Волво Клуб - България

Full Version: проблем със скоростите на v40
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравеите колеги имам следния проблем със волво в40 1.8 115кс. 97година.
Проблема е следния и от време на време прави го на няколко дена. Както си караш всичко е наред спираш на светофар исключваш от скорост и до там няма включване след 5мин яко блъскане и благословия на френската маика криво ляво включваш на някоя скорост (вече на изгасен двигател) и нещата стават отново супер никакви ядове .Другия вариант като успея да включа криво ляво на някоя скорост отново при загасен двигател като запаля на скорост със натиснат съединител тои не отлепя до краи и колата леко потегля като на полусъединител отново до първото првключване на скорост и отново всичко става ок. Да уточня сменено е маслото на скоростите и спирачната теяност.
Ще съм благодарен на малко помощ, маисторите казаха караи като се счупи щя я мислим ( В сервиза колата се държи без проблеми естествено) което не ме устроива много.
СЪИДИНИТЕЛ
Здравей Ванка. Сега видях какъв проблем имаш ама няма как трябваше да изгледам мача който беше невероятен \Big Grin/ А сега по темта. Преди година и половина може би, ми се случи нещо подобно.Както си карах и превключвах скоростите и хоп по едно време немога да включа на пета или ако включа то много трудно.След стотина километра както бях на трета така си и остана ни напред ни назад.Така се и прибрах.Чудих се какво да правя и реших да сваля скоростната кутия.Источих маслото ,разкачих полуоските и я смъкнах.И за моя изненада какво се оказа. Отстрани на скоростната кутия има един капак мисля че се държи на три болта.Смъкнах капака и какво да видя .Болт който държи едни зъбни колелета - незнам как се наричат- се е развил и е изпаднал в капака , заклинил се между тях и не позволява да се превключат скоростите.Та моя съвет е първо да погледнеш това, капака като гледам може да се свали и без да се сваля скоростната кутия.Дано да е така щот това много бързо се опрвя.Ако искаш нещо по-подробно или някоя снимчица за кой капак става въпрос скайпа ми го знаеш или ми пиши тука. ::beer::
Провери си нивото на спирачната течност. При недостиг на спирачна течност първо съединителят започва да отделя лошо или въобще да не отделя. И аз съм се сблъсквал с твоя проблем. Включваше на скорост само при изгасен двигател или при дву- трикратно напомпване с педала. Провери си нивото на течността, а също така и за омасляване около помпата на съединителя.
Проблема беше във счупена пружина на феродовия диск която се моташе безцелно из съединителя.
Важното е че си я оправил и то с по малкото зло. Smile ::beer::
Колеги, имам подобен проблем. Днес се връщах от път и усетих някакво стържене (и си мислех че е отдолу понеже колата беше пълна) след 500м започна да удря неистово нещо отпред. Качихме я веднага на един канал и скоростната кутия е омаслена. По маншона на лявата полуоска си капе червеникаво масло. Тези неистови удари и стържене се получават на 1-ва, 2-ра, 3-та и задна - на 4-та няма проблем а ме е страх да стигна скорост за 5-та ( при ниски обороти 5-та няма проблеми). Когато колата е на свободна пак се чуват удари но съвсем леки и то през интервал от 2-3 секунди. Като натисна съединителя трябва да я форсирам над 4500 оборота и тогава започват пак тия удари да се чуват. Отначало и аз си мислех да не би някоя от дампферните пружини да се е счупила и да се шляе свободно из пространството, но ако е така няма ли да го прави и на 4-та и 5-та предавка. Другото, което си мислех е да се е съдрала семерината и да изтича масло от скоростната кутия вследствие на което да си е заминал лагера понеже (предполагам) знам че 4-та предавка е отделно от 1-ва 2-ра и 3-та.

Не разбирам абсолютно нищо от устройство на автомобила и тези предположения които правя са изцяло аматьорски.
В крайна сметка, ще пробвам в Понеделник да се замъкна до Мото Пфое - Плевен, но ще съм много благодарен ако и Вие ми помогнете с насоки и размишления относно източника на проблема.


Благодаря предварително на всички отзовали се.
Щом като ти е омаслен маншона на полуоската към скорстната кутия най- вероятно е скъсан и задължително трябва да бъде сменен.Като казваш удари издава ли метален звук или просто усещаш тресене.Ако е метален звук възможно е да е каре или лагер на полуоската но щом има и стържене най-вероятно е лагер.За допълнение ще ти кажа че тресене се получава също и когато шпленовете при карето на дясната полуоска откъм скоростната кутия са се счупили или са излезнали.Поразгледай по-внимателно ако не е в самата скоростна кутия се открива . Успех.
stefan_nemadakaja Wrote:Щом като ти е омаслен маншона на полуоската към скорстната кутия най- вероятно е скъсан и задължително трябва да бъде сменен.Като казваш удари издава ли метален звук или просто усещаш тресене.Ако е метален звук възможно е да е каре или лагер на полуоската но щом има и стържене най-вероятно е лагер.За допълнение ще ти кажа че тресене се получава също и когато шпленовете при карето на дясната полуоска откъм скоростната кутия са се счупили или са излезнали.Поразгледай по-внимателно ако не е в самата скоростна кутия се открива . Успех.


Метален звук все едно съм пуснал монета от 5 стотинки в тръба на чието дъно има диск който се върти с висока скорост. ( поне аз така го оприличавам ). А ако е така както казваш за лагера на полуоската няма ли да се чува на всички предавки. А ако е каре мисля че ще се чува предимно като завивам... а това не го бърка на къде карам ... бие силно като ускорявам и леко като е на свободна.

И май забравих да допълня че като натисна съединителя всички шумове спират.

А и сега гледахме през нощта - утре ще се мушна под нея на светло да видим какво ще излезе.
Мушнах се, но ефекта беше нулев. Просто за втори път констатирах че от някъде изтича хидравлично масло.
Във вторник ще ходя на сервиз да ми сменят маншона, който влиза към скоростната кутия и да ми сипят масло.

Някой знае ли колко ще струва една M3P скоростна кутия?
Благодаря предварително.
Pages: 1 2