Волво Клуб - България

Full Version: Проблем със стартера на С60
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги.

Имам С60 2004 Д5 автоматик. Миналата седмица уикенда, сутрин при палене почнах да чувам едно хръц-хръц. Понеже преди това бях карал колата до МотоПфое да сменят ролки им я закарах да я погледнат, щото се беше появило след ремонта и те казаха проблем със стартера. Като го свалиха зъбците на бендикса бяха малко позахабени и споменаха че може да има проблем със зъбците и на маховика. Пратиха ме на Антим 1 да ремонтират стартера, там ми казаха че оста била клеясала и смениха бендикса с нов. След смяната обаче, нямаше кой знае каква драматична промяна и пак се чуваше едно хръц хръц (макар и по-малко) и след 2 дена като се опитах да запаля на едно място върти на празно и въобще не иска да зацепи да запали. Според МотоПфое проблема е в маховика и трябвало да се смени (435 лв за части и нам си колко за труд), но ми се иска да чуя и друго мнение, щото напоследък като вляза в МотоПфое и след това ВИНАГИ има някакъв проблем :minigun:. Може и кофти късмет да е, ама като знам че в момента са доста зле в кризата там, не може да не ми минава през главата, че може някой там да "помага" нещо да се случи. Още повече, че всичките коли дето съм карал преди това, проблем точно с маховик не съм имал никога, а едната удари 21 години. Доколкото знам маховика се прави от твърд материал (по-твърд от този на бендикса) и е доста трудно да се изронят зъбци.

Поздрави
Стартера като върти бобината чуваш ли я да щраква .
Ами едно празно въртене се чува, без никакво щракване. Според мене не зацепват зъбци въобще никакви и стартера върти на празно. Подобен звук чух като му смениха бендикса и го пробваха. Въпроса е дали задължително е проблем в маховика това или поради някаква причина зъбчатката на бендикса не отива да зацепи.
Ами на място без да се демонтира ,се пробва само бобината ,
ако си зацепва сваляш и гледаш къде е проблема (вижда се и венеца).
Има щивтове по лостовия механизъм от бобината към
бендикса -може нещо да се е откачило.

Иначе на автоматика(поне при моя )може да се обърне венеца
и да си караш ,ама ме съмнява да ти е заминал венеца .
Мдааа..... Проблема се оказа сериозен. Изядени зъби на маховика. Така да се каже, това което ми казаха от МотоПфое се потвърди за съжаление...... Но честно да си кажа това малко ми развали мнението за марката. Колата е на 105 000 реални и на 5 години и точно маховика да се изядат зъбите, при положение, че допреди една седмица въобще не е имало видим проблем, ми е доста чудно. Освен в МотоПфое да са направили нещо умишлено като сваляха ролките, ама това па хич не го вярвам. Както и да е де, ще трябва да се простя с едни около 1000 лв май ..... Почва да ме гони носталгия по старото ми Ауди, дето за 8 години никога не се е налагало да стои в бокса толкова дълго време :chain:
Сещам се за един вариант, в които МП са омазали нещата. Ако говориш за ролки на ангренаж е много възможно да са заклещили нещо в маховика за да не се върти докато сменят ролки и т.н. за да може да си върнат/сменят ремъка, без да настройват на белези наново. После палят колата със забравеното заклещено нещо и ей ти от къде са изронени зъби...... Пък и маховика не е от алуминий току така да се рони още повече на кола на 105 000 км.......На мен това нещо ми се е случвало на един мноооого стар бус форд :oops: :oops: Затова давам предложение от доста стар такъв случай