Здравейте на всички, от три дни съм собственик на ВОЛВО С40 1,8 бензин 115 к.с..И имам следния проблем,купих си нов акумулатор 69А сложих го на колата която след това запалих без проблеми НО след като беше вече запалена реших да махна едната клема за да разбера дали ми работи динамото и колата ИЗГАСНА,след което свързах пак клемата и колата запали без проблеми и аз взех мултицета и замерих при запален автомобил колко е захранването показами 14,7 волта и доколкото ми казаха това е добре.НО ВЪПРОСА МИ Е ЗАЩО ГАСНЕ ТОГАВА,БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО НА ВСЕКИ КОЙТО МИ ОТГОВОРИ КАДЕ Е ПРОБЛЕМА... :?: :?: :?:
Тия номера с откачането на акумулатора се правят на Лади и Москвичи. При съвремените автомобили има толкова елекроника, че си е направо късмет, че не си си опукал електрониката на автомобила. Щом показва 14,7V - всичко е наред, макар че номиналното зарядно напрежение е в границите 13,8 - 14,2V. Може новият акумулатор да не е бил дозареден и за това алтернатора (отдавна не се използва динамо (разликата е съществена, макар крайният резултат да е един и същ)) да дава по-високо напрежение. Такова поведение наблюдавам на волтмера всяка сутрин до 5 минути след запалване през лятото и 10-15 минути през зимата в зависимост от времето навън. По принцип по-високото зарядно напрежение е проблем през лятото. Акумулатора може да "кипне". През зимата има много консуматори (фарове,нагреватели, вентилатори) и даже е по-добре да малко по-високо за да компенсира натоварването, особено в града, на близки разтояния. Ниските температури също са консуматор. Колкото да изгасването на автомобила, не съм правил подобен опит да откачам акумулатор при работещ ДВГ, поради гореописаната причина (жал ми е за компютрите в колата, те не са един и два). Може да има защита от такива действия. Не съм сигурен.
По учебник (ако не ме лъже паметта) киселинните акумулатори се чувстват по-добре ако са недозаредени (около 0,5%) от капацитета на акумулатора. При основните акумулатори нещата стоят наопаки. В момента не разполагам с учебника си по токозахранване. Зарядният ток трябва да бъде най-много 10% от капацитета на акумулатора. Най-добри резултати се постигат при малък ток, продължително време.
70Ah = 7A за 10 часа, или 4A за 17,5 часа. Второто дава по-качествен заряд и запазва целостта на клетките.
Аз лично зареждам 70 Ah за 24 часа с 3А. Като накрая зарядният ток пада автоматично на 2А.
Или казано с две думи от колегата в горния пост-карай си кола и не се занимавай с глупости :wink:
Ама нали разбра,неоткачай клемите при работещ двигател че не се знае кое ще изгори и довечера си налей едно за късмета дето си извадил до тук
.
Много благодарности на WarOfTheWorlds за бързия и изчерпателния отговор.За напред първо ще питам и тогава ще действам,а определено ще си налея едно и се радвам че не съм си прецакал електрониката. 8) 8)
Принципно електрониката има защита от свръх и ниско напрежение, та най-вероятно от това ти гасне колата.
Но тия експерименти както казаха колегите, може да доведат до фатален край(за автомобила)
Ако имаше проблем със зареждането щеше да ти свети индикаторната лампа на таблото, коята трябва да свети преди да запалиш и след това да изгасне.