условия.
Това че е добре понякога да се мине на N - неутрална скорост, за да "не бута задницата" е добро, както и останалите съвети. Не съм пробвал да изключвам, наистина.
Благодаря
ами мисля си дали да не си докараш колицата до Пловдив и тук местните величия да и направим едно тестче до хижа здравец. Big Grin Big Grin Big Grin така ще добием представа аджеба как се държи автоматика зимно време Smile
желая ти леко и безаварийно каране
най-важното е да си опознаеш колата
kingvolvo Wrote:ами мисля си дали да не си докараш колицата до Пловдив и тук местните величия да и направим едно тестче до хижа здравец. Big Grin Big Grin Big Grin така ще добием представа аджеба как се държи автоматика зимно време Smile
желая ти леко и безаварийно каране
най-важното е да си опознаеш колата

Добро пожелание!
И за мен важи! (Опознаването и докарването до Пловдив!)
То се закарайте до Пловдив и ако закъсате със задното,ще Ви побутнем с предното .... :mrgreen: :mrgreen:
Pages: 1 2