Волво Клуб - България

Full Version: Ел. стъкла питане.
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
И тоя е така.

Само това на ротора са чудя дали е така или е от експлоатация се е изтрило така ,въпреки че не виждам как ще стене.
Виждал съм така износени ротори,обикновенно се получава когато производителите са си спестили лагерите и са ги оставили на втулки,става дума за електромотори които въртят в двете посоки,при смяната на посоката се измества ъгъла на натоварване - втулките потдават и лека-полека почва да задира.Ама не е лошо да си провериш бутоните първо,почвай с по-малкото зло.
Ще ги проверя дано да е това че яко ме дразни .
Maxijaz Wrote:И тоя е така.

Само това на ротора са чудя дали е така или е от експлоатация се е изтрило така ,въпреки че не виждам как ще стене.

Хм...

Поизтъркан е малко ротора, но това не е голям проблем стига тези резки да не са много дълбоки.
Според мен е по добре да започнеш с смяна на четките на мотора.
Най лесния начин да установиш къде е проблема е с волтметър. Закачаш го на двата края на мотора, натискаш бутона и гледаш ако се появи напрежение значи мотора е проблемен. Ако не управлението. :wink:
Здр! Да уточня първо за модула понеже също се занимавам с аларми.Та модула вдига стъклата само при сигнал от алармата за заключване и няма нищо общо нито с бутона, нито с заводския блок който управлява стъклата ( ако има такъв - не е задължително ).Модула си има - ограничител на ток и ограничител по време ( обикновено 30 сек за да подсигури системата ако ограничителя по ток не сработи ). Ако модула е китайски има голяма вероятност да е отказал ограничителя по ток и всеки път като си задействаш алармата да се пуска напрежение към машинките на стъклата за 30 сек и понеже стъклата са затворени в повечето случи, тези 30 сек тормозят роторчето или по-точно клемите за които се спомена от някой по-горе. Следва че клемите нагарят и контакта се влошава, а това се случва дори и ограничителя по ток да работи, но в този случай тормоза е само 1-2 сек ( времето за сработване ).
След като работи някой бутон в една посока съм по склонен да си мисля, че нямаш заводски блок за управление и всичко се извършва директно от бутона. В този случай бутона подава маса на едното кабелче на машинката и плюс 12в на другото при отваряне и ги реверсира при затваряне. Когато остарее обаче контактите почват да нагарят и колкото повече нагорят толкова повече се качва съпротивлението в тях, което пък води до по-голямо загряване, което спомага за повече нагар и така се стига до момента в който спират да работят докато не ги почистиш ( ако не е късно, защото съм виждал и разтопени бутони на които е късно да им се помогне ). Най-лесно е да провериш с друг бутон както те посъветваха по-рано и ако пак не работи пробвай спрей WD 40 върху машинката с раздвижване за да се опиташ да почистиш контактите вътре в нея, тоест четките към ротора.
Не на последно място ако възстановиш системата не е лошо да отстраниш екстрата "вдигане на стъкла" за да не страдаш занапред. Знам че си си я платил, но не бих казал че е особено полезна като се опитва да затвори прозорците всеки път дори когато са затворени.
Успех!
Значи аз бях писал и в друга подобна тема,разглобих главния панел почистих го с препарат за ел.контакти до блясък все едно е като нов,и вече и двата задни прозореца не се свалят.Значи е от контролния панел,търсих във всички автоморги и коли на части седан и комби 70-та серия всички са продадени,значи е проблем на модела.
Здр!Значи проблема ти се решава елементарно - вземаш си бутони за ел стъкла ( каквито намериш ) връзваш ги през 2 релета на бутон ( 12В 15А - струват около левче ) и оттам кам кабелите на машинката - трябва да са 2. Релетата ти трябват за да не товариш бутоните с голям ток и да реверсираш през тях напрежението ( за сваляне и вдигане съответно ), спестяваш си блокчето и си готов. Ако работят твоите бутони можеш да ползваш и тях, само си вземи релетата. Успех!
Мерси колега за инфото но не обичам да побългарявам,в колата не се пуши и без това има си климатик,ако изпадене панелче от някъде ще си взема.
Разбирам те колега, но не разбирам как хората са склонни да дадат 200 лв. за 4ерна кутия с 4 релета и термопредпазител, а не искат да дадат 4 лева и да им работят стъклата. Не ти се натискам, просто ми е странно. Един колега имах той си караше аудито на бензин щото газта била вредна за мотора??? Абе той мотора е на 250 000 по километраж и сигурно на 500 000 в действителност, ама той не обичаше и той побългарявания. Колата му седеше на платен паркинг с пълно автокаско и скъпа аларма и се возеше с мен за работа и с градския транспорт за друго ( много му беше скъпо с аудито на бензин за да го кара ). Та не искам да те поучавам, предполагам си достатъчно интелигентен ( все пак караш Волво ), но защо не си живееш живота евтино и практично вместо да се опитваш да настигнеш европейците - ми те са с по 2-3 000 евро заплати, що да не даде 100 евро дето ги е изкарал днес до обяд за оригинално блокче.
Приятен ден и живей както решиш, просто ми е трудно да те разбера.
stinbg Wrote:Разбирам те колега, но не разбирам как хората са склонни да дадат 200 лв. за 4ерна кутия с 4 релета и термопредпазител, а не искат да дадат 4 лева и да им работят стъклата. Не ти се натискам, просто ми е странно. Един колега имах той си караше аудито на бензин щото газта била вредна за мотора??? Абе той мотора е на 250 000 по километраж и сигурно на 500 000 в действителност, ама той не обичаше и той побългарявания. Колата му седеше на платен паркинг с пълно автокаско и скъпа аларма и се возеше с мен за работа и с градския транспорт за друго ( много му беше скъпо с аудито на бензин за да го кара ). Та не искам да те поучавам, предполагам си достатъчно интелигентен ( все пак караш Волво ), но защо не си живееш живота евтино и практично вместо да се опитваш да настигнеш европейците - ми те са с по 2-3 000 евро заплати, що да не даде 100 евро дето ги е изкарал днес до обяд за оригинално блокче.
Приятен ден и живей както решиш, просто ми е трудно да те разбера.

Колега това е ,няма 4 релета и термопредпазител ,при теб сигурно е друго а от авто електроника не разбирам и не пипам за да не си направя повече порази
Pages: 1 2 3