Волво Клуб - България

Full Version: Смяна на бензинов и въздушен филтър - описание
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Ами днес смених бензиновия, а въздушния преди 1-2 седмици. Та смятам да напиша как става за тези, които не знаят. Първо - въздушния. Излезна ми 15 лв. наливен, но смятам да купя някой Filtron за 23-24 лв по-добре. При мен кутията на въздушняи филтър се намира отляво (като застанете с лице към предницата на колата). Разкача се маркуча, който се намира отгоре на кутията (можете да го познаете по това, че е вкаран в един "датчик" - грубо казано - точно на върха на кутията) и се държи на една скоба. Разхлабвате скобата и маркуча излиза. След това горната част на кутията е захваната за долната със скоби. Скобите се махат на ръка съвсем лесно (май бяха 5 на брой). Капака тръгва да се вади, но му пречи тръбата към интеркулера. Откачате и тази тръба ( и тя е на скоба също) и с малко мъки вадите капака. Отдолу е филтъра. Философията не е голяма. Ако пък искате да махнете и кутията - тя се държи точно на един болт 13. В кутията можете да видите и отдушника (май беше за някои от изгорелите газове), който представлява един малък филтър. Ако прекалите с маслото да знаете, че там е най-вероятно мястото, където ще избие (личен опит Big Grin ).
Второ - бензинов филтър. Излезна ми 24 лв - Бош. Намира се под колата, някъде около гредата между предните и задните врати. Обяснявам подробно. Навирате се в един канал. Гледате над вас, отдясно. Горе-долу в средата на колата, отдясно. Вижте къде е резервоара, на 50 санти от него трябва да са помпата и филтъра. Така. Познават се по металния "кожух", който има над тях. Той се държи на 3 болта, които са махат лесно (освен ако не са клеясали като моите). След като махнете кожуха, той не пада, защото го държат 3 гуми. Хитро изобретение от шведите. Big Grin Избутайте силно гумите навътре, за да се отделят от "кожуха". Сега кожуха пада и остава стойката, на която стоят помпата и филтъра и гумите. Сега е времето да изкажа моето изумление. Ако не се лъжа, това до филтъра наистина ли е бензиновата помпа и ако е тя с какъв акъл шведите са сложили помпата преди филтъра? :o Както и да е. Сега под филтъра и предполагаемата помпа има стойка, която ги държи заедно. Можете да отделите филтъра и помпата от стойката с ключе 10. Виждат се 2-те гайки, които ги заадържат. Всъщност за 1 болт с гайка и една гайка. Махате стойката и филтъра е целеничък пред вас. Как да развиете 2-те тръби, които идват към и от филтъра. Самият филтър в края има гайки, както можете да видите. Едната е с номер 23, а другата - 22 или 20. Не помня много. А двата болта, които държат маркучите към филтъра са с ключ 19. Съответно взимате ключ 23, с него държите контра, а с 19-ката развивате. Може да се видите в чудо. Поне аз се видях. Зверски затегнати и клеясали болтове. Много зор, честно. Е след като ги развиете ще изтече точно 50мл бензин, което не е голяма загуба, и ще остане само една скоба върху филтъра, която го държи за стойката (но вие вече сте махнали болта, който държи стойката за другата стойка Big Grin ). Слагате новия филтър по обратната процедура. Сменят се бързо (е на мен ми отне 2 часа, но за пръв път сменям..). Това е философията.
И последно - ако някой ще сменя масло. То е елементарно, но да кажа. Отдолу точно под предницата е картера. Самият картер е червен. По средата му има болт с размер 25 май беше при мен. Развива се болта и си събирате вересиите (под формата на черно масълце). Оставяте 20 мин да се изцеди като хората. След това махате филтъра. Е за него си иска един специален инструмент, с който се затяга самият филтър, за да се развърти по-лесно. Иначе филтърът струва 10 лева. Поне моят е толкова. Ако можете с нещо друго да го хванете и да го измъкнете. А и да, вади се отгоре, не отдолу. Викнете някой да ви помогне. Това е.
На някой може да му е смешно като прочете темата, но аз я пиша за хора като мен, които не са се навирали под колата, но не ги е страх. Пък и нямат 20 лева да дадат на майстор да им смени всичко. Пък и да ги имах честно..пак бих си доставил удовоствието да си го направя сам (което понякога излиза скъпо).
Поздрави!
:thumbleft: А на въпроса от подписа ти - трябва да е нещо с 2.3л. двигател и турбо интеркулер. Познах ли? :wink: Big Grin
:mrgreen: Мисля че и двамата знаем отговора. Big Grin