Волво Клуб - България

Full Version: volvo 240
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Заравеите някои може ли да каже как се свалят вентилаторчетата на волво 240 дизел 84 година . Благодаря много предвагително . Че сега много стана горещо и немога и ползвам климатика.
Колега, за какви вентилаторчета става въпрос, че не се сещам? Бъди малко по-конкретен и кажи в какво се състои проблема ти.
Вентилаторчетата на парното нещат да работят
Вентилатора на парното се намира в средата на таблото и е само един със степени на въртене които се регулират от ключа на таблото. Не ми стана ясно дали си с климатик или не. Причините да не работи вентилатора са: изгорял предпазител( бушон ), повреден ключ на вентилатора, кабели които са накъсо или изтръгнати и на последно място изгорял вентилатор.Предпазителите са до левия крак на шофьора, там където е долната панта на вратата. Трябва да потърсиш на капака на бушоните надпис : heating fan , и ако съответно точно този предпазител е изгорял го подмени. На моето 240 - 85г. нямам климатик, но за лятото имам едни клапи които се отварят и вкарват студен въздух отвън.Клапите се намират под таблото вляво на шофьора и вдясно на пътника.На първата снимка клапата е затворена, а на втората е отворена.Надявам се проблема ти да е само предпазител,успех с ремонта.Пиши да кажеш какъв е резултата.
Ами значи вентилаторчето работи ама скърца или дращи.Иначе колата е с климатик.Мисля да я продавам.Ти свлалял ли си вентилаторчето на твоита.
Здравеи колега аз на моята 244 82 година съм го свалял по същата причина .
Това което мога да ти кажа е че не много трудоемка задача . трябва да разглобиш цнялата централна конзола да махнеш жабката километража за да можеш да тазкачиш въздуховодите. и да ти остане кутията за парното
винтилатора се състои от ел двигател и две турбини от двете страни
за да свалиш вл мотора трябва да махнеш двата капака на кутията . След като ги махнеш трябва да свалиш турбините
и чак като ги свалиш мижеш да свалиш моторчето коета се държи на три болта който се развиват от страната на волана .. причината да скърца и да дращи е дясната втулка на моторчето която е на пружина която трябва да обира хлабината . сиреч трябва да го разглобиш и него и да измиеш ротора и втулката за да започне да се движи пак и да може да обере хлабината .
Дращенето се получава когато втулката залепне за вала и не може да се обере хлабината , и в следстие на тази хлабина валът провисва и дясната турбина почва да упира с корпуса на кутията .
когато раздвижиш втукакта трябва да я намажеш с мако грес и няма да имаш проблеми .
на мен ми отне около 5 часа .
ако ти е нужна още информация питай ще помагам с каквото мога
надявам се че съм ти бил полезен и че твоето парно е същото Smile
поздрави и успех с начинанието Smile
Извиняваи много ама нищу не разбрах.Ще можеш ли да ми го обясниш малко по подробно. Имаш ли скаип ако искаш там да си пишем че там е много по удобно.
Имам Skype: stanislav-stoev Big Grin
само че можеш да ме намериш там след 18 часът Big Grin
И при мен не дращи ами направо свири на първа степен...на 2 и 3 се оправя. Нещо с някакво контактно пръскало няма ли да се оправи?
EDGECRUSHER Wrote:И при мен не дращи ами направо свири на първа степен...на 2 и 3 се оправя. Нещо с някакво контактно пръскало няма ли да се оправи?
Може и да се оправи, но за да го напръскаш пак трябва да го разглобиш . Smile