Волво Клуб - България

Full Version: За датчика на Хол на B18 EP
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Автомобила е 460 1.7 1993г. Имам проблем със запалването и прочетох тук в една от темите ,че е възможно причината да е в този прословут датчик на Хол.Тъй като разглобих почти целия автомобил,проверих всички възможни елементи от електросистемата и никъде не открих неизправност стигнах до извода,че или компа е сдал багажа или някой датчик подава грешен сигнал и го лъже.Ако някой може да ми каже къде се намира този датчик на Хол и съответно по какъв начин се проверява,както и всякаква друга информация ще съм му безкрайно благодарен.
Датчика се намира над кожуха на съединителя на скоростната кутия. Точно над маховика. Хванат е с два 6мм болта към блока на двигателя. Над него се намира термостата. Самият датчик представлява намотка с магнитна сърцевина и прилича на среден пръст. Big Grin На самия маховик също има магнит, който при преминаването си покрай датчика индуктира импулс, който се подава на компа. Така кампа разбира, че ДВГ се върти. Грубо казано.
Когато съединителя е поизносен е възможно да полепнат стружки от него върху датчика. Тогава се нарушава индуктирането на импулса. От там и проблемите. Имаше някъде тема по този случай, но не ми се търси. За това ти го описвам. Дано ти свърши работа. За твоя модел, куплунга е с два края.
Успех.
На страницата на която е вашата тема намирате темата"460 не иска да върви".В нея има снимков материал за датчика, който Ви итересува, названието му е Датчик за броя на оборотите и положението на коляновия вал.Ако колата Ви има тестер прочетете грешките които показва за да се ориентирате къде е повредата в ел. системата.
по добре щеше да е ,да беше казал точно какъв е проблема-относно този датчик има мн писанки из форума...свали го и го почисти,колкото и неадекватно да прозвучи-това си е магнитен датчик и по него налепват стружки ,които пречат на работата му-защото е поставен мн близо до маховика !ако греша,колегите да ме поправят-/
Опа незнам, рових на всякъде, но само тук мисля, че е темата която търся да не пускам нова - ако не се лъжа :oops: . [Image: 668868.jpg] Tuка това което е омаслено черната омаслена "кутия" трябва ли да е омаслена толкова много? Правих пълна подготовка на автомобила за зимата и изведнъж очите ми се спряха на това омаслено "нещо". И забелязах в близост до нея - в ляво на снимката една ръждива пробойна , то не е баш пробойна ама бая ръждиво петно. Въпросите ми са тоя железен "маркуч" за какво е? Ще бъде сменен веднагически. И този омаслен "датчик" какъв е? И ако не трябва да е така да реша проблема перманентно. Или с изчистване или с нов. Благодаря Ви! Надявам се съм в правилната тема...
Тръбата за която питах е на радиатора, днеска я видях по обстойно и скоро ще я демонтирам и ще сложа нова. Но остава въпроса с тая омаслена "кутийка" ?? [Image: 668996.jpg]
Някой нещо или никой нищо? Три бързи въпроса - Защо е силно омаслено? Каква е причината? За какво служи? Питам, защото никъде не намирам информация за него.
Добре, че беше неволята иначе с ваша помощ незнам как щях да се оправя...