Волво Клуб - България

Full Version: Да се похваля с новото си 740
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги, от средата на август работим във Франция, Марсилия и досега бяхме без кола.
Града е доста голям и е много трудно без транспорт, така че откакто съм тук си мисля за кола.
Оказа се обаче че колите тук са доста скъпи, (не е като в Германия или Италия) а и няма много голям избор.
Обаче ми попадна една обява - Volvo 740 TD, отидох да го видя и какво се оказа - бял седан, 86 година, първи собственик, на 140 000 км, за 1500 евро (Тук минимума е 1000 евро, и коли до 5000 се водят евтини, дори има специален раздел за такива коли). През далечната 86 бащата на човека който сега я продава я купил за да обиколят европа с жена си (сега доста възрастна). Минали са през цяла европа, като не са били само в Полша, Румъния и България. От тогава колата е карана малко и рядко и е стояла в гараж. Жената се разчуства, извади някакви албуми със снимки, поплака си.
Колата много ми хареса, не можах да се стърпя и ето сега съм новия и собственик. Купе, двигател и ходова част - перфектни, леко поизносен кожен салон, има някоя друга пукнатина на таблото. Ел. стъкла и огледала, подгрев на седалките, огледалата и задното стъкло. Чисто нов акумулатор. Сервизна книжка, оригиналния паспорт на волво плюс някакви рекламни брошури от 86 Smile Последния технически преглед е от миналата сряда. Та това е. Снимки може би по-късно днес, ако остане време. А звука на 6-цилиндровия турбодизел е просто неустоим. Тегли яко и е голямо удоволствие да се кара. В края на октомври поемам наобратно към България с него.
Честито, честито.
И к'во сега, няма да го снимаш и ще чакаме да се върнеш за да го видим ли :?: :!: :?: :!:
Честито със здаве да си я караш и даи някоя друга снимка Big Grin
Честита придобивка! Дай боже всекиму такива неща да му попадат в ръчичките!
Честито,пак си набарал нещо уникално ,1-ви собственик и ....
браво ,ще те чакаме в близко бъдеще да ни го покажеш Smile
Честито ! Както каза преди време един колега,който веднъж се е качил на 2хх и 7хх серия не му се слиза от нея. Аз преди месец като видях турбинирания лебед на един колега...Ехх мечтии...
Мерси, мерси за пожеланията Smile. Ето една снимка, които хванах колегата да направи, щото аз освен на телефона нямам друго фото:
[Image: volvo740.jpg]
Колата е супер колега... :thumbup: ,изгежда страхотно!!!
С кеф да си я караш....,и като се върнеш-по едно кръгче да дадеш Big Grin Big Grin Big Grin
А как стои въпроса със данаците на МПС там... :roll:
За данъци незнам, но имат една крива система, която докато я разбера как работи доста се помъчих.
Тук не е необходима намесата на трето лице (нотариус) при покупка на автомобил. Договора се сключва между продавача и купувача и копие се изпраща (от продавача) в местния кат (prefecture). Има бланки в интернет
Значи при пререгистриране за износ (export) са необходими следните документи:

1. Certificat de cession d'un vehicule - Договора за покупко-продажба. 3 броя - (оригинал и 2 копия)
по един за продавач/купувач и един за кат. Оригинала е за купувача. Има ги в интернет (pdf) и в кат безплатно.
2. Стария талон на колата с написано на него с черен химикал от продавача "Продадено на (дата).. (подпис)".
На талона му викат 'Carte Grise' (Сива карта) а официално е 'Certificat D'Immatriculation'
3. Документ удостоверяващ че колата не е съсобственост (т.е. няма трети лица с претенции към нея),
няма неплатени данъци и глоби. Нарича се 'Certificat de non-gage' или 'Certificat de situation administrative',
продавача трябва да го осигури. Може да се изтегли и онлайн безплатно, стига да знаете
регистрационния номер на колата, имената на собственика и датите на първата регистрация и на издаването
на талона.
4. Колата трябва да е минала (CT - Controle Technique) технически преглед преди не повече от 6 месеца, или 2
месеца ако е имала по-сериозен ремонт и е трябвало да отиде на контролен преглед (contre-visite)

С тези документи се отива в местния КАТ (prefecture), взема се номерче и се чака бая. Иначе става долу-горе
бързо ако всичко е наред и документите са налице. Издават ви нов талон на ваше име, плащат се 49 евро и сте готови. Сега трябват транзитни номера - те се правят за около 30-45 евро в разни фирмички, имаше поне две около prefecture-то. То затова тук човек може да види всякакви номера с различни шрифтове.
Номерата важат 1 месец от датата на издаване.
Последното нещо е застраховка "гражданска отговорност" (Responsabilite civile) и зелена карта (carte verte) -
цени много и различни, зависи от застрахователя, колата и периода. Средно между 50 и 150 евро за месец.

Общо взето това е. Иначе колите тук са скъпи, изглеждат зле, повечето са ударени и така. Гледах доста Renault 19 или Citroen Xantia за по 2500-3000 евро и нагоре.

А иначе французите имат и една система за данъци според мощността на мотора и CO2 емисиите която обаче е еднократна и се смята много шантаво. Освен това е местен данък и става още по-неясно защото тарифите са различни в различните им общини. Аз я научих, защото мислех че трябва да го плащам, но колите за експорт не се облагат.
Имат едно понятие CV (chevaux vapeur или cheval-vapeur) (има и такъв много стар модел Citroen 2CV - името идва точно оттам), което буквално преведено е конска сила, но не е. По-точното му име е cheval fiscal.
Смята се така: мощността на колата в KW разделена на 40, цялото това на степен 1.6, плюс CO2 емисиите в грамове на км разделени на 45.
Абе така: CV = ((P/40)**1.6) + (U/45)
P е мощност в KW
U e емисии въглероден диоксид в г/км
(** е повдигане на степен)

Получения резултат се умножава по местната тарифа за едно CV, в случая тук 44.50 евро.
За коли над 10 години се дели на две. И така.. Луд да станеш..
А и волвото цели 8 CV излезе Smile
супер обяснение и поредното доказателство че само при нас да си купиш кола е цяло приключение и бюрокрация до над ушите Confusedhock: