Волво Клуб - България

Full Version: V40 Аларма
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Знам че има доста изписано по темата, дори и аз съм писал, но онзи ден ми се случи нещо странно. Досега си мислех, че моята кола (В40,1999, 1,9Д) има само имобилайзер, но не и аларма, защото досега не беше издавала нито звук. Онзи ден обаче ходих да се застраховам и с брокера седнахме в колата да попълваме документи. Както си седим вътре по едно време колата се заключи сама, което ме изненада, но не толкова колкото следващото действие. След като се заключи аз я отключих с дистанционното и продължихме да си пишем. След като приключихме застрахователя ми тръгна да излиза и веднага щом отвори вратата колата започна да вие мощно. Аз така се стъписах, че много бързо извадих ключа и при натискане на едно от копчетата (не помня кое) пищенето спря.
След това се опитвахме как ли не да я накараме да свири, но уви нищо. Заключвахме с дистанционното а отключвахме с ключа, ритахме гуми, дърпахме врати, но колата така и не изкара звук. Нямахме време да я чакаме толкова време, колкото бяхме седяли преди това и затова не повторихме експеримента напълно.
Та въпроса ми е знае ли някой от какво може да се е получило това свирене? Дали може да се получи такова нещо без аларма и ако неможе, защо алармата ми работи само в такива странни случаи?
Ако трябва да обобщя с две думи ме интересува най-вече как мога да разбера със сигурност имам ли аларма или не и ако имам някаква заводска дали някой знае как се настройва така че да работи в по-нормални условия - поне като отключвам и заключвам да вади звук.
Благодаря предварително на отзовалите се и съжалявам, ако вече има тава тема, но аз не съм я намерил
typ4o Wrote:Знам че има доста изписано по темата, дори и аз съм писал, но онзи ден ми се случи нещо странно. Досега си мислех, че моята кола (В40,1999, 1,9Д) има само имобилайзер, но не и аларма, защото досега не беше издавала нито звук. Онзи ден обаче ходих да се застраховам и с брокера седнахме в колата да попълваме документи. Както си седим вътре по едно време колата се заключи сама, което ме изненада, но не толкова колкото следващото действие. След като се заключи аз я отключих с дистанционното и продължихме да си пишем. След като приключихме застрахователя ми тръгна да излиза и веднага щом отвори вратата колата започна да вие мощно. Аз така се стъписах, че много бързо извадих ключа и при натискане на едно от копчетата (не помня кое) пищенето спря.
След това се опитвахме как ли не да я накараме да свири, но уви нищо. Заключвахме с дистанционното а отключвахме с ключа, ритахме гуми, дърпахме врати, но колата така и не изкара звук. Нямахме време да я чакаме толкова време, колкото бяхме седяли преди това и затова не повторихме експеримента напълно.
Та въпроса ми е знае ли някой от какво може да се е получило това свирене? Дали може да се получи такова нещо без аларма и ако неможе, защо алармата ми работи само в такива странни случаи?
Ако трябва да обобщя с две думи ме интересува най-вече как мога да разбера със сигурност имам ли аларма или не и ако имам някаква заводска дали някой знае как се настройва така че да работи в по-нормални условия - поне като отключвам и заключвам да вади звук.
Благодаря предварително на отзовалите се и съжалявам, ако вече има тава тема, но аз не съм я намерил
По принцип до колкото знам след като заключиш с дистанционното алармата не се активира веднага.Активира се след 2-3-4-5 мин. зависи (моята се активира след 2 мин. на един приятел след 5 :roll: ).Аз моята я тествах по следния начин :влезнах в колата и заключих с дистанционното и изчаках 2 мин. и започнах да мърдам в колата.Тя започна да свири,но твоята може и да не започне ако няма обемни датчици.Другия начин е заключваш я изчакваш 2-3-4-5 мин. и отключаваш с ключа :wink:
П.П.Длъжен съм да споделя също че моята аларма НЕ е оригинала (много е смотана,слагали са я след като са купили колата още в Италия) и дугото е че грам не разбирам от аларми Big Grin :oops: .
Ами мерси за инфото. Ще пробвам това, което ми каза.

Мойта аларма (ако имам такава) не е слагана в България, защото аз съм първи собственик в България. Хората от автокъщата твърдяха, че има аларма, но така и не успяха да ми покажат как действаSmile
Незнам ако има как е настроена така че да не свири в никакъв друг случай освен в описания в предишния ми пост. Може би трябва да отида на майстор по алрмите и те ще кажат със сигурност има ли аларма и как да се ползва ако има.
raceteam Wrote:Аз моята я тествах по следния начин :влезнах в колата и заключих с дистанционното и изчаках 2 мин. и започнах да мърдам в колата.Тя започна да свири,но твоята може и да не започне ако няма обемни датчици.Другия начин е заключваш я изчакваш 2-3-4-5 мин. и отключаваш с ключа :wink:
П.П.Длъжен съм да споделя също че моята аларма НЕ е оригинала (много е смотана,слагали са я след като са купили колата още в Италия) и дугото е че грам не разбирам от аларми Big Grin :oops: .


Ако алармата е оригинална отключването с ключа го пропуснете като тест. :wink: Колата си познава ключа и деактивира алармата(поне моето S80 е така).
Алармата е заводска и се задейства само при отваряне на врати,капак ,багажник и обем. Не може да издава никакви звуци при включване и изключване и не се задейства при удряне в/у колата.Освен това се активира няколко минути след заключване както каза колегата.Правилния начин за проба е следния: сядаш вътре заключваш с дистанционното,изчакваш 5-6 мин след което отключваш на ръка като издърпваш лосчето(чапа) за заключване отвътре и отваряш вратата.Ако има сигнално-охранителна с-ма ще почне да свири един клаксон на импулси.Това е
Нямам много опит, ноп и моята аларма е заводска. Имам същия проблем, т.е. не се включва и след заключване не реагира нито на бутане, нито на удряне. И аз си мислех, че нямам аларма, но един хубав ден си бях оставил колата паркирана на Иван Асен.Чух доста силен трясък и след това започна да вие аларма на кола. Не си и помослих, че може да е моята. Много учуден кой е тоя тъпак дето не си изключва алармата излязох да погледна и малко0 се втрещих, че тоя тъпак съм аз. Всъщност от строежа пред, който бях спрял един бай мангал решил да изхвърли боклуци през една от терасите(парчета мазилка и други) и те паднали точновърху мойта кола.

Явно има аларми, но ако някой може да каже къде се настройва колко да са чувствителни би било от голяма полза.
От скоро забелязах че като включа заводската аларма , на копчето за принудително заключване на вратите почва да примигва едно червено светодиодче което ме навежда на мисълта че колата е в режим на охрана.Не съм пробвал както е написал ИванВас но ще пробвам от любопитство и ще кажа какво е станало Smile
Миналата неделя и аз си направих експеримент за това дали ще ми свирне заводската аларма/още не съм сигурен,че имам такава/.Влязох в колата, включих и изключих от дистанционното на имобилайзера и точно след 2минути колата се заключи сама.Изчаках още 5-6минути и отворих с лостчето на вратата-уви никакъв звук :roll: или не съм чакал достатъчно дълго или въобще не ми е свързана алармата с клаксона. Направи ми впечатление обаче, че и при заключване с ключа/заключвам шофьорската врата/ се активира светодиода, който свети при заключване със заводското дистанционно-явно разпознава ключа и активира системата.Допълнително съм с монтирана аларма, но при нея ако отключа и не отворя никоя врата след 30секунди се затварят вратите и е в алармен режим и светят и двата светодиода-фабричния и допълнително монтирания с алармата.
Да споделя и аз малко опит...

Първо: За да свирне каквато и да било аларма трябва да има сирена, това е ясно. На някой от нашите коли обаче може тя да липсва, както си мислех и аз. За мое най-голямо учудване се оказа, че имам. Намира в предния десен калник, като се свали предния десен мигач. Алармата се вижда навътре, закачена на една планка. Аз съвсем случайно я открих, като свалях мигача. До сега и моето волво никога не издавало ни гук ни стон си мислех, че нямам сирена, а съм само с имобилайзер.

Второ: Всяка фабрична аларма до колкото съм запознат има няколко режима на работа според желанието на клиента... как да свири, кога да свири и т.н. Тези режими пише, че се правят във оторизиран сервиз с програм ВАДИС, като се закачи компа на колата и се направят съответните настройки. Тук идва и третата особеност. Някъде прочетох, че при откачане на дадени компоненти от аларменаата система ... било датчици, било сирената и т.н. общо казано букси и кабели ... тя преминава в т.нар. чакащ режим, в който няма звукова сигнализация, а работи само ценрталното заключване и имобилайзера. Звуковия сигнал е деактивиран. За да бъде активиран отново обаче трябва пак да бъде настроена алармата в сервиз.

Та след като открих, че имам сирена съм решил, като имам време да мина през МП, хем за една диагностика, хем да видя дали тая кола има и глас ... Big Grin

Ето и малко снимков материал:
Да споделя - и аз бях изненадан, когато се оказах с две аларми :lol: Малко след като я купих падна акумулатора - след презареждане го слагам обратно, но преди това съм отключил вратата с ключа. Съответно когато го сложих и отворих вратата (единствена отключена) запищя с нов глас :roll:
Pages: 1 2