Волво Клуб - България

Full Version: Танкът не ще да гази
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Миналата седмица много се изложих.
Отидохме на разходка на Витоша,качихме се на Залтните мостове, но понеже не обичам да съм сред всеобщата гмеж, решихме да паркираме по-нагоре - в посока Офелиите. По пътя нямах проблеми - беше на големи бабуни от лед, сняг и тук-таме остатъци от пясък, коловози, вода - бе както си трябва. Но не щеш ли, някой подхвърля, че и на Офелиите може да има много коли и най-добре настанцията на Радиото, че е по-встрани. Стигам до този разклон и спрях да обмисля атаката. И не успях да потегля, за да тръгна по него. Гумите пилят и нищо. Държа да отбележа, че колата беше с 5 души народ, нови гуми Мишлен Алпин. Изправих волана, спуснах малко назад, накрая захапа и тръгнах по алеята. А тя беше само сняк, тясна, отстрани с преспи. Ма аз нали съм с Волво - и смело напред. Да, ама не. На първа я усещах доста нестабилна, но вървеше някак. Ма нали знам, че на сняг трябва да се кара с ниски обороти на по-висока предавка, за да се възползвам от по-големия въртящ момент. И решавам да превключа на втора. На втора обаче много бъзо загуби мощност и просто се окопа. А и наклонът се увеличи. Не искаше да тръгне - на първа буксува, на втора не може да отлепи, на трета направо угасна. Срам! А и не смея да експериментирам с пълна кола с хора и без трактор в обоза да ме вади от преспите.
Върнах назад и нали съм тъп и упорит - ще правя втори опит. Уж да успея да вдихна по-високи обороти и да издрапам на втора. Няма такова нещо. Стигнах до същата точка. Отказах се - все пак дошли сме на разходка в планината, а не на офроуд.
Накратко - паркирахме си на Офелиите, където паркингът беше достатъчно голям и разкалян, направихме си разходката.
Но моето настроение беше максимално вгорчено. И през целият път се чудех къде да търся причината за своя провал: в мен, в неподходящите гуми, в комбинацията двигател-скоростна кутия. Че снегът беше мек, може би дори кишав, вероятно дълбок - така беше. И какво от това? Беше си разчистен - алеята си личеше ясно на фона на по-високия сняг отстрани. И нямаше следи от вериги! А и нали това е смисълът на зимните гуми - да караш на сняг? Лоши ли са ми гумите? Нали уж са маркови, от високия клас, грайферът е дълбок, на книга шарката е хубава зимна?
Ако проблемът е в мен - как да я карам тази кола? Ако съм с много газ - буксува зверски, ако съм на ниски обороти - няма мощност.
Къде ми избяга блокировката на диференциала, нали трябваше да помогне?
Това ли е пределът на този автомобил без вериги?
След разходката реших, че трябва да се упражни карането на колата - ами ако се наложи да премина някой проход през зимата - ще закъсвам ли? От Офелиите нагоре пътят не беше цвете - не особено разчистен, на места с преспи. Подходящ за експерименти - все пак е широк, а не като оная алея. На първия завой в най-дълбоката киша спрях, за да се размина с кола, идваща отгоре. С много голям зор потеглих - то не беше буксуване, сукане, смяна на скоростите, докато захапе. Качих се до края на пътя - 3 км, като нарочно се бухвах в най-дълбокия сняг, да търся предела на колата. Вероятно шперът си вършеше работата, понеже на места едното ми колело беше на горе-долу разчистеното, а другото в преспата и колата си вървеше напред. Когато явно оборотите ми бяха по-високи, беше забавно за пътниците отзад - колата се суче, буксува, аз компенсирам с волана... В общи линии при скорост 30-40 максимум на втора и при около 1500-2000 оборота максимум колата се държеше прилично, дори и на по-дълбоко. Не при потегляне, разбира се, а при вече акумулирана инерция.
За завършек - връщаме се покрай злополучната алея и аз непрекъснато мърморя как на Радиото отпред има всякакви коли (не говорим за джипки) и то без вериги, а аз съм се изложил като кифладжия. И не щеш ли - от алеята пред мен се включи някакъв форд, сиера може би, след него - някаква фиестичка! Това ме доунищожи морално и психически.

И съм си така посърнал и до ден днешен.

И копнея някой наистина навътре със зимното каране, девятките, гумите и прочие, да ме успокои, да ми обясни, че Червеният октомври не става за сняг и съм изстискал максималното от него, дори и с тези прекрасни гуми.
Или да ми каже истината в очите - да си връщам книжката в КАТ и да не си подавам носа навън при сняг.
Или да сменявам гумите - с какви?

Мале, че дълго стана, а на мен леко ли ми е!
ХС 90/70 - още малко да паднат цените и атака! Big Grin Big Grin Big Grin
... това с Фиестичката и на мен ми дойде в повече Big Grin Big Grin Big Grin
Абе Графе, я се вземи в ръце!!!!! Какъв е този песимизъм от теб?!? Какво, като са минали някакви си фордове пред теб, колата ти все пак е много по-добра от тях и си има доста мощност в запас. Просто неподходящо стечение на обстоятелствата-мек сняг, натоварена кола и пр. Приеми го като лош късмет и си пази нервите и книжката, те катаджиите и без това само гледат как да ни ги вземат и двете Confusedhock:
Поздрави и горе главата!!!
карането на сняг наистина си иска и кола и майсторлък, но не очаквай чудеса от Червения октомври, все пак не е ратрак или моторна шейна. затова освен зимните гуми метни и едни верижки и да не ти пука, кой как ще те гледа и приема. Все пак си експериментирал и си се върнал нали Big Grin
аз миналата година си умрях от смях като видях как един огромен джип се окопа до вратите отстрани на пътя, уж 4х4, уж голямо ама така затъна, че едвам го извадиха и с трактор.
Колкото до фиестичката, не го приемай толкова навътре, в случая има предимство, хем е по лека, хем с по тесни и малки гуми.
Грешката графе е в гумите , кой ти каза че с Мишлен Алпин може да се качиш на Витоша , - за там ти трябва Мишлен Витошин, тея твойте са си за Алпите и тва е! Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin
Между другото за каква блокировка на диференциала става дума при тебе , че нещо не ми е ясно...
Я да ми пратиш едно номерче на рамата , та да се пообразовам малко , а кво ше кажеш...
mevdo Wrote:Грешката графе е в гумите , кой ти каза че с Мишлен Алпин може да се качиш на Витоша , - за там ти трябва Мишлен Витошин, тея твойте са си за Алпите и тва е! Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin
Знаех си, че са ме излъгали! По-добре късно да научи човек истината, отколкото никога! Благодаря ти, Мевдо!

А блокировката е..., знам ли я каква е - в книгите пише, че е автоматична блокировка на диференциала и че включва между 5 - 40 км/ч.
Графе, а ти сигурен ли си, че имаш блокаж? По номера на рамата не може да се разбере, дали колата има блокаж или не. А в книжката си го пише попринцип, защото тя е еднаква за всички модификации, така че книжката също не е гаранция за това, дали имаш блокаж или не. Аз например, на новото Волво нямам, а на старото имам.

Иначе, наистина има много фактори, които определят това, докъде ще стигнеш в снега. При катерене на баир, не винаги е по-добре да се стремиш, към по-висока предавка. Ако колата ти буксува на първа, но въпреки това върви и има достатъчно скорост, не винаги е за предпочитане да превключиш на втора. Ако чувстваш, че колата може да ускори още, тогава - да, но ако си достигнал предела, по-добре си карай на първа.

Не мога да ти кажа, дали проблемът е в колата, в настилката или в теб, но мога другата зима да те водя на едно изпитано място, където рядко минават други коли, а снегорини - никога и, където можеш да си правиш колкото си искаш експерименти. Има няколко много хубави и стръмни баирчета, предимно черен път, но по-нагоре, за награда, за тези, които са се справили с първите два байра, има и асфалт.

Иначе Фиестата е с предно, но Сиерата, ако не се лъжа е със задно, така че в този случай явно не това е било определящо.
Блокаж имам, поне по поведението на колата си правя този извод. Когато прибуксува на лед, например, както пили и извъднъж казва щрак! и захапва, та чак се изстрелва напред неудържимо. Друг е въпросът, че трябва да се движа в този момент и реагира при малка разлика в скоростите на двете колела, а не винаги.

А за показването - живот и здраве догодина - с удоволствие, нямам нищо против по-опитните от мен щофьори да ми налеят малко акъл в главата, в крайна сметка това е целта - да се контролира максимално автомобила, за да се намалят рисковете за нас и околните.
Аз не се имам за кой знае колко опитен и не се наемам да наливам акъл в чиято и да било глава, но с удоволствие бих споделил своите зимни преживявания и съответно допуснати грешки, защото най-хубаво е човек да се учи от грешките на другите. Освен това, както казах, знам местенце, където човек може зимата да си прави колкото си иска експерименти с колата, но май забравих да спомена, че след това, същият този човек, може да се сгрее пред една камина и при добро желание, да изневери на Волвото със съответните спиртни напитки и да го остави да нощува ето тук:
Ухаа!
Ти все едни такива хубави местенца ги вадиш!
Pages: 1 2 3