Волво Клуб - България

Full Version: Фланци...
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте колеги!
Мина ми през ум да си сложа фланци на колата сега като сложа летните обувки, но като се замисля не се сещам как точно ще се изпълни това...Имах на предната кола но тя беше с болтове и просто ги замених с 2 см. по -дълги. А тук на Волвото като е с гайки как точно се изпълнява тази процедура? Някой запознат? Търсих с търсачката но не намира нищо...
Колега трябва да сменяш шпилките,те всъщност не са шпилки ,а май са набити в главината.
За мен лично смяна на джантите с по малко ЕТ е по добре освен ако не ти се разделя с джантите
Правят се или се купуват фланци които се стягат с оригиналните гайки, фланците имат ще един комплект дупки с резба които са за джантите - имаш избор да захванеш джантите с шпилки или с болтове. Потърси с търсачката има тема в която една варненска фирма предлага такива фланци, колегата stvri си е направил такива на 240-ката и стоят много добре както с лети, така и обикновенни джанти :wink:
Бе то май Станислав сам си ги беше правил фланците,така си спомням че каза :roll: ,но може и да греша :wink:
ico850 Wrote:Правят се или се купуват фланци които се стягат с оригиналните гайки, фланците имат ще един комплект дупки с резба които са за джантите - имаш избор да захванеш джантите с шпилки или с болтове. Потърси с търсачката има тема в която една варненска фирма предлага такива фланци, колегата stvri си е направил такива на 240-ката и стоят много добре както с лети, така и обикновенни джанти :wink:

А гайките с които се захваща фланеца към главината няма ли да стърчат навън? :roll: :roll: :roll:
Всчко зависи от това, колко искаш да изнесеш колелата. В момента аз имам по 8мм фланци на колело. Правени са от стари спирачни дискове. Стават на оригиналните шпилки, но има един проблем...който още не съм установил дали идва от фланците или е от нещо друго. Получи се някакво биене от предните или 1 предно колело, но все ме мързи да махна фланците и да видя дали е от тях. Така...толко за простотийте по моята кола. Иначе като сложиш такова нещо, променяш поведението на колата, возията става по-мека, но лагерите на главините се износват по-бързо. Колата може да стане по-стабилна, заради разширената следа на колелата. Ако сложиш само на едните колела, може да промениш в някакви граници склонноста при завой....точно това ми е най-интересно, защото много ме дразни това недозавиване :evil: Та има два варианта, единия е да си смениш шпилките в по-дълги и да сложиш фланците, другият е да сложиш от онези фланци, които се закрепват на оригиналните шпилки и към тях вече джантата. Вторият вариант е добър, ако искаш да сменяш джантите с такива с друго разстояние между болтовете, но трябва да са доста дебелички, което няма смисъл, пък и най-вероятно ще опират в калника, при неравности или ако я товариш, трябва да се съобразиш с централния отвор на джантата, защото тя се базира по него...и най-вероятната причина за евентуално биене може да е това че не ляга на втулката. Ако искаш фланци само за визия, не се занимавай с тези работи, много пари, за да си прецакаш колата, харесай си някакви готини джанти и гуми с усилен борд и колата пак ще изглежда по широка, откъм колела Wink Big Grin
Иначе се порови из нета, има фирми, които предлагат фланци и шпилки, в Маргел мисля че имаше.
LeecH Wrote:Всчко зависи от това, колко искаш да изнесеш колелата. В момента аз имам по 8мм фланци на колело. Правени са от стари спирачни дискове. Стават на оригиналните шпилки, но има един проблем...който още не съм установил дали идва от фланците или е от нещо друго. Получи се някакво биене от предните или 1 предно колело, но все ме мързи да махна фланците и да видя дали е от тях. Така...толко за простотийте по моята кола. Иначе като сложиш такова нещо, променяш поведението на колата, возията става по-мека, но лагерите на главините се износват по-бързо. Колата може да стане по-стабилна, заради разширената следа на колелата. Ако сложиш само на едните колела, може да промениш в някакви граници склонноста при завой....точно това ми е най-интересно, защото много ме дразни това недозавиване :evil: Та има два варианта, единия е да си смениш шпилките в по-дълги и да сложиш фланците, другият е да сложиш от онези фланци, които се закрепват на оригиналните шпилки и към тях вече джантата. Вторият вариант е добър, ако искаш да сменяш джантите с такива с друго разстояние между болтовете, но трябва да са доста дебелички, което няма смисъл, пък и най-вероятно ще опират в калника, при неравности или ако я товариш, трябва да се съобразиш с централния отвор на джантата, защото тя се базира по него...и най-вероятната причина за евентуално биене може да е това че не ляга на втулката. Ако искаш фланци само за визия, не се занимавай с тези работи, много пари, за да си прецакаш колата, харесай си някакви готини джанти и гуми с усилен борд и колата пак ще изглежда по широка, откъм колела Wink Big Grin
Иначе се порови из нета, има фирми, които предлагат фланци и шпилки, в Маргел мисля че имаше.

Благодаря за подробната информация колега! Иначе вчера бях в Маргел да си взема летните гуми. Видях и фланците но не попитах конкретно...Джанти също си всех...Даже не знам дали те няма да изглеждат като все едно да съм с фланци, не съм ги слагал още. Джантите са 16 ки ББС оригиналните за Волво В40. Колега виждам че си по запознат с тия неща а аз нищо не чаткам относно разни размери по джантите. В момента съм с 15 ки лети пак оригиналните та интересно ми е новите 16 ки дале ще са по изнесени навън? Ето снимки на новите и сегашните: [attachment=10507][attachment=10506]
Ами както каза колегата ДОКО, то зависи от ЕТ-то, не от диаметъра. Има една тема <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=29&t=10672" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=29&t=10672</a><!-- l --> където има едни линкчета Wink Рзгледай ги и ако знаеш някакви подробнисти от размерите на джантите си и сам можеш да си отговориш!
Колеги само да добавя - наистина "шпилките" не са шпилки, а болтове с тънка кръгла глава които се набиват. В основата на шийката има шлици . Цената в МП е около 4 лв. броя=
anzahariev Wrote:Колеги само да добавя - наистина "шпилките" не са шпилки, а болтове с тънка кръгла глава които се набиват. В основата на шийката има шлици . Цената в МП е около 4 лв. броя=
А дали има такиви по-дълги болтове примерно за да сменя моите и да си нанижа фланците на тях?
Pages: 1 2