Волво Клуб - България

Пълна версия: Помагайте
В момента виждате орязана версия на нашия форум. Вижте пълната версия с подходящо форматиране.
Страници: 1 2
Преди около 3 дена докато се рових по форума попаднах на информация как сам човек може да си регулира газовата с мултицет като мери напрежението на ламбда сондата.Беше доста късно и оставих компа да работи и на сутринта жена ми да вземе да го изключи от тогава търся това инфо вече ме болят очите.Имам спомен за празни обороти 0.4волта а на 3000 оборота 0.6 волта но другото ми е мъгла.Та помагайте ако някой се сети за дадената информация няма да откажа линка че ми идва да си го изкарам на жената :minigun: Smile
Според мен няма смисъл да търсиш повече, съвсем простичко е, ще ти обясня с две думи, ламбда сондата подава сигнал от нула до 0.5 волта( някой са от нула до 5 волта), при нула волта горивото е бедно, при 0.5 е богато (не се знае с колко е по-богато).

Оттук нататък действаш сам, задържаш на 3000 оборота и затваряш тройника за газ докато спадне на нула волта, в момента на спадане горивото е леко бедно, бавно отвиваш крановете и гледаш волтажа, скочи ли на 0.4 до 0.5 имаш добра смес, ако продължиш да отвиваш ще я преобогатиш, търси се момента на преминаване от бедно към богато и там спираш.

Метода е учудващо точен, ако пък имаш осцилоскоп ще разгледаш сигнала графично, с мултицета малко играят стойностите защото реално сигнала в момента на прехода от бедно към богато сигнала е силно осцилиращ, или силно променлив от нула до 0.5 V, и мултицета се шашка, но като стигнеш леко богата смес и покаже стабилно 0.5V се успокоява. :wink: :wink: :wink:
Това го разбрах.Но ми е тъмна индия сондата трябва ли да е разединена сама ли генерира напрежение
и ако не ще трябва да се оголват кабели и кои точно? :roll:
Здравей колега,

Да не би да си чел това:
"НАСТРОЙКА НА АГУ С МУЛТИЦЕТ И ЛАМБДА СОНДАТА
Взема се един мултицепт *аз използвам цифров* и се свързва към кабела за сигнала на ламбда сондата а другия край на маса. Уреда се пуска на обхват 2в. и се следи показанията. Като се знае че на колите с ламбда сонда на 1в. нормалната горивна смес е 0.45/0.50в. Се настройва по следния начин.
Колата се запалва и се остава да загрее е до нормална температура.
След като е загряла колата се превключва на газ и се настройват тихите обороти като се следи показания та на уреда *и като се знае че на тихи колата работи най добре с леко богата смес* се настройва да роботи на показания някъде около 0.7/0.75в. *в този диапазон двигателя работи най добре.
След това един човек вдига оборотите на около 3000 и се настройва от винта за сместа *тройника* на показания от 0.3в. до 0.45в. за нормално *за добра динамика може и още малко до 0.6в.* и за икономично показания 0.05 до 0.20в.
След това се проверяват пак тихите и ако се регулира изпарителя само с един винт и са се променили ги нагласяте но после пак на високите че се променя чуствителноста на изпарителя. Ако изпарителя е с два винта за регулиране няма нужда да ги регулирате на високи пак.


Метода е много прост но много ефективен и има едно задължително условие преди да се започнете се проверява дали работи нормално ламбда сондата. Ламбда собдата работи нормално когато колата работи на бензин стойностите на уреда трябва да се променят от 0.2в. до 0.8в. може и да излизта малко от тези стойности но трбва да се променят някъде с около един херц. Тогава ламбда сондата се смята за нормална.
Ако някой има някакви въпроси да пита ще се постарая да му отговоря."

Това си го свалих от някой от авто форумите- мисля, че процедурата е дадена от Янис/може да го засечеш по АГУ форумите на италиянките/Алфа, Фиат, Ланча/. От него май няма недоволни.
Мултицета го свързваш с + към сигналния кабел на ламбда сондата а - към минуса на акумулатора/поне аз така правя/. Внимавай само че ламбда сондата няма да ти даде точно 0.5 или 0.6волта. Графиката и много стръмна/за мен си е направо отвесна/ между 0.2 и нещо волта и 0.7волта. Така, че тези 0.5 и 0.6 са ти усреднени стойности. За да получиш средно 0.5в трябва мултицета да ти отчете 0.2 и 0.8в за равни интервали тогава 0.2В+ 0.8В=1в/2=0.5в. Най- точно/на око/ ще го хванеш ако за еднакви/като за определяне на око/периоди мултицета ти отчита 0.2В а след него отчете 0.8В. Ако гониш средно показание 0.6В то тогава периода на отчитане на 0.8В трябва да ти е съвсем малко по дълъг от другия/0.2В/.
Внимавай също така да не хванеш сигнал от изхода на ламбда симулатора- ако имаш монтиран такъв обаче.
Май не успях да го обясня добре май?
Прикачвам и други методи на настройки, който съм намирал в нета. Имам и някъкво и на Еме газ.
Надявам се, че поне някое от тях ще ти свърши работа
Изчерпателно точно и ясно остава да се стопли времето.
А колко бира малиииииииииии Smile
Та да кажа какво стана.След сериозно разследване открих кабелите на ламбдата.
И се започна едно мерене след около половин час разбрах кой е активния/този който ми трябва/
Да ама не отчита едни никакви стойности от 0.4 до 0.110 а дори и пада до 0.050 :minigun: :minigun:
То бяха молби то чудо.И най накрая ми пресветна я да опитам по друг начин.Запалих и го оставих на тихи обороти
/изпарителя ми е електронен/започнах да развивам винта и започна да вдига оборотите е за момент защото
компа се меси.Стигнах до момент в който оборотите паднаха заради богата смес и започнах обратно да завивам на пресекулки докота изравни работата на двигателя.После от тройника на високи развих винта докато спря до вдига оборотите и после назад докато започна да ги намалява върнах четвърт да обогатя.Изгасих двигателя изпуших една цигара проклинайки късмета си и реших да запаля и о чудо лампата на ламбдата не свети изрязах двигателя няколко пъти никакъв проблем.И нали съм си Тома неверни го изрязах над 6000 оборота и лампата отново светна.Реших да развия четвърт и се оправи и над 6000 оборота не светва.Та сега си стоя пред компа и си мисля с колко бедна горивна смес съм се движил и се запъвам на 2.0 литровите а сега ще ги ям на задна Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin

П.П.: Ако някой има питане да пита на ваше разположение съм/задобрях нещо/ Big Grin Big Grin Big Grin
Confusedupz:
Има и други устройства които са много лесни за употреба, например с един такъв Ламбда монитор http://www.runel-tech.com/?p=productsMore&iProduct=5 можеш да си следиш постоянно ламбда сондата, дори в движение където стойностите са много по-различни от стационарните на паркинга, това е най-интелигентното решение за любителска настройка.

Ако пък се вманячиш прекалено и парите нямат значение...http://www.runel-tech.com/?p=productsMore&iProduct=11 и този Ламбда монитор-осцилограш е чудесно решение, за съжаление цените не са обявени в сайта и трябва да се звъни на телефоните за инфо :wink: :wink: :wink:
Работата отива към ламбда котрол със стъпково моторче
Не съм им фен, при рязко настъпване винаги има едно леко забавяне на стъпковия мотор и се усеща замисляне за секунда или две, после колата излита, ако се кара пенсионерски никога няма да го усетиш, пробвал съм два пъти на моя кола.

Единия ми ламбда контрол беше последен модел с процесор, нищо общо с масовите примитиви които се продават, произведен от водеща италианска марка и се настройваше със специален софтуер почти като газов инжекцион, имаше десетина параметъра за настройка и преди шест години струваше над 400 лева, след месец каране го подарих на един приятел и си върнах старото винтче с което колата излиташе от светофар като бясна.

Ако покараш с ламбда контрол за месец и след това го свалиш......усещането е все едно една трета от конете ги е нямало и се връщат, особено при градско каране, навън не се усеща толкова, затова и абсолютно винаги съм отказвал да продавам тези ламбда контроли на клиенти. :wink: :wink: :wink:
Страници: 1 2