Здравейте притежавам от скоро Волво В40 1.9Д 2001г 115к.с. Преди два дни забелязах че когато си натисна копчето за климатроника и не чувам да се включва компресора.Някой може ле да ми каже от какво може да се получава така и има ли връзка с това че времето е студено.Предварително ви благодаря.
Зависи дали има нужда от него. Пробвай да го сложиш на най-студено и виж какво ще се случи
Трябва да започне да духа много студено най-малкото
Честито за колата
Колега аз също не чувам моят компресор, но го усещам по работата на мотора,като го включа оборотите на празен ход падат малко, но аз със по-старият двигател 90 коня, и не знам при твоите 115 дали работата на мотора ще се промени.
Най малко щракането на електромагнитния съединител на шайбата на коморесора трябва да го чуваш.
Ако все пак не го чуваш, вдигни капака и виж дали шайбата на компресора се върти или стои на едно място. Няма студено, няма топло, щом натиснеш копчето АС и то светне зелено, непременно компресора трябва да завърти поне за малко. Между другото, когато врътката за разпределение на въздушния поток е в положение (нагоре) към предното стъкло, задължително трябва да свети зелено, че е пуснат и климатроника. Това е функцията за бързо изсушаване на предното стъкло... :wink:
Колега не заблуждавай човека да гледа шайбата тя се се върти постоянно когато мотора работи (ако блокира ремъка ще се скъса ) :lol: , но това не е гаранция че компресора работи !!!
Колега, отпред м/у радиатора и акумулатора има дехидрататор - един цилиндър. Провери дали му е вкл. куплунга и ако има прозорче дали "зеленее"
valioval Wrote:Колега не заблуждавай човека да гледа шайбата тя се се върти постоянно когато мотора работи (ако блокира ремъка ще се скъса ) :lol: , но това не е гаранция че компресора работи !!!
Извинявай, но не мисля, че съм заблудил който и да било! Да, прав си, за да бъдем детайлно точни шайбата се върти постоянно, но само външната и част. При пускане на климатичната система, се вклюва и съединителя на компресора, придружен със специфичен звук, след който се вижда как самия компресор започва да върти.
П.П. Между другото, ако си прочел мои постове щеше да разбереш, че рядко се изказвам ей така просто за идеята!
Извинявай не съм искал да те засегна, но малко хора знаят че въпросната шайба е със съединител, мисълта ми беше да не се заблуди колегата като види, че се върти а тя действително да не работи, понеже това наистина е вариянт ако компресора му не се пуска...