Волво Клуб - България

Full Version: уред за налягане на турбината
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Много се дразня защото нямам такъв уред оба4е има букса за него оставена. Незнам дали са сложили дат4ик и вобще каде стои този дат4ик за да проверя. Някой с дизелово волво има ли такъв уред 7 или 9 та серия. Ако има такъв модел ще търся такова табло да си взема. Май 7 ма серия има такива ама незнам таблото става ли за 9ка.
Май само на бензиновите им слагат манометри на таблото, но и те не са точни, а по-скоро - информативни, за това дали в колектора има надув или вакуум. Аз имам такъв уред на таблото, но той не ми беше достатъчен, защото бъзиках налягането на турбината и исках да знам със сигурност какъв надув прави, за да мога да я настроя, в моя случай на 0.8 бара. За целта си купих един манометър до 1 бар и го свързах, като разклоних маркучето, което отива към уреда на арматурното табло. Ти понеже нямаш маркуче дотам, ще трябва да си прекараш, пък и при теб надувът сигурно ще е повече от 1 бар, та ще ти трябва и манометър за по-високо налягане. За съжаление във Фесто, откъдето аз си купих моето манометърче нямаха комбинирани, които да отчитат и вакуум, но аз нали си го имам и на таблото, та на новото си следя само турбонадува. Ето как изглежда:
аз съм с дизелово 780 купих си табло от бензинова 7ца и от него си взех бустметъра който си показва добре но буста е различен при дизеловите и бензиновите мотори но твоето табло е различно от 7ма серия а твоето табло е по-различно от моето (моето е като на другите 7ци )
На турбопечките налягането е доста по-високо от на бензиновите турбо. На девятките манометъра който е под
оборотомера не е точен както каза Moxy, но грубо показва -1/+1 бар. Това на бензиновите. На по-новите дизели 940/960 не съм виждал таблото и незнам. Иначе и в нета, и в разни магазини за тунинг
може да се намери за около 20-30 лв. такъв манометър, обаче тези евтините пак са доста неточни
и трябва да се внимава с тях. И въобще на този мотор (D24T/D24TIC) да му се вдига налягането малко няма смисъл, освен ако някой много добър майстор дизелджия не си поиграе с дизеловата помпа. Но и те казват че не става. Просто механичната инжекция си има някакви лимити, и ако се качи горивото ще почне много да пуши когато не е под надув.
А ако не се повиши и горивото пропорционално на въздуха няма да има абсолютно никакъв ефект.
Свързах манометъра още не съм го монтирал добре но видях 4е показва при 2500 оборота 0,5 бара при над 2500 се дига до 1 бар. Май пове4е от 1 бар не вдига до 4000 оборота нагоре не съм пробвал. Та се 4удя дали това е нормално налягане може и уреда да е зле от най евтините за 30 лв е. До 0,5 бара дига бавно и после от 0,5 до е 1 е много пъргава стрелката. А също може и един спортен филтър да му сложа имам чуството 4е не му достига въздух на този двигател и затова изпушва преди да се включи турбото при рязко настъпване.
На D24T максималното налягане го дават 0.75 бара, на D24TIC - 0.95 бара.
Като може да има +/- 0.2 бара отклонение. Този мотор не "диша" много добре, така че спортния
филтър няма да подобри много нещата, но няма и да пречи. Само че с него през зимата може да имаш грижи.
На Битоля отвориха едно ново магазинче,там има не лош уред за налягането за 52 лв.
Пробвах един работи точно,на същата фирма имам и температурен датчик за изгорелите газове и също работи добре.
Аз ползвам един за 30-45 лв от адвенчър кар в цветния квартал. Made in P.R.C., ама долу-горе става, сравнително точен е, само дето подсветката му е синя и много ме дразни. А имам и един цифров, с калибрация, много е точен,
и може да записва като дейталогер.
Ето така сложих уреда понеже там открих една дупка в таблото и без да къртя нищо успях да го сложа само си купих една конзолка и 2 4аса си играх докато я изпиля за да пасне там.
Добре стои и добре свети Smile. Ти нали с D24TIC беше или се бъркам? Понеже гледам че таблото ти е като на бензинките, само половината се вижда обаче, а интересното е от страната която не се вижда. Потенциалните разлики де.
Чел съм как едни норвежци изкарват към 200 коня от този мотор, но как се справят с механичната помпа не разбрах.
Иначе е голям кеф този мотор да се кара и звука му е неустоим. Тегли много готино и има абсолютно еднакъв въртящ момент почти навсякъде. И е доста високооборотен сравнено с други дизели. Жалко само че по главата му има много какво да се желае - и от към "дишане" и обемна ефективност и от към здравина и смазване. Но също знам че ако се подържа коректно този мотор е почти вечен. Ето едно любимо клипче с D24T, много съм се смял, неубиваема кола:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=nZ-kZc0vlyg" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.youtube.com/watch?v=nZ-kZc0vlyg</a><!-- m -->
Pages: 1 2