06-16-2009, 12:02 PM
Здравейте, колеги. Пиша за съвет, понеже проблема вече излиза извън контрол.
Колата е S40, 1.8 '97г. Карам я вече четвърта година, като я взех с теч на масло, но с "долива интензив" се справях някак си. Не съм оправял теча, понеже долу е мазало, греда и т.н. - всичко е омаслено, и така и не се намери майстор да каже "от тук тече - дай да я оправя". Всеки гадае и вика да си измия двигателя и да я следя. Нито разбирам от ДВГ, нито имам канал подръка за да следя каквото и да било. Освен това съм чувал, че миенето на двигателя е опасно ако го прави лаик и подмокри нещо по електрониката.
Миналото лято правих основен ремонт на двигателя, и теча като че ли понамаля, но не изчезна. Колата я карам само на минерално масло, понеже така знам от предишния собственик (на 300 000 км е все пак). Април т.г. смених масло и филтър, и за сефте реших да сипя полусинтетика 15х40, понеже баща ми намери някакво хубаво канадско масло. Значи някъде след смяната теча явно се е засилил, понеже онзи ден проверих нивото и щеката беше на минимума!!! В същото време от 2-3 месеца насам започна да се усеща миризма на изгоряло масло в купето, най-осезаемо е когато загася двигателя. Оня ден се прибирам от морето, и вече на влизане в София, в задръстванията взе да пуши леко изпод капака. Като погледнах - беше нахвърляло масло върху една част (не знам как се казва, намира се между двигателя и купето, заоблен и кух ламаринен цилиндър, предполагам води някъде към ауспуха), и понеже там е горещо, от маслото като капе става пушек.
Преди две седмици сменях съединител при Жоро Терзиев, като използвахме случая да сменим и семерината на коляновия вал, т.е. това отпада като възможност. Според Жоро, хвърля масло от капачката на двигателя и ми каза да я сменя. в МП обаче нямат наличност и ще почакам, но не знам дали няма да е късно и дали изобщо само от там губя масло.
Със сигурност с минералното масло беше по-добре, а капачката ще я сменя и маслото също. Обаче ако продължи да губи масло и да тече???ъИначе колата върви на самолет, има мощност а и ауспуха е чист.
Някой да е патил от подобни симптоми - моля споделете, че се видях в чудо вече с това масло. Накрая ще отворя пункт за масла и то за да обслужвам собствената си кола...
Колата е S40, 1.8 '97г. Карам я вече четвърта година, като я взех с теч на масло, но с "долива интензив" се справях някак си. Не съм оправял теча, понеже долу е мазало, греда и т.н. - всичко е омаслено, и така и не се намери майстор да каже "от тук тече - дай да я оправя". Всеки гадае и вика да си измия двигателя и да я следя. Нито разбирам от ДВГ, нито имам канал подръка за да следя каквото и да било. Освен това съм чувал, че миенето на двигателя е опасно ако го прави лаик и подмокри нещо по електрониката.
Миналото лято правих основен ремонт на двигателя, и теча като че ли понамаля, но не изчезна. Колата я карам само на минерално масло, понеже така знам от предишния собственик (на 300 000 км е все пак). Април т.г. смених масло и филтър, и за сефте реших да сипя полусинтетика 15х40, понеже баща ми намери някакво хубаво канадско масло. Значи някъде след смяната теча явно се е засилил, понеже онзи ден проверих нивото и щеката беше на минимума!!! В същото време от 2-3 месеца насам започна да се усеща миризма на изгоряло масло в купето, най-осезаемо е когато загася двигателя. Оня ден се прибирам от морето, и вече на влизане в София, в задръстванията взе да пуши леко изпод капака. Като погледнах - беше нахвърляло масло върху една част (не знам как се казва, намира се между двигателя и купето, заоблен и кух ламаринен цилиндър, предполагам води някъде към ауспуха), и понеже там е горещо, от маслото като капе става пушек.
Преди две седмици сменях съединител при Жоро Терзиев, като използвахме случая да сменим и семерината на коляновия вал, т.е. това отпада като възможност. Според Жоро, хвърля масло от капачката на двигателя и ми каза да я сменя. в МП обаче нямат наличност и ще почакам, но не знам дали няма да е късно и дали изобщо само от там губя масло.
Със сигурност с минералното масло беше по-добре, а капачката ще я сменя и маслото също. Обаче ако продължи да губи масло и да тече???ъИначе колата върви на самолет, има мощност а и ауспуха е чист.
Някой да е патил от подобни симптоми - моля споделете, че се видях в чудо вече с това масло. Накрая ще отворя пункт за масла и то за да обслужвам собствената си кола...