Волво Клуб - България

Full Version: Запушен ми е радиатора
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
От есента забелязах, че когато дам жега на колата и започва да загрява. Смених термостата и като че ли се пооправи, но миналата седмица катерих балкана и пак загря Cry Cry Cry
Свалих радиатора и го промих със силна струя вода. Излязоха доста люспи и мътилка. След това го измих външно. Сложих го и при обезвъздушаването на запален двигател забелязах, че когато отвори термостата и топлата вода мина през радиатора започна да изсъхва от външното измиване само горната му част - отдолу около 1/3 от него остана мокър и студен. Очевидно там е запушен и затова загрява колата ......
Та след толкова много приказки да попитам : Знае ли някой начин да отпуша тази долна част от него, че сега на студа загрява, а лятото........ и още повече като пусна климатика........
От опит просто си купи нов вече не са толкова скъпи иначе си е мъка и временно решение или пак се запушва или просто протича отново!
radnev1965 Wrote:От есента забелязах, че когато дам жега на колата и започва да загрява. Смених термостата и като че ли се пооправи, но миналата седмица катерих балкана и пак загря Cry Cry Cry
Свалих радиатора и го промих със силна струя вода. Излязоха доста люспи и мътилка. След това го измих външно. Сложих го и при обезвъздушаването на запален двигател забелязах, че когато отвори термостата и топлата вода мина през радиатора започна да изсъхва от външното измиване само горната му част - отдолу около 1/3 от него остана мокър и студен. Очевидно там е запушен и затова загрява колата ......
Та след толкова много приказки да попитам : Знае ли някой начин да отпуша тази долна част от него, че сега на студа загрява, а лятото........ и още повече като пусна климатика........

Недялко, най-вероятно някога колата ти е карана само с вода и тогава/особено ако е варовита/ са образува много котлен камък. Ако искаш може да отидем при Доката и да опитаме в сервизни условия да го промием. Опасявам, че Ванката е прав и най-доброто почистване става с нов радиатор, но излиза доста по-солено от почистването. Обади си ди видим какво ще измислим и без това се чудя какво да правя събота и неделя и ходя да карам към Бузлуджа за разнообразие :iroc: Big Grin .
Всъщност нали има и добавки за почистване, че то котления камък няма да е само по радиатора :roll:
Само не каза има ли системата място за обезвъздушаване? Аз например след като съм източил течността и наливайки новата, докато всичко се нагласи тепературата се покачва над 100 градуса но това е нормално защото системата се самообезвъздушава. След това бързо приливника се изпразва, доливам и всичко заспива. С други думи може да има въздух в системата.
kokok0 Wrote:Аз например след като съм източил течността и наливайки новата, докато всичко се нагласи тепературата се покачва над 100 градуса но това е нормално защото системата се самообезвъздушава. След това бързо приливника се изпразва, доливам и всичко заспива. С други думи може да има въздух в системата.
Точно така е както казваш, обезвъздушил съм я. Това е познато упражнение, сменял съм водна помпа, термостат ( два пъти...), свалял съм радиатора и т.н.
Единственото място за принудително обезвъздушаване е пробката на един гумен маркуч, разположен зад главата на двигателя.
Ще пробвам с препарат по препоръка на Жоро и ще пиша какво е станало. Само дано не търся нов радиатор в следващия си пост :? :? :?
пералнята живее ---по-дълго със калгон :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:
miro343 Wrote:пералнята живее ---по-дълго със калгон :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:

Confusedpam2: Confusedpam2: МИРО, преди време гледах някакви изроди като тръгваха за пикник си завиваха мръвки във фолио и ги лепяха по двигателя. Big Grin Big Grin Разправяха, че за 250 км се изпичали чудесно Big Grin Big Grin Confusedpam2: Confusedpam2: