Волво Клуб - България

Пълна версия: ЗА КАТАЛИЗАТОРИТЕ
В момента виждате орязана версия на нашия форум. Вижте пълната версия с подходящо форматиране.
Сервизи лъжат за ”запушени” катализатори
25 април 2008 / Валентин Илиев
На моето внимание изникна фактът, че много сервизи за ауспуси махат катализатрите от автомобила ви, с обяснението, че е запушен и не ви трябва. Това си е чиста проба измама.
Катализатора на колата не може да се запуши ей така. А дори да е запушен, то следва да се докаже чрез диагностика. Само ще ви кажа че един стар катализатор се търгува за 200лв , заради благородните метали в него. Изкупува се веднага от всяка морга за метали. Махайки катализатора, сервизът печели от него и от продажбата на резонатор, който се слага на негово място, и от труда за всичко това. Следва обяснението, че колата ви ще има повече мощност, което всъщност е повече шум при ускорение. Двигателят ви е изчислен да работи с катализатор и махането му нарушава инерционното изпразване на изгорели газове, от там и намалена мощност и увеличен разход и шумна и добре замърсяваща кола!!!
При автомобилите с две ламда сонди колата ви ще бъде перманентно ощетена и жълтата лампа за компютъра ще започне да свети, докато не си сложите нов катализатор-ххх лв. Светвайки жълтата лампа на таблото, компютъра на колата ви минава на ниво “презададени данни” и не регулира финната настройка на горивото. Следва драстично увеличен разход на гориво и непродаваем автомобил.
Запомнете каквото и да ви обясняват катализатора е последното нещо което, трябва да се смени.
Признак на запушен катализатор:
Колата ускорява прекрасно до около 3500- 4500 оборота и след това загубва пъргавина и при продължително каране с висока скорост над тези обороти започва да прегрява много бързо. След сваляне на скоростта под тези обороти, се охлажда веднага до нормална температура. Confusednipe: Confusednipe: Confusednipe: Confusednipe: Confusednipe: Confusednipe: :trans:
много неточности има в статията...от цената на катализатора до промяната в техническите характеристика на колата
Много си е точна статията. Напълно съм съгласен с нея.
Отностно цената на изкупуване може да е дори и по-висока.
А за автомобилите с две сонди генерирането на грешка от компютъра е 90% сигурно.
Antonii написа:Много си е точна статията. Напълно съм съгласен с нея.
Отностно цената на изкупуване може да е дори и по-висока.
А за автомобилите с две сонди генерирането на грешка от компютъра е 90% сигурно.

аз съм без катализатор и проблеми нямам...ПОсле 200лв никой няма да ти даде...За още малко нов ще си взема...
А за характеристиките въобще няма смисъл да говорим...Турбо автомобилите като моя(нали две сонди) обичат по освободени генерации...

мои наблюдения са това Smile
Колега неспоря за изменението на техническите параметри на двигателя.
Става въпрос за начина по който някои сервизи лъжат клиентите си.
При теб незнам какъв е случая явно си имал късмет.
Отностно 200-те лв и аз няма да ти дам, но мога да взема толкова за моя катализатор(дори малко повече).
Обаче не тук в БГ. :wink: