Волво Клуб - България

Full Version: Който кара D5 да погледне тук!!!!!!
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Заимствано от :
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=69443&highlight=d5+inter+power+loss+cured" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.volvoforums.org.uk/showthrea ... loss+cured</a><!-- m -->

This fault has been bugging me for a couple of years, it's been very intermittant & gives no fault codes : a sudden power loss in mostly second & third gear with no excess smoke from the exhaust. I think most of us are well aware of the weird & wonderful intermittant power losses caused by the fuel filter & the head scratching fault codes that arise from the fuel starvation; this next fault involves air starvation, hopefully this will help some people out:

The trusty D5
[attachment=10149]
Cover removed
[attachment=10148]
The inlet pipe to the turbo is not easy to reach but I'm determined to leave the top engine mount & crossbar in place
[attachment=10147]
The turbo creates quite a high localised vacuum in the inlet pipework, the rubber inlet pipe has denatured & gone very soft. Under heavy boost the vacuum is sufficient to squash the pipe & stop the airflow. My paws are quite big, it's a bit of a struggle. I end up laying on the engine but that's cool 'cos I love this car
[attachment=10146]
Luckily the jubilee clamps are moveable, nearly there now
[attachment=10145]
The vacuum has crushed the pipe so hard it's split.
[attachment=10144]
Notice the pipe is so soft I can easily squash it into a ball
[attachment=10143]
The new pipe is very hard & I struggled to get the crankcase ventilation spigot in for 15 minutes before I cheated & gave the plastic body a chamfer with the Dremmel
[attachment=10142]
Job done. It's been a bit of a tussle but I'm well pleased to have finally cured this fault, the car's never driven better. Also I've just got the all clear from a year long cancer scare. It's been a good day
[attachment=10141]
pipe part No 30636854
Еййй тази тема е толквоа полезна,точно ИДЕНТИЧЕН проблем с мен в момента......Току що поръчах въпросния въздуховод, само някой,който е по-наясно да ми обясни този сензор който влиза в маркуча на винт ли е нещо или ?
Колега In Flаmes - ако ти е спукан или съдран този въздухопровид, би могло от там да се издават тия нечовешки звуци...
п.п. сега видях че в другата тема си диагностицирал проблема. Виж в Скантех ги имат тия въздухопроводи - едва ли цената ще е като в МП
bell Wrote:Колега In Flаmes - ако ти е спукан или съдран този въздухопровид, би могло от там да се издават тия нечовешки звуци...
п.п. сега видях че в другата тема си диагностицирал проблема. Виж в Скантех ги имат тия въздухопроводи - едва ли цената ще е като в МП

Здравей,да видях в Скантех-а обаче точно тосз ине е наличен..... иначе цената е 2-но по-ниска..
Скоро ще постна снимки на маркуча,преди малко г оизкарах направо е разпран...
колега In Flames, а каква е цената в МП ?
Каталожен номер: 30636854
Наименование: ШЛАУХ
Цена с ДДС: 195.66 лв.
In Flames Wrote:Еййй тази тема е толквоа полезна,точно ИДЕНТИЧЕН проблем с мен в момента......Току що поръчах въпросния въздуховод, само някой,който е по-наясно да ми обясни този сензор който влиза в маркуча на винт ли е нещо или ?


Ако сензора е същия като на бензинов 2.0T, значи е на "клик", тоест като на фасунгата на преден мигач. Полу-оборот и дърпаш.
Аз на моята го смених с оригинален от МП. Беше 160 левчета заедно със сензора, който впрочем не знам каква функция има.
Поздрави!