Волво Клуб - България

Full Version: Разход на масло В40 2.0Т
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте, карам В40 2.0Т 99г. и не зная дали разхода на масло е нормален за тоя мотор. Вече втора година си я карам бегачката и на всеки 10000 км доливам 2.5л масълце. Пробвал съм с различни марки и вискозитети и все едно и също. Турбото омаслява нагнетателния въздуховод но струва ми се е в нормални граници за 200 хиляди км пробег. Моля колегите с такъв мотор да споделят опит. А защо не и за другите мотори на марката, така всеки ще получи полезна информация.
Ами аз съм с турбиниран, но дизелов двигател 1,9 ТД. Не ми се налага да доливам и грам масло. Вече два пъти сменям маслото на 10000 км и колкото наливам, почти същото количество източвам. Между две смени нивото по щеката за мерене ми пада само с около 2 милиметра. Не мисля, че е нормално на 10000 км да доливаш 2,5 литра. Май трябва да се замислиш за смяна на сегменти. Но това само в сервиз може да се прецени.
още от завода излиза на 1000км - 150ml доливане, като карах с 10w40 съм доливал на месец по 200мл като изминавам най-малко 1300км градско, 5w40 още по-малко го пипа, сигурен съм че и 5w30 няма да го пипа, мойта е на 165000, така че твоят разход си е напълно нормален, карал съм я само с кастрол и статоил, предполагам не я оставяш с масло под долната линия
Първо честита нова година. Да сме живи и здрави и много безаварийни километри.
Да, колите излизат от завода с неразработен двигател и затова докато се разработи и сегментите се напаснат, двигателят си харчи доста масълце. Постепенно при разработката разходът на масло намалява и в края и не би трябвало да го пипа. Това при положение, че е правилно разработен двигателят, а не е настъпван още със закупуването на колата. Аз мисля, че проблемът на колегата ще се реши със смяна на сегменти и естествено, нова разработка на двигателя. Успех!
колега не се претеснявай!напълно е нормално да ти се струва ,че това не е нормално Smile
За разработката и дават да гори до 500мл на 1000км (в книжката пише и вадиса)
а след това според спецефичните условия в които се кара е различно ,но от Волво казват ,че разход от 150 до към 300 и кусур е нормално!дори можело да стигне 400!Пише го всичкото това в вадиса...Аз в началото направо ми се плачеше и викам малееее какво си взех....моята кола е на 100 000км и гори също масълце!
при мен ситуацията даже по интересна...Аз мислих ,че имам проблем с двигателя и тей като съм идеалист го отворихме Smile И бях поръчал сегментите вече така или иначе(оригинални от Мото фое 80кв на цилиндър!и ест на нормален размер)
и обаче мотора супер перфектен...Хонинга не беше мръднал...Никакви драскотини,без ръб...Абе като нов...На 100 000 е все пак...Смених ги все пак и търнахме и клапаните(машинно) и сега пак си гори Smile никви грижи просто са си така...Сега поне карам все едни ново Волво Smile
Но има едно нещо което може да допренесе заразхода на масло...картерната вентиалация....
какво става..от главата отива в един съм маслените пари и от там след втечняване и събиране с връщат в картера...ако се повиши налягането много има друга тръба от съда коята отвежда малсените пари до входа на турбото където има електромагните клапан..той се отваря и маслкото минава през турбото,турбо пътищата,кулера и в смукателя ,а оттам ест в двигателя и си изгаря...Това не е чак толкова лошо щото имаме хубаво мазане поне Big Grin ,но масло доливаме в повечко...Както и да е...Тази картерна винтиалция се чисти(би се намалил разхода малко най-вероятно защото може да е задръстена като при мен) и ако е задръстена маслкото почти не се връща в картера ,а доизгаря ...Та така де...След учистване малко ще се подобри може би...Има два варианта...Има тръбички през кооито се продухва или ако е много задръстено се сваля и се чисти самия съд(по-добрия вариант)
та така...всичко това съм го чел в Вадиса....
Поздрави!

ако можем да помагаме с още нещо казавай...Има разни такива досадни малко болежки които се отсраняват лесно ,но да знаеш какво и има Smile
ЧЕСТИТА 2010 колеги!
Благодаря за бързите отговори. Значи да не се притеснявам казвате. Току що говорих с един познат със съшото волво но 2003 година и само на 100000 км. И неговия мотор харчи над 2 литра масълце на 10000 км. Аз забелязвам, че до към 6-7000 км харчи 1л, а останалите 1,5 литра ги хапва за последните 3-4000 км.
Колега МаксБас имаш ли идея как се чисти тая картерна вентилация? Все пак няма да е зле да я облекча количката ако има нещо, което и пречи. По едно време бях решил дори да си давам турбината за профилактика та да и сменят семеринг или нещо друго ако се окаже, че от там изчезва масълцето. В тая връзка дали някой знае читав сервиз, където правят диагностика на турбокомпресори. Много ми е любопитно в какво състояние е при мен.
ами картерната винтиалция е на малко гадно място..Под смукателните колектори е Sad нз дали може да се свали без да се свалят те...Може и да може де...Бих ти дал повече инфо ,но в момента не ми работи вадиса...Колеги някой ако може да му издави от вадиса да го види колегата....ще се опитам за утре ако друг не извади да извадя от вадиса да го видим...
За турбото нз къде може да ти направят профилактика ,но ако е тихо и колата върви добре едва ли му има нещо...
Така като се замисля, най лесна диагностика на турбото може да се направи като си организираме по някой и друг старт.
Веднага ще се види дали колата е на нивото на вашите. А някои от тях казвате са и след ремонт на мотора та направо си стават за еталон. Smile :ctf:
ogipetrov Wrote:Така като се замисля, най лесна диагностика на турбото може да се направи като си организираме по някой и друг старт.
Веднага ще се види дали колата е на нивото на вашите. А някои от тях казвате са и след ремонт на мотора та направо си стават за еталон. Smile :ctf:
не ремонт Smile сервизиране Big Grin не е имало нищо счупено Smile Но аз примерно съм от Габрово...МОже да се направи няколко кратна проба дали колата си ускорява както и задава завода 0-100км за 8.5 секунди...При няколко опита теста ще е достатъчно достоверен Smile
"Normal oil consumption
Running-in period
The oil consumption can be as much as 1 liter per 1,000 km during a running-in period of approx. 5,000 km if the engine is new or replaced (replacement of piston ring).
Driving between 5,000 and 150,000 km
Normal driving: up to 0.25 liters per 1,000 km is considered normal oil consumption.
Driving at high speed/with heavy trailer: up to 0.40 liters per 1,000 km is considered normal oil consumption.
Mountain/alpine driving: up to 0.50 liters per 1,000 km is considered normal oil consumption.
The above stated values for oil consumption can be used as guidelines if there is a suspicion that oil consumption is unusually/abnormally high."
Ето това го пише във Вадис...общо взето е нормално между 0,25-0,50L на 1000км...това при спокойно каране, ако десният крак тежи повече.... Интересно че това го дават и за атмосферният ДВГ. Не можах да намеря, схема за свалятето на съда за картерната вентилация, но най-вероятно ще е доста пипкава работ...седи под смукателния колектор :roll:
Pages: 1 2