Волво Клуб - България

Full Version: Въпрос за свързване на датчика на хол-Помощ
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги, сложих си на реното двигател от 480 турбо с инсталация от 440 турбо. Въпроса ми е следния цветовете на кабелите на датчика на хол са червен и бял. А на самата инсталация жълт и черен. Дайте ми съвет понеже не искам да си пробвам. И още нещо на въпросните жълт и черен кабел са вързани 2 други кабела с други цветове а около самите 2 цвеята има жички като оплетени около 2-та кабела и на тия жици вързан 3-ти кабел

Ето и снимките
[attachment=10615]

[attachment=10614]
ioshi_s_golf Wrote:Здравейте колеги, сложих си на реното двигател от 480 турбо с инсталация от 440 турбо. Въпроса ми е следния цветовете на кабелите на датчика на хол са червен и бял. А на самата инсталация жълт и черен. Дайте ми съвет понеже не искам да си пробвам. И още нещо на въпросните жълт и черен кабел са вързани 2 други кабела с други цветове а около самите 2 цвеята има жички като оплетени около 2-та кабела и на тия жици вързан 3-ти кабел

Ето и снимките
[ATTACHMENT NOT FOUND]

[ATTACHMENT NOT FOUND]

Снимките са много зле и нищо не се разбира. На първата виждам дросела с TPS-a, и някакви кабели
които не се разбира къде точно отиват. Този датчик на Хол за какво е - датчик за положението на колянов вал (на маховика) или датчик за положението на разпред. вала (обикновено служи за запалване)?
Датчиците на хол трябва да имат и захранване, т.е. поне три кабела трябва да има към него: плюс, маса и сигнал.
Да не би да е VR (индуктивен) датчик който е с две жици и оплетка отвън?
Дай малко повече инфо да видим какво е и как трябва да е.
ipdown Wrote:
ioshi_s_golf Wrote:Здравейте колеги, сложих си на реното двигател от 480 турбо с инсталация от 440 турбо. Въпроса ми е следния цветовете на кабелите на датчика на хол са червен и бял. А на самата инсталация жълт и черен. Дайте ми съвет понеже не искам да си пробвам. И още нещо на въпросните жълт и черен кабел са вързани 2 други кабела с други цветове а около самите 2 цвеята има жички като оплетени около 2-та кабела и на тия жици вързан 3-ти кабел

Ето и снимките
[ATTACHMENT NOT FOUND]

[ATTACHMENT NOT FOUND]

Снимките са много зле и нищо не се разбира. На първата виждам дросела с TPS-a, и някакви кабели
които не се разбира къде точно отиват. Този датчик на Хол за какво е - датчик за положението на колянов вал (на маховика) или датчик за положението на разпред. вала (обикновено служи за запалване)?
Датчиците на хол трябва да имат и захранване, т.е. поне три кабела трябва да има към него: плюс, маса и сигнал.
Да не би да е VR (индуктивен) датчик който е с две жици и оплетка отвън?
Дай малко повече инфо да видим какво е и как трябва да е.


Така моя датчик на хол е на маховика и е с 2 кабела. Да индуктивен е датчика с 2 жици и оплетка от вън? Та сега какво следва
Значи за правилния датчик си мисля. Все пак, това не е датчик на Хол, индуктивен датчик си е.
Ако не бъркам този мотор е с отделен компютър за запалването и за инжекциона.
Индуктивния датчик е закачен към компютъра за запалването.
На тази схема датчика е 17, и е закачен към пинове 23 и 10, и оплетката към 11:
[Image: connections%20EZ210K.JPG]

Незнам като цветове какви са кабелите, но може опитно да установиш - в единия случай мотора може въобще да не запали, или да запали и изгасне почти веднага. Това е защото когато е обърната полярността на сензора той "вижда"
липсващия зъб на маховика като два зъба и това обърква компютъра. Оплетката е много важна, тя предпазва от смущения сигнала - променлив ток, честотата и амплитудата на който нараства много при високи обороти, но при ниски
е доста слаб, и тогава ако не е екраниран всяко едно искрящо реле може да внесе смущения, да не говорим за бобината
за запалване която може да "шуми" ужасно силно.
Колега ipdown имаш ЛС