Волво Клуб - България

Full Version: Относно DSTC системата и въртенето на гуми?!
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте, новия член в семейството ни е ������ ��������Volvo S60 2.4D 163ps ����� ��������ръчна скоростна кутия , някой може ли да ми разясни нагледно в 2-3 реда за какво иде реч в тази система DSTC, защото от брошурата и дилъра в мото пфое ми беше казано, че едва ли не обединява всички познати системи на човечеството, че няма да занася, няма да превърта, ���гладко тръгване и т.н. Но все едно съм си със стария меган, върти си гуми��� , на леда при ниски скорости при подаване на повече газ тръгва на една страна и върти ги тия гуми все едно му е за последно .. ще съм много благодарен някой ако някой драсне някой ред, и ако може да кажете как се изключва тази система?!?!

поздрави
А ти сигурен ли си , че системата е включена? Доколкото знам, при включена система колкото и да подаваш газ, системата не позволява двигателя да развива такива обороти, че да превъртат колелата. Тоест, системата регулира оборотите на двигателя при хлъзгава настилка и не позволява приплъзване /"въртене"/ на гумите. Мисля, че в момента си с изключена ситема и затова превъртат гумите при потегляне. По- популярното название на тази система е "Тракшън контрол".
Нека колегите с такъв автомобил да споделят как се включва и изключва DSTC системата, за да не се чуди колегата. Макар че в упътването за експлоатация на автомобила със сигурност го пише.
Аз съм със същата кола, даже и автоматик и пак си превърта. Е не всеки път но ...по-добре е от колкото като е изключен ДТС. Аз имам едно копче �������������зимен режим и там вече не мога да превъртя.
Daskalov Wrote:Здравейте, новия член в семейството ни е ������ ��������Volvo S60 2.4D 163ps ����� ��������ръчна скоростна кутия , някой може ли да ми разясни нагледно в 2-3 реда за какво иде реч в тази система DSTC, защото от брошурата и дилъра в мото пфое ми беше казано, че едва ли не обединява всички познати системи на човечеството, че няма да занася, няма да превърта, ���гладко тръгване и т.н. Но все едно съм си със стария меган, върти си гуми��� , на леда при ниски скорости при подаване на повече газ тръгва на една страна и върти ги тия гуми все едно му е за последно .. ще съм много благодарен някой ако някой драсне някой ред, и ако може да кажете как се изключва тази система?!?!

поздрави

Виж бутоните които са под врътките на климатика. Там ще намериш един бутон на който пише DSTC. От него се включва и изключва. :wink:
няма такъв бутон отдолу, обаче на компютъра си пише DSTC on ...?!?!
Daskalov Wrote:няма такъв бутон отдолу, обаче на компютъра си пише DSTC on ...?!?!

Хм...
Принципно щом няма бутон за включване и изключване не би трябвало да има DTSC. :roll:
Искам и аз да споделя нещо по въпроса.
DTSA /DSA/ e една относително старичка вече, но не и безполезна разбира се опция.
По-модерните са стъпили върху нея и са т.нар. асистенти за подпомагане срещу приплъзване, асистент за подпомагате на спирачното усилие и редица полифонкционални асистенти. Те реално са от това хилядолетие, а не от миналия век.
За да стане с какво тази екстра е "старичка" ще посоча, че тя подпомага автомобила срещу приплъзване, но не е панацея! Подпомагането е ако автомобилът се движи в права посока, но не е влязъл в завой! Всъщност това отличава основно системата от по-модерните й варианти. С нея автомобилът се държи устойчиво и поддържа прав курса при настилка с различно или фрагментирано сцепление. Например с включена система можете със 100-тина километра да ударите спирачки и въпреки различното сцепление отляво и от дясно или отпред и отзад, както и различната натовареност спрямо всяка ос или дори колело - колата спира /ако не въртите кормилото/ като вагон, без да се занася. Това е. Ако обаче навиете волана ... с тази първична асистенция подобрявате резултатите, но те вече не са толкова устойчиви.
Всъщност истината е че най-трудно е да се направи устойчива колата в завои. Е с най-новите асистенти има решителен напредък, но това си остава и до момента най-сериозното предизвикателство за инжинерите...

Споменаваме и това, че тази асистенция подпомага и самото тръгване, като принципно не позволява т.нар. превъртане или "копане с гуми" при тръгване от 0 км, независимо от подаването на газ. Това е иманентно за нормално работеща такава система. За да се установи разликата - може да се опита с включен и изключен вариант, да се потегли с форсаж на 2-ра сторост при Ръчна СК. Разликата е убийствена.Тази система помага доста зимно време или при дъжд.


Отделно:
Специално искам да посоча, че при Автоматичната Скоростна кутия или АСК има специално разработен "Зимен" режим
, който въз основа на други инжинерни решения постига същите резултати. Иначе казано всеки който има АСК от определен тип - на практика притежава 2/3 от моженетата /специално при тръгване и приплъзване напред/ на този асистент.
Истината е че пълен знак за равенство неяма! Но по-скоро искам да посоча, че правилно някои е забелязал сходствата "като резултати" в единия и в другия случаи.

В заключение искам да посоча, че тъй като това са асистенции, които са много важни за безопасното шофиране, Волво ги разполага като базово оборудване във всичките си по-нови модели автомобили.
Това е което най-популярно бих желал да споделя.
Ако няма бутон, то става дума за интегрирана част от такава асистенция, но на следващо, автоматизирано ниво. И... технологията се развива, като принципно се стреми да премахва човешката грешка... т.е. ограничава вмешателството.
DSTC се включва когато гумите започнат да превъртат и чак тогава ги "укротява" като отнема подаването на газ и ако се налага (например има поднасяне) прилага спирачно усилие на различни колела. Значи по лични тестове - ако приплъзването е с по-малко газ, системата реагира по-рано, ако е с "газ до дупка" зацепва по-късно.
благодаря за адекватните отговори, проучих въпроса и се оказа, че просто при 2009-та модела този бутон просто го няма, но системата си е по дефолт както каза колегата по горе
Така кажи, че си автомобил 2009 год. Ако и в профила си го попълниш или в гаража, ще е най-добре. Особено в гаража, където ако пъхнеш и снимчици, всички ще се изкефим!

Пък напиши и от кой град си в профила, за да те поканим на някоя от регионалните сбирки и наживо да видим въпросната система защо аджеба няма копче и защо те тормози автомобилът с поведението си.
Pages: 1 2