Волво Клуб - България

Full Version: Доколко може да се вярва на бензиномера?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Здравейте колеги,
в последно време си задавам въпроса доколко може да се вярва на показаниятта на бензиномера в долната част на скалата - от 10 литра надолу до светване на контролнаната лампа.
Волвото ми е S40 1997г. с 1.6 двигател на Рено - купих го лятото и до морето и обратно/ 1100 км/ ми отчете разход 6.5/100 Smile
В последно време обаче по стечение на обстоятелствата не съм карал на извънградско, карам редовно обаче на разстояния около 5 км.По този повод не вкарвам много гориво - по 10 литра...и статистиката от светване на контролната лампа - 20 лева в резервоара - ново светване на лампата е отчайваща - 18/ 100 разход Sad
Та въпросът ми е доколко може да се разчита на показанието на бензиномера - ако някой се е задълбочавал в този проблем ще съм благодарен да сподели.Предварително благодаря!
Безаварийно на всички!
Колега по принцип не е много правилно това отчитане. Най добре ако искаш да я засечеш направи следното:
Пълниш резервоара до горе на една бензиностанция. Минаваш колкото можеш повече километри и след това пълниш до горе пак на същата бензиностанция. Това е най правилното засичане според мен!
Според мен е да налееш до капачката горе. Защото не се знае пак кога ще изключи пистолета. Така че пълниш докато видиш горивото .... караш и пак пълниш.

п.п. Отностно стрелката... като прецеля моята между два светофара и пада с 6-7 литра после пак се качва... Не и вярвай.
Колега аз съм с дизел и съм забелязъл че при мен стрелката показва добре но никога пак казвам НИКОГА не ми е светвала лампата за резерва. Като подам контакт в началото си светва и после угасва, понякога съм стигал в чевения сектор на горивото и пак не свети :roll: :roll: :roll: Може би трябва да я оставя съвсем на сухо а може да е повредена. Чувал съм от приятел с бензинова 40 ка че стрелката му е ориентировачна и следи трип километража за горивото...
В ръководството на модела пише - стрелката показва вярно при наличие на над 12 литра в резервоара,лампата светва при 8 литра в резервоара и както съм го казвал и в друга тема при мен е вярно,просто като видим стрелката залепнала доло и наливаме а то гориво си има достатъчно ама като знам колко съм бутал хич и не смея да я пробвам кога ще угасне Big Grin Big Grin Big Grin .
При мен като налея до горе първите 100 - 150 км. си отиват без стрелката ми изобщо да ги засече, следващите 50 стрелката драстично пада на половината Big Grin Big Grin Big Grin
като лепнеш стрелката над макс и ако караш без да спираш, може и да ти свърши горивото и стрелката пак да не е мръднала Smile - явно нещо се случва и комповете се шашкат - това го наблюдавам при много марки и модели

а за колегата с червената лампа - като си почти празен, леееко на наклон да спреш и отклонението е голямо. Също така да спомена и колко е вредно да се кара на резерва имайки предвид качеството и състава на нашите горива, а и вероятноста в някой як баир да не можеш да запалиш или да изгаснеш в движение щото горивото се събрало в другия край на резервоара Smile
[quote="tronixxx"]Колега аз съм с дизел и съм забелязъл че при мен стрелката показва добре но никога пак казвам НИКОГА не ми е светвала лампата за резерва. Като подам контакт в началото си светва и после угасва, понякога съм стигал в чевения сектор на горивото и пак не свети quote]
Абсолютно се присъединявам към твоето мнение. При мен е по същия начин и си мисля, че нещо не в ред с датчика за горивото. В началото светва лампата /при подгряването/, после след запалване изгасва. А когато в резервоара остават само изпарения пак не светва. И аз съм свикнал да се ориентирам по показанията на стрелката. Когато достигне минимално критично ниво, тогава наливам нафта.
Явно това с лаБата е при всички. И при мен не светва... никога Big Grin Здраве да е :mrgreen:
Като искате да показва по-точно стрелката , трябва редовно да отваряте капачката от където наливате бензина, за да влезе въздух, иначе се получава вакум и не отчита точно и колегата е прав че може да караш и докато ти свърши горивото и да ти отчита на макс :roll:
Pages: 1 2 3