Волво Клуб - България

Full Version: Лампата Check Engine свети
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Колеги, дайте някакви идеи защо най-често свети тая лампа при с40, 2000, дизел 1.9? Като включа двигателя не свети, но след 10 секунди светва. Докато карам - пак понякога гасне за 15-20 секунди. Sad

Свети от 2-3 седмици. Питах в Мото Пфое, казаха че трябва да се направи диагностика на компютър, 66 кинта е.

Знаете ли какво представлява тази диагностика и дали ще ми кажат всички грешки, които връща автомобила или ще е диагностика само за лампата на двигателя?
не си казал точно кои двигател си, но. Аз съм 1,9 95к.2000г. имах подобен проблем след като ми сменяха ангренажния ремък. Поду ми се главата от ядове карам връщам в сервиза, карам и пак., ВНИМАВАЙТЕ КЪДЕ СИ ОСТАВЯТЕ КОЛИТЕ ЗА РЕМОНТ. Накрая си я взех платих си диагностика, но не в мото фое (щот не можели) а в бош. Хоп и излезе проблема "Грешен момент на впръскване" за още ден два докато я вкарат, настройка на помпата нови 60 гроша и готово. няма лампа, няма проблем.
stefykan Wrote:не си казал точно кои двигател си, но. Аз съм 1,9 95к.2000г. имах подобен проблем след като ми сменяха ангренажния ремък. Поду ми се главата от ядове карам връщам в сервиза, карам и пак., ВНИМАВАЙТЕ КЪДЕ СИ ОСТАВЯТЕ КОЛИТЕ ЗА РЕМОНТ. Накрая си я взех платих си диагностика, но не в мото фое (щот не можели) а в бош. Хоп и излезе проблема "Грешен момент на впръскване" за още ден два докато я вкарат, настройка на помпата нови 60 гроша и готово. няма лампа, няма проблем.
Същата е, 95 коня. Не съм сменял ангренажен ремък точно заради това - страх ме е от калпави интервенции. На 120 000 е.

А защо не могат в Мото Пфое? И къде се намира този сервиз на БОШ?
преди да я купя я заведох в мото фое на пълен оглед и ком. диагностика. НО там само успяха да прочетат само абс, клима, възглавниците но не и двигателя. Бош сервиза е "Пенев" в Пловдив Кукленско шосе. Може да е и друг проблема, но я закарай някъде да и прочитат мозъка.
Check Engine Lamp:
If the lamp comes on (or stays on after the vehicle has started), the engine diagnostic system has
detected a possible fault in the emission control system. Although driveability may not be affected,
see an authorized Volvo retailer as soon as possible for inspection.

NOTE: If the fuel filler cap is not closed tightly or if the engine is running when the car is refueled,
the Check Engine Lamp may indicate a fault. However, your vehicle's performance will not be
affected. Use only Volvo original or approved fuel filler caps.

Ако лампата светва (или остава след като превозното средство е започнала), диагностичната система на двигателят е открила евентуална повреда в системата за контрол на емисиите. Въпреки, управляемост не могат да бъдат засегнати, виж оторизиран търговец на дребно Volvo колкото е възможно по-скоро за проверка.

ЗАБЕЛЕЖКА: Ако капачка за пълнене на гориво не е затворена плътно или ако колата е зареждана докато двигателят работи, системата за проверка на двигателя може да покаже грешка. Въпреки това, ефективността на автомобила Ви няма да бъде засегната. Използвайте само оригинални Volvo или одобрени капачки за гориво.
И аз бях сигурен, че е от капачката, защото предишния ден бях зареждал. Направих справка в Гугъл тогава и видях, че най-често това причинява лампата да свети. Пишеше, че в тези случаи изгасва сама след няколко "цикъла" /каквото и да значи това/. Не знам колко цикъла са 2 седмици каране по час в трафика на София всеки ден. Още не е изгаснала, гасне само за 15 - 20 секунди от време на време.

Утре съм запазил част в 8.30 в Мото Пфое - ако и те не ми кажат от какво е, поне могат да я изгасят рпедполагам. Така ако е от капачката няма да светне отново. Ако е друго - ще светне и ще търсим диагностика.
Изключително лоши впечатления от Мото Пфое - Люлин.

Запазих час в 8.30 за диагностика. В 9.00 по мое настояване ми се обърна внимание. Към приемчика нямам забележки, но явно му личеше, че не го интересува особено дали аз ще карам кола или ще си пътувам с такси. След два часа чакане ми донесоха някаква бележка, на която пишеше "За смяна на 4 бр. подгревни свещи". Никаква информация за грешката или защо са изгорели, след като преди месец ги смених в сервиз на СБА, давайки по 24 лв. за свещ. Пуснаха ми фактурка за 60 лв., т.е за 60 лв. - толко.

След това ми прибраха въпросния документ при плащането. Поисках си копие - за да имам все пак нещо черно на бяло, че съм бил на диагностика и диагностиката е показала, че се налага смяна на свещи. Че кой знае... дадоха ми копие. И тук вече стана доста странно. Ако не си бях поискал копие от документа, нямаше да ми дадат. Но ... На излизане охраната на бариерата се запъти към мен и когато видя копието от документа, поиска да ми го вземе. Попитах защо и обясних, че съм си платил за него, а и изтъкнах, че ако не си бях поискал копие - изобщо нямаше да имам в мен. как тогава щях да изляза, след като им трябва? Човечецът не знаеше. Твърдеше си каквото са го научили - че трябва да ми вземе копието от документа.

Върнах се и с помощта на приемчика си получих трето копие от документа, в който ми е отразено заключението на диагностиката.

Та така. Кракът ми повече няма да стъпи в Мото Пфое - Люлин.

А, забравих най-сладкото: за свещи за Волво с-40 дизел, 2000 г. в Мото Пфое се чака... 10 дни. Щото НЯМАТ НАЛИЧНИ. В официалното представителство на Волво за България, в централния му магазин...нямат свещи за s40.

Не знам какво повече.

Лампата не можаха да я изгасят.

На следващия ден оставих колата при кварталния майстор в Слатина за да намери причината защо ми горят свещите. За 4 часа беше включил някакъв лап-топ в колата и беше открил причината, свещите ги беше сменил, някакво реле беше сменил и беше изгасил лампата.
Ето това е нагледен пример как един"квартален майстор" може да се окаже по-добър от "майсторите"от Мото Пфое/иначе имат големи претенции/.Радвам се ,че има такъв форум за да се информираме взаимно за такива проблеми.
Именно. Днес пак бях при него за накладките. Така се правят клиенти, не като оня ненормалник, дето ми искаше 600 лв. за поправка и боядисване на бронята, която беше цепната само.
Малко офф топик:
Хубаво, че си попаднал на читав квартален т.нар. майстор. Първата ми кола беше Ауди 80 и то макар и много рядко се караше по квартални гаражи за ремонти по простата причина, че в Юнитрейд с коли на тази възраст не се занимават. Та мисълта ми е, че при кварталният няма гаранция за труд и части, там е мн тайнствено положението...и не веднъж съм ходил от 2ри на 3ти на 5ти "майстор" за тва че 1вият си е оставил ръцете по колата... Сега с ЕС80 ако се наложи - се ходи само в сервиз Волво или т.нар. МП в Бг., че там поне ако се наакат може да се разправя човек и има гаранция за чарковете. С тия сложни коли, имащи датчици за какво ли не и електроника навсякъде по-добре да не бара кой да е, че след това мн солено е оправянето. Аз принципно сервизи не хваля, защото всичките са еднии същи, важното е да са съвестни и честни монтьори ::beer::