Волво Клуб - България

Full Version: CAN Bus грешка със Ксенон
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
***Предварително Ви моля за прошка за правописните грешки ( БГ-ски не ми е роден език ) и също така ако темата е била обсъдена някаде другаде в форум-а. ***

Добър Ден Волво Притежатели и Фенове,

Във Понеделник, имах удоволствието да поставя ксенон комплект на В70-ката ( > 03/00, P2 платформа ). За тези които се интересуват, купих комплект Луксима Премиум Н7. До колкото разбрах от малко проучване, качеството не е лошо, цената беше добра и имат 2 години гаранця. Баластите са кръгли и се монтират директно върху капака на фара след като се направи дупка с включената в комплекта бургия. В интерес на истината, факта че баластите са кръгли и че никакви кабели не се виждат никаде, инсталацията направо си изглежда фабрична. Но има един малак проблем и за това пиша тук с надеждата за съвет......

Въпреки че комплекта включваше чифт "Стоп Ерор" кабели, нещо не се получи с тях и на таблото получавам грешката че има аномалия на предните фарове.

Надявам се някой да може да ме посочи начин как да нулирам тази грешка чрез:

- кондензатор или
- друг вид Стоп Ерор кабел или
- Сервис който може да репрогамира CAN Bus системата за да очаква 35w вместо 55w.

Благодаря Ви предварително за съветите, и Ви пожелавам безопасно шофиране!!
Това с програмирането го забрави. CAN-bus е шина за комуникация. :-)

Следенето на за изгоряла крушка става чрез един шунт в CEM модула. CEM модула си търси 55W крушка ако е по малко дава грешка, че крушката е изгоряла. Довечера ще поразгледам схемите и ще предложа решение на проблема.

В форума се въртеше една тема в която беше описана модификация на шунта с бормашина, :? но аз лично не го препоръчвам този вариант. :wink:
Здравей Тишо,

Благодаря ти за отговора и помощта. За сега, до колкото успях да видя (че беше през деня) крушките не се изключват / мигат когато светва грешката на таблото но въпреки това искам да знам дали има опасност нещо да се повреди по ел. системата заради тази грешка или по скоро заради факта че CEM модула си "мисли" че липсват крушки или са изгоряли. Аз звъннах на Луксима и за съжаление те нямат решенеие за този проблем тъи като тези Стоп Ерор платки не стават за всеки модел кола поради "различните алгоритми ползвани от една CAN-bus система до друга". Във сервиза кадето ми монитираха комплекта казаха че могат да ми изработят нещо за точно тази кола, но че ще струва около 20лв. Ако наистина могат, с удоволствие бих дал 20лв за да оправят грешката.

Според теб, има ли начин как да се репрограмира CEM модула? Бих предпочел да се оправи проблема по най ефективня начин, но не и с бормашина :wink: .Предполагам че има уникален интърфейс порт и изисква спецялна програма за комуникация с read/write достъп, но въпреки това има доста хора които се заминават и интересуват от такива неща Smile
аз имах същия проблем...жичкаджията се хвана за главата и каза тва не е кола,на лада бил солагал такова чудо не бил виждал...ама се хвана на инат и след около 3-4 часа успя да оправи проблема...уви няма идея как,даже си мисля че и той не разбра...в такива моменти ми липсва БМВ-то...немското си е немско май...
ibot какво очакваш от човек който е свикнал само силови кабели да опъва и врътки да върти, като му дойде нещо по сложно ( с бутони и комуникационни шини) и се хваща за главата, особенно ако няма документация. :wink:

В интерес на истината електрониката в Volvo-тата е доста грамотно направена, като основния проблем са само лоши спойки(нормално за електроника работеща при постоянни вибрации при 9-10 годишна кола).

ThEccentric доста от тези stop-error "платки" всъшност лъжат CEM модула, че консумацията е в норма, но така има вероятност да загубиш сигнализацията за изгоряла крушка. Нещо което не разбирам - като се активира сигнализацията за изгоряла крушка фаровете премигват или само въпросната сигнализация премигва?
Принципно ако ксеноните са свързани както трябва(не че има какво да се обърка при свързването) не би трябвало да има проблем дори и да свети сигнализацията за изгоряла крушка. :wink:
Човека,който ми паставя ксенона разбираше доста,просто с имаше нещо свързано със масата и смяната на къси дълги,които ползвали обща маса или нещо от рода.Докато ми го слагаше минаха сигурно 5 коли и за 15 минути си слагаха ксенона и бегаха,а аз дремех на студа даже и се разболях после заради тъпата система, "дневни светлини",общи маси и кво ли още не.Може при мен да е така само не знам,но проблема на колегата пуснал темата изглежда същия.Иначе всичко по колта си работи като връзки,но схемата явно не доизмислена както трябва,аккто и самите фарове,зарди които се принудих да сложа ксенон.

Сменя ли къси дълги?
Tisho Wrote:Нещо което не разбирам - като се активира сигнализацията за изгоряла крушка фаровете премигват или само въпросната сигнализация премигва?

ThEccentric Wrote:до колкото успях да видя (че беше през деня) крушките НЕ се изключват / мигат когато светва грешката на таблото

Здравей Тишо. Ще трябва да направя няколко кръгчета през ноща за да съм сигурен, но след като вкарах колата в гаража и докато си вляза в клетката, не видях да примигват самите фарове докато се активираше сигнализацията за изгоряла крушка. В интерес на истината, прочетох това което Gorgo е написал за темата тук:
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=29&t=4527&st=0&sk=t&sd=a" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=29&t=4527&st=0&sk=t&sd=a</a><!-- l -->

и смятам да пробвам този вариант тъи като и други са имали успех със процедурата, заедно с факта че шунт-резистора не е много скъпа.... около 8лв от това което bibitkata показва на фактурата.
Пробвай ,и аз така реших да пробвам и вече около 2 години
карам така .Аз прецаках един шунт като го разпробих с 2мм
бургия (май много отъня ),после разпробих друг с 1.2 или 1.5 (не помня )
и от тогава няма проблем.
Това с разпробиването е вариант, но по този начин се намаля площта на резистора (съответно вдига съпротивлението) което при теб е необходимо за да мери CEM стойности на които няма да дава грешки в крушките.
Но това е нож с две остриета. Ако ти се наложи да смениш крушките с старите халогени може и да имаш проблем с шунта - да прегрява. Затова и аз не съм фен на този метод на моята кола и сложих 55W ксенони и няма грешки няма преправяне, а и свети(даже повече от колкото трябва).

Както и в другата тема съм написал метода работи но мен лично не ме кефи, но пък е най лесен за реализиране. Smile
Здравей,

Вчера ходих до МП и поръчах шунта (9442190)... два за всеки случай, цената е 7.50лв. Когато свърша процедурата ще ъпдейтна темата.

Между другото, самата процедура е създадена от една фирма в Швезия или Норвегия като "не-официялен" но най ефективен начин за нулиране на грешката. По-долу е линк-а от самата фирма - xenonvalot.com


Xenon Fix for Volvo S60 / V70 / S80 etc. -
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.xenonvalot.com/xenonfixvolvo.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.xenonvalot.com/xenonfixvolvo.html</a><!-- m -->
Pages: 1 2