Волво Клуб - България

Full Version: Помощ, хвърля масло! От капачката?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Здравейте, колеги. Пиша за съвет, понеже проблема вече излиза извън контрол.
Колата е S40, 1.8 '97г. Карам я вече четвърта година, като я взех с теч на масло, но с "долива интензив" се справях някак си. Не съм оправял теча, понеже долу е мазало, греда и т.н. - всичко е омаслено, и така и не се намери майстор да каже "от тук тече - дай да я оправя". Всеки гадае и вика да си измия двигателя и да я следя. Нито разбирам от ДВГ, нито имам канал подръка за да следя каквото и да било. Освен това съм чувал, че миенето на двигателя е опасно ако го прави лаик и подмокри нещо по електрониката.
Миналото лято правих основен ремонт на двигателя, и теча като че ли понамаля, но не изчезна. Колата я карам само на минерално масло, понеже така знам от предишния собственик (на 300 000 км е все пак). Април т.г. смених масло и филтър, и за сефте реших да сипя полусинтетика 15х40, понеже баща ми намери някакво хубаво канадско масло. Значи някъде след смяната теча явно се е засилил, понеже онзи ден проверих нивото и щеката беше на минимума!!! В същото време от 2-3 месеца насам започна да се усеща миризма на изгоряло масло в купето, най-осезаемо е когато загася двигателя. Оня ден се прибирам от морето, и вече на влизане в София, в задръстванията взе да пуши леко изпод капака. Като погледнах - беше нахвърляло масло върху една част (не знам как се казва, намира се между двигателя и купето, заоблен и кух ламаринен цилиндър, предполагам води някъде към ауспуха), и понеже там е горещо, от маслото като капе става пушек.
Преди две седмици сменях съединител при Жоро Терзиев, като използвахме случая да сменим и семерината на коляновия вал, т.е. това отпада като възможност. Според Жоро, хвърля масло от капачката на двигателя и ми каза да я сменя. в МП обаче нямат наличност и ще почакам, но не знам дали няма да е късно и дали изобщо само от там губя масло.
Със сигурност с минералното масло беше по-добре, а капачката ще я сменя и маслото също. Обаче ако продължи да губи масло и да тече???ъИначе колата върви на самолет, има мощност а и ауспуха е чист.
Някой да е патил от подобни симптоми - моля споделете, че се видях в чудо вече с това масло. Накрая ще отворя пункт за масла и то за да обслужвам собствената си кола...
Здравей колега. Като гледам какъв дълъг пост си написал, явно ти е дошло в повече това хвърляне на масло. Единственото хубаво, което прочетох в случая е, че не го гори/не че не е възможно дори след основен ремонт/.
В случая мога да те посъветвам само да опиташ да обърнеш обратно "О"пръстена на капачката на маслото и да се молиш да спре да хвърля оттам.Другия вариант е да изрежеш масло и температуроустойчива гума и да видиш дали ще продължава да тече оттам.За капачка от МП вече сам си се сетил. Ще следя с интерес темата, а ти пиши, ако си намерил решение на проблема.Поздрави и горе главата.
за да го мята значи има налягане. провери си искроуловителя, това е едно много мизерно филтърче, което обира маслените пари от картерните газове преди да ги върне обратно в двигателя. понеже никой не му обръща внимание се затлачва и спира нормалната циркулация на газовете и всига налягане в двигателя. избива там където намери слабо място. ако на откриеш причината и уплътниш капачката, може да започне да вкарва масло от другаде - семеринги, сегменти и други подобни думички
Здравей, колега!
Четейки поста ти се сещам за следните неща, с част от които съм се сблъсквал и аз:
1.Възможно е при миене на двигател да навлажниш ел елементи и впоследствие да не можеш да запалиш. За да се види откъде точно е теча, е необходимо да измиеш двигателния отсек и впоследствие да се наблюдава откъде идва.
2.По всяка вероятност миризмата на изгоряло масло идва от колекторните тръби-двигателят изхвърля масло през капачката, то се пръска навсякъде и попада върху колекторните тръби, които са доста горещи. Вследствие на това се отделя специфичната миризма. Оттам идва и пушенето.
3.Относно частта-"заоблен и кух ламаринен цилиндър, предполагам води някъде към ауспуха", възможно е това да е един вид предпазител, който да предотвратява директното допиране на колекторните тръби от монтьор, за да се избегне изгаряне, тъй като температурата там е доста висока.
Желая ти бързо да откриеш проблема за хвърлянето на маслото.
Поздрави.
gadnia_metal Wrote:... понеже никой не му обръща внимание се затлачва и спира нормалната циркулация на газовете и всига налягане в двигателя. избива там където намери слабо място...
Метъла има право за картерната вентилация. Може от там да идва проблема, щом повечето предполагаеми места и детайли са проверени... :roll:
За това качвам една схемичка на картерната вентилация, просто информативано... :wink:
Проблема с картерната вентилация е, че е забита на такова място, че за да стигнеш до нея трябва да свалиш колектора, а това е по добре да се съчетае с друг ремонт. В МП преди 2-3 седмици имаха гумено уплътнение за капачката на цена 4лв, и капачки на цена от 20лв. Обади се пак и си заръчай. Както Стойо препоръча да обърнеш уплътнението може и да не стане, аз като свалях моето се счупи, гумата се беше втвърдила. Ако в МП няма измери диаметъра и си вземи някакво друго.
Благодаря на всички за отзивчивостта!
Колкото и да не разбирам от ДВГ, мнението за картерната вентилация ми се струва доста логично - ще кажа защо. Вчера ходих при Жоро и измихме хубаво двигателя отвсякъде за да премахнем следите от масло. След това поработи на празен ход, форсиране и т.н. и с оказа, че веднага започна да избива масло около болтовете отгоре на двигателя и малко от капачката за маслото също. Даааааам, много странно звучи, но е факт и се оказа възможно именно през болтовете да избива масло...
За да избива оттам, значи наистина причината е логично да бъде налягане в двигателя, поради запушване на въпросната вентилация примерно. Оказа се, че за два месеца откакто смених маслото за последно е загубила два литра - толкова долях.
Колкото и да е сложна проверката на тая картерна вентилация май съм длъжен да я направя, преди да предприема каквото и да било друго. Иначе алтернативата е 15 лева за масло на месец, миризма на масло в купето, пушек и маслени петна където мина Confusedcratch:
Дръж ни в течение
На повечето на който им става маслото като "маргарин" имаме проблем с картерната вентилация. Пробвайте да смените филтъра на таз вентилация и после пиши
Здрасти, колега!
Като чета твоите неволи все едно че гледам моето с40.
И при мен явно на маслото му е тъпо да си стои в двигателя.
Вчера бях при майстори и те не могат да го хванат от къде тече, започнаха предположения.
Уплътнението на капачката отдавна го смених, но не е то.
Та значи вчера се развъртяха всичките 16 болта на капаците на валовете намазаха се с някакъв силикон и пак се завиха, като има и една дупка от дясно разположена е между двете бобини и нея също я напълни със силикон.
Забърсахме навсякъде улятото масло и днеска що да видя пак започна да качва обаче го напипах от къде е, а именно въпросната дупка.
Искам да попитам някой знае ли за какво е и наистина, ако този филтър на картерните газове е запушен от там ли избива, защото видях, че силиконът е отлепен явно нялягането е доста голямо.
Утре пак съм в бокса.
при мен / 850 / се оказа той след около 2 месеца ходене по мъките. След уплътняване на капачката теча спря, но слабото място се оказа 4-ти цилиндър. започна да цапа и гаси свещите. стигна се до там че след почистванеи смяна на свещ, паля и след 5 мин свещта гасне и пак заработва на 4 цилиндъра. Диагнозата на "майсторите" беше за основен ремонт си. След почистване заработи като ново. един ден след това спря да пуши и се оправи.
затова винаги съветвам да се провери първо тоз филтър и след това да се правят сериозните и генерални заключения
Pages: 1 2 3