Волво Клуб - България

Пълна версия: АВТОАЛАРМА НА ВОЛВО
В момента виждате орязана версия на нашия форум. Вижте пълната версия с подходящо форматиране.
Здравейте,чудех се с какво мога да бъда полезен във Волво форума,като фен и реших че мога да дам съвет за монтаж на алармена система за по-надъханите от направи си сам кръжока.
Значи упражнението е доста лесно когато знаеш какво правиш.Първа стъпка е закупуването на алармена система - продават се почти навсякъде където има авто аксесоари, както и в Илиенци където мисля цените са най-ниски. Болшинството аларми са китайско производство, като си имаме и родно производство на фирмите МАК, БСМ и още някои по-дребни производители.
Закупилисте си аларма средна хубост да кажем - тоест такава която да управлява и централното заключване на автомобила ( или позволява да си изградите собствено като вградите машинки за центр заключване във вратите ).
Монтирате си сирената в двигателния отсек ( с тази стъпка ще добиете увереност в себе си за по-нататъшното разколачване и издирване на необходимите кабели ). Хубаво е да монтирате сирената в близост до задната лява стена на двигателния отсек за да прекарвате по-къси кабели до блока на алармата.Обикновено има затапени отвори в стената деляща двигателя от купето и се намират в близост до педалите, обикновено над тях. Ако сте ентусиаст може да си монтирате и бутончето за предния капак, удобно място е гредата над радиатора, обикновенно има и отвори които може да ползвате за да не дупчите гредичката.
Влизаме в купето, там сваляте кората под волана, може и пласмасовия капак под самия волан за да се ориентирате по-лесно за местоположението на мигачите и стартера ако ви влече да слагате и блокировка на запалването. Относно блокировката тя може да бъде на стартера, на помпата на инжекциона или бобината( за бензинови ) или на клапана на дизеловата помпа. Това е за по-старите модели, по-новите произведени след 99/00 година си имат вграден имобилайзер които лично за мен е повече от достатъчен за да не се монтират други видове блокировки. Та ако прекъсвате стартера е необходимо външно реле ( китайските аларми обикновено си имат такова реле в комплекта - 12V 40A ) а за прекъсване на помпата на инжекциона или бобината или клапана на помпата вграденото е достатъчно ( то е 12V 15A за българските аларми ). Препоръчително е да запоявате връзките особено ако прекъсвате запалването.
Мигачите можете да намерите ако разполагате със цветовете на кабелите на всички марки автомобили като мен Smile или като си заврете главата под предния капак и откриете кои кабели влизат в мигачите - виждате какъв цвят е левия и десния и ги търсите в купето в снопа кабели които идват откъм двигателя. Обикновено достъпа до този сноп е труден и можете да отиграете същото упражнение със задните мигачи ( цветовете на задните и предните мигачи би трябвало да е един и същ ), като снопа за задните се движи под надписа на Волво на пластмасовата капачка скриваща прага на шофъорската врата. Там се движат и кабелчетата идващи от бутоните на вратите, но е трудно да бъдат открити а и трябва да разделите кабелчетата от всички врати с диоди ( за по-новите модели), понеже от алармата излиза един кабел за врати. По-лесно е да се свържете към плафончето осветяващо педалите ( ако имате такова, то се задейства независимо коя врата е отворена ) или към главния плафон. На плафончето си има постоянен плюс и си чака маса от блокчето управляващо плафона и централното заключване ( обикновено е едно и също ) - вие се закачате към масата понеже и алармите обикновено се задействат с маса ( по-скъпите модели имат и задействане с плюс ).
Централното заключване е малко по-трудно. Управлява се с минус и за да го откриете трябва да намерите блока който управлява централното заключване - обикновено е в ляво от волана в близост до таблото с бищоните и е с размери на 1-2 цигарени кутии. За да сте сигурен че е същото може да се опитате да чуете или усетите релето вътре в него като задействате централното заключване на колата. Ако не сте сигурен може и да изключите буксата и да пробвате дали имате все още центр заключване ( това не дава 100 процента достоверност, но сте много близко ). Веднъж открили блокчето с мултицет търсим маса която се появява при отключено или заключено положение - за целта мерите и отключвате и заключвате съответно. За да опростите процедурата измерете първо къде идва напрежение12В за да изключите тези кабелчета като вероятни. Друг начин за откриване на управляващите кабели за центр заключване е да отворите шофъорската врата и да откриете кабелчетата излизащи от машинката, които са управляващи. Обикновено трябва да има 5 кабела, 2 са упрвляващи моторчето като се реверсират при откл. и закл. и напежението се подава за около 0,7 сек.Друго кабелче е с постоянна маса и оставащите две дават състоянието на машинката, като съответно едното се свързва с маса при заключено а другото при отключено положение на машинката. Това са вашите кабелчета, не е нужно да ги прекъсвате, свързвате се към тях директно като спазвате посоките естествено ( за закл. и откл.). Трети вариянт е да се хванете към бутончето управляващо центр. закл. ако има такова - то може да управлява с плюс така че мерете.
Масата е с черни кабели обикновено за Волво или си намирате солиден метал към който можете да се свържете - там ще има маса.
Захранване има на таблото с бушоните, може да си изберете някой по-дебел кабел по който да има 12в не само на контакт, но и през останалото време ( червен обикновено ). Хубаво е да се свържете през бушон за да не се запалите някъде в движение или да ползвате бушон от колата ( този за аварийните мигачи примерно, обикновено е 15А което е достатъчно за алармата дори и да си свържете собствени машинки за центр. закл. ).
Остана 12в при контакт за да знае алармата в какъв статус сме. Има доста консуматори които работят само през контакт, намерете от таблото с бушоните на кое кабелче се появяват въпросните 12в като дадете на котакт и се вържете към него.
Ако алармата е китайска ще си има външен шоков датчик, който е хубаво да разположите някъде на място с удобен достъп за да го настройвате. Не че ще го пипате всеки ден, препоръчвам ви да не правите алармата много чувствително за да не ви тормози за глупости.
Самата аларма можете да монтирате навсякъде където сметнете за удобно, като се постарайте да имате оптимална дължина на кабелите и ги превържете с кабелни превръзки за да не се мотата напред назад и да направят някоя беля.
Светодиодчето може да монтирате бързо като му махнете капачето което го държи и го прекарате вляво от таблото точно до челното стъкло - там хем ще се вижда, хем няма да дупчите по таблото да го монтирате. Ако се мърда намотайте изолирбанд по кабелчето му и го застопорете в уплътнението между таблото и предната колонка.
Общо взето вече си имате аларма и ако работи значи сте се справили добре - ако не, сте се издънили или вие или китайците :lol:
Успех и ако мога да съдействам с аларми ( работя с български на БСМ ) или знания ще бъда наоколо.
Доста полезна информация! Тя би помогнала не само но притежателите на Волво, а и на други марки, а не да се мъчат като грешни дяволи, с проводниците, както на мен ми се случи с един ГолфSmileSmile Сега ми дойде идеята да свържа и багажника към алармата, та дори и капачката на резервоара.
Здравейте �����,
Имам такъв въпрос: В автомобила Волво 850, който наскоро купих, има оригинална автоаларма, но тя е елиминирана, защото е показала някакъв дефект. Може ли да се ремонтира автоалармата и към кого да се обърна - става въпрос за хора, които разбират материята и имат опит с Волво.
Vo-850 написа:Здравейте �����,
Имам такъв въпрос: В автомобила Волво 850, който наскоро купих, има оригинална автоаларма, но тя е елиминирана, защото е показала някакъв дефект. Може ли да се ремонтира автоалармата и към кого да се обърна - става въпрос за хора, които разбират материята и имат опит с Волво.

Здр!Трудно е да се ремонтира оригинална аларма не само защото няма схеми за нея,но и защото няма екстрите на една обикновена.Ако държиш да я ремонтираш във Волво примерно в най-добрия случай ще заплатиш 3 обикновени аларми с екстри за вдигане на стъкла, управление на пейджър или мобилен телефон, различни режими на охрана според това дали колата е на шумна улица, двор на къща или гараж.Изобщо аз не бих се занимавал и не те навивам да си слагаш и друга аларма, защото вероятността да ти откраднат колата клони към 0.Така или иначе ти си преценяваш, но до 60 лв има доста читави аларми които можеш да си монтираш и сам ( тези 60 лв всъщност са и "Добър ден, какво ще желаете" в Мото Пфое).
Приятен ден!
Благодаря, приятелю, за съветите!
Я да попитам за съвет относно алармите. В40ката ми си е с заводкста аларма, и се чудя дали няма да направя грешка, ако сложа друга, която има повече екстри. Основно ме блазни вдигането на прозорците и палене от разстояние.
вдигането е голяма глезотийка, ама дистанционното палене защо ти е?????
за вдигането едно модулче май само трябва да се сложи, ама Здравко може по добре да го обясни ако иска :wink:
gadnia_metal написа:ама дистанционното палене защо ти е?????
Сутрин, 10тина минути преди да сляза, като я запаля от терасата, после ще влезна на топло, а не да дзиндзирикам по патя докато загрее.
Има си измислени "платки за дистанционно палене" те следят състоянието на колата
и риска от инцидент е сведен до минимум.Аз слагам на клиенти аларма "Мах" на БСМ -София
която има всичко необходимо за случая ,като същевременно пази и колата от евентуално
противозаконно отнемане докато колата загрява пред вас.
За информация цена на платка за ДП е 80-100лв
а авто_алармата за която писах по-горе е 250лв с монтажа
Успех на всички ентусиасти Smile
gramov написа:
gadnia_metal написа:ама дистанционното палене защо ти е?????
Сутрин, 10тина минути преди да сляза, като я запаля от терасата, после ще влезна на топло, а не да дзиндзирикам по патя докато загрее.

по добре си сложи подгряване на седалките. В метро имаше някакви подобни, като калъф за седалка, включваха се към запалката