Волво Клуб - България

Пълна версия: Промивка на двигател,преди смяна на масло
В момента виждате орязана версия на нашия форум. Вижте пълната версия с подходящо форматиране.
Страници: 1 2
Когато имам възможност и Аз правя така , навремето имах Ауди 80 Б4 , имаше по магазините едно масло за промивка , и аз така като колегата по горе , всичко се оправя след второто източване , третто е вече моторното масло за двигателя ...

На Волво 850 реших проблема по друг начин , купих някакво масло за дизелови двигатели 10W 40 на инса , не съм слагал добавки този път , покарах Волвото около 1000 км , после го смених и налях другото , въпреки ефтиното масло 2.5 мотора (бензин) си работеше както преди , когато налях новото масло разлика във вървежа не усетих (то ако всичко е ОК на двигатля мисля проблем няма с промивката даже е добре )..... и доста по късно потъмня маслото от преди но говоря за бензинови агрегати ....

Имам и един Мотор Аво турист на него направо си го сменям на 500 - 800 км , когато отворя за реглаж на клапани и гледам чернилката която неможеше да се махне с никаква химия дизеловото моторно масло се е справило ...

Поздрави на Всички
А има ли някава смислена причина за тази процедура? Big Grin Питам сериозно...да не помислите нещо Wink
ДОКО написа:Така колеги ,дойде време за поредната смяна на масло та реших
да направя и промивка на двигателя ,защото обикновенно след смяна
маслото веднага ставаше черно след 5минути работана мотора.
След косултация с Жоро Терзиев,как се извършва процедурата
ето и малко подробности.

За операцията се снабдих с:

1.Добавка за масло за почистване на двигатели.
2.Хидравлично масло -6 литра.
3.Двигателно масло -6литра

и необходимите за смяна
1. Масло -6 литра
2.Маслен филтър

На добавката пише да се налее на охладен двигател и да работи
на празен ход 3 минути.Долях в маслото половината от добавката
и оставих да работи около 3-4 минути.Източих маслото ,развих филтъра
излях каквото можах от него и пак го завих.
След това налях хидравличното масло и останалата част от добавката
и отново оставих да работи 3-4минути.
Следва пак източване на маслото от двигателя и филтъра.
Цветъ на малслото беше малко по светъл от маслото което източих първия път
(явно за 3-4 минути работа са се отделили достатъчно боклуци за да потъмнее)
затова и реших да налея още един път масло ,но този път двигателно.
Този път я оставих да поработи 10-15 минути,след което източих маслото.
Този път маслото едва бе оцветено,дори от стария филтър не излизаше чернилка.
Оставих да се отече хубаво ,сложих новия филтър и налях новото масло.
Следваше изминаване на разтояние от 30-на км,след което вдигнах щеката и се
изненадах ,че не мога да забележа нивото на маслото(толкова беше чисто).

Та това е ,доволен съм от операцията ,сега ще слядя след какъв пробег
маслото отново ще почернее.

Ето и малко снимков материал:
колега маслото има 3 свойства , 1 да мие, 2 да охлажда, 3 да смазва, реда на исписване не е по важност за работата на маслата!вАЖНА ПРЕПОРЪКА ПОЛЗВАЙ КАЧЕСТВЕНИ МАСЛА С ПОДХОДЯЩ ВИСКОЗИТЕТ ПО КАТАЛОГ И ИЗБИРАЙ РЕНОМИРАНИ МАРКИ , ИНАЧЕ С ПРОМИВКАТА НИЩО НЕ СИ СВЪРШИЛ! АКО МАСЛОТО СЛЕД ИЗВЕСТНИ ЧАСОВЕ РАБОТА НЕ ПОТЪМНЕЕЕ, ОЗНАЧАВА чЕ МАСЛОТО КОЕТО ПОЛЗВАШ Е БЕЗ ЕДНО ОТ ЗАДЪЛЖИТЕЛНИТЕ ПОСОЧЕНИ ПО ГОРЕ СВОЙСТВА! СЪЖЕЛЯВАМ НО ЕВТИНОТО МАСЛО ОПРЕДЕЛЕНО НЕ ОТГОВАРЯ НА ТОВА КОЕТО КАЗАХ!
LeecH написа:А има ли някава смислена причина за тази процедура? Big Grin Питам сериозно...да не помислите нещо Wink
СЕРИОЗЕН ОТГОВОР:ПРЕДИ ОКОЛО 20-25 Г понеже присадките към произвежданите масала бяха слаби , такава операция промивка съществуваше а сега е абсолютно излишна ! зА иНФОРМАЦИЯ ЕДНО МАСЛО Е КОМПОНЕНТА ОТ БАЗИЧНО МАСЛО И СЪОТВЕТНИТЕ ПРИСАДКИ ЗА ка4ество, НЕЗАВИСИМО ЧЕ НА МАСЛАТА ПИШЕ САМО ПРИМЕРНО 10в 40 И СЕ ИЗБРОЯВАТ СЪОТВЕТНИТЕ НОРМАЛИ КОИТО ЗАЩИТАВА ПРИМЕРНО за фолсваген 505 или други такива! Като ползвате допълнителни присадки за почистване , трябва да знаете че те задължително влошават триенето, дори и зо 5 минути да се ползват, а от тука следва че и съкращават живота на двг!Препоръка загрейте добре двг преди смяна , на хоризонтална площ колата отворете пробката и излейте, изчакайте 10-15мин за утичане ,още по добре изтегли с вакув , завий си пробката ,смени филтъра смалкомасло предварително вътре , долей до средата ,запали ,успакой отново маслото, примери и долей, не прехвърляй горното ниво ,защото идва смяна на семирингата на колянов вал!ДАНО СЪМ ВИ ПОЛЕЗЕН!
gtkmrk написа:
LeecH написа:А има ли някава смислена причина за тази процедура? Big Grin Питам сериозно...да не помислите нещо Wink
СЕРИОЗЕН ОТГОВОР:ПРЕДИ ОКОЛО 20-25 Г понеже присадките към произвежданите масала бяха слаби , такава операция промивка съществуваше а сега е абсолютно излишна ! зА иНФОРМАЦИЯ ЕДНО МАСЛО Е КОМПОНЕНТА ОТ БАЗИЧНО МАСЛО И СЪОТВЕТНИТЕ ПРИСАДКИ ЗА ка4ество, НЕЗАВИСИМО ЧЕ НА МАСЛАТА ПИШЕ САМО ПРИМЕРНО 10в 40 И СЕ ИЗБРОЯВАТ СЪОТВЕТНИТЕ НОРМАЛИ КОИТО ЗАЩИТАВА ПРИМЕРНО за фолсваген 505 или други такива! Като ползвате допълнителни присадки за почистване , трябва да знаете че те задължително влошават триенето, дори и зо 5 минути да се ползват, а от тука следва че и съкращават живота на двг!Препоръка загрейте добре двг преди смяна , на хоризонтална площ колата отворете пробката и излейте, изчакайте 10-15мин за утичане ,още по добре изтегли с вакув , завий си пробката ,смени филтъра смалкомасло предварително вътре , долей до средата ,запали ,успакой отново маслото, примери и долей, не прехвърляй горното ниво ,защото идва смяна на семирингата на колянов вал!ДАНО СЪМ ВИ ПОЛЕЗЕН!
НЕ СЕ МЪЧИ ДА ОТКРИВАШ ТОПЛАТА ВОДА, ВЕЧЕ Е ОТКРИТА!
Това с промивката е много добре , но мисля че добавката е достатъчна . В указанието на въпросната на ABRO си пише, че се сипва цялата и след три минути се източва старото масло и се налива новото. Опитът с хидравличното ми се струва малко рискова операция, при него има различни вискозитети: 32, 46, 64 и тн.
И колегата е прав - ползвайте хубави масла.
Интерена тема. Това <!-- m --><a class="postlink" href="http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=55762" onclick="window.open(this.href);return false;">http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=55762</a><!-- m --> е линк от hondabg.com. Подобно чудо в по-лек вариант съм виждал на живо и няма промиване с добавка. При смяната на маслото, постоянно ръчкаш с една тел в отвора на пробката, иначе спира да тече.
Като цяло италианците ме кефят. Мислят за България. Стимулират вноса на авточасти, намалят безработицата с отварянето на все повече сервизи, подсигуряват суровина за STOMANA INDUSTRY SA - Перник. Все положителни неща. Форца Италия.
:-({|=
Да ги таковам в жабарите. Ама от друга страна те са си прави-карат, докато колите им издържат и после уж за скрап в България, а ние се чудим как от техните мъртъвци да направим нормални коли, че и да им се радваме на това отгоре!!!
Страници: 1 2