Волво Клуб - България

Full Version: ПРОБЛЕМ С 940 2.0
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте колеги.С една 940 -ка не можем да излезем на глава.
Да започна отначало.
1: един ден както си карах и внезапно загуби обороти, взе да прекъсва и угасна.Като истине запалваше с големи мъки и след 1 км. - старата песен.
2:от мото пфое ми казаха че имало само проблем с температурния датчик и дебитомера , но уви,.
3:смених датчика и дебитомера / не ме питайте колко пари/ и пак нищо.
4:зарязах колата за около 20 дни, и слу4айно попаднах на един майстор , който каза че ще я подкара,.
5:след като я взе, сменихме още филтри, бензинова помпа, всс/ веикъл спийд сензор/на диференциала,бубина,кабели,свещи, дистрибуторна капачка и палец,целия инжекцион........и тръгна, сега върви, но пак от време на време прекъсва/нещо като ограничител на максимални обороти, но се проява от 2000 до 3000 об., без значение дали е от покой или по време на движение./, нямам и вяра да тръгна някъде извън града.Има една кутийка зад мотора под чистачките и ми казаха че ако я сменя и щяла да се оправи.

МОЛЯ ВИ ДАЙТЕ МИ АКЪЛ ЧЕ ВЕЧЕ СЕ ПОБЪРКАХ, А И СМЕТКАТА МИНА 1500 ЛВ.
На твое място бих отишъл на диагностика .
Когато неиска да запали провери следните неща:
Бубината има ли захранване по време на въртене?
ако има
има ли бензин и налягане?
Сипи бензин в смукателните тръби - по упътване от компетентен или майстор.
ако дотук е наред, пробвай последното:
Изключи дебитомера! и пали.

п.п. има ли грешки и какви?
Минах на стенд в МП - всичко си е наред???? А действително не е така.
Efri 740 Wrote:п.п. има ли грешки и какви?
.........остана да сменя купето и колата става чисто нова Cry
всичко е чисто ново, в МП решиха че всичко е о.к., няма проблеми и т.н
Сега върви колата, но пак прекъсва на моменти, а това ме дразни и плаши
А ти като смени дебитомера и температурния датчик, нулира ли грешките?
И двата датчика са много важни. Мотора пали и без тях но минава в сервизен режим и си остава така докато не се изтрият грешките. И няма нужда да ходиш в Мото-Фое за да ги изтриеш, да си даваш парите.
По таблото свети ли ти нещо?
На някои модели светва една лампа с гръцкия символ λ (ламбда), на други пише CEL. Имаш ли нещо такова да ти свети на таблото? Този вехикъл спийд сензор на диференциала мисля че e за километража и дори да се прецака колата пак ще върви добре. Вместо това виж един друг сензор, намира се под дистрибуторната капачка, в основата на блока, където е хваната скоростната кутия. Това е важния датчик - 'crankshaft position sensor' - датчик за положението на коляновия вал. Без него колата въобще не пали, а когато е нарушена изолацията на кабела му (той е екраниран) влизат смущения и колата почва да прави проблеми. Има по-стари волва с Motronic компютри, там се ползва датчик на Хол за тази цел на който много не му пречи прецаканата изолация, но на твойта е с Jetronic и е с VR датчик който дава аналогов сигнал и се смущава лесно. Да не говорим че бобината и дистрибуторната капачка с кабелите за високо напрежение са съвсем близо. Тази кутийка не се сещам какво може да е, но първо си нулирай грешките и тогава мисли.

P.S.
Този датчик при мен беше със скъсана изолация. Колата ми гаснеше като набия по-рязко спирачки. Разни майстори ми обясняваха че някъде изпускало въздух или някой 'вакуум' не бил наред. Прегледах всичко около всмукателния колектор - всеки един маркуч, от турбото, интеркулера, всичко на и около колектора - наред. Доста рових, докато в един форум попаднах на същите симптоми и там обясняваха за този датчик и че това бил проблема.
Обяснението, което сега не помня звучеше много логично, макар че на пръв поглед нямаше връзка с гасненето при рязко спиране, но го смених и проблема изчезна (!) А грешка този датчик не дава, защото той реално си работи, просто сигнала, който излиза от него е зашумен заради прецакания кабел и компютъра се ошашква. А без него въобще не пали.

batyanko Wrote:Здравейте колеги.С една 940 -ка не можем да излезем на глава.
Да започна отначало.
1: един ден както си карах и внезапно загуби обороти, взе да прекъсва и угасна.Като истине запалваше с големи мъки и след 1 км. - старата песен.
2:от мото пфое ми казаха че имало само проблем с температурния датчик и дебитомера , но уви,.
3:смених датчика и дебитомера / не ме питайте колко пари/ и пак нищо.
4:зарязах колата за около 20 дни, и слу4айно попаднах на един майстор , който каза че ще я подкара,.
5:след като я взе, сменихме още филтри, бензинова помпа, всс/ веикъл спийд сензор/на диференциала,бубина,кабели,свещи, дистрибуторна капачка и палец,целия инжекцион........и тръгна, сега върви, но пак от време на време прекъсва/нещо като ограничител на максимални обороти, но се проява от 2000 до 3000 об., без значение дали е от покой или по време на движение./, нямам и вяра да тръгна някъде извън града.Има една кутийка зад мотора под чистачките и ми казаха че ако я сменя и щяла да се оправи.

МОЛЯ ВИ ДАЙТЕ МИ АКЪЛ ЧЕ ВЕЧЕ СЕ ПОБЪРКАХ, А И СМЕТКАТА МИНА 1500 ЛВ.
аз смених и кутията с нова, и датчика е нов, и опорния лагер на кардана....Грешките са изчистени. В момента палиш - тръгваш , караш и след около 100 км. пръдва.Стои 5-6 часа и пак се оправя................оффф вече и аз се обърках, няма нещо което да не съм сменил.
Лампа не ми свети на таблото, преди светеше ламбдата-преди ремонта.Вече изгубих надежда за тази кола честно казано.
Кажи кой са грешките?
за последно грешката беше свързана с дебитомера, след като смених и него компа каза че всичко е наред.
Pages: 1 2