Волво Клуб - България

Full Version: съд за течност за чистачки
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги, искам да ви споделя моят проблем и ако можете по някакъв начин да помогнете Smile.
Значи вчера изкарвам колата от гаража (Волво S40 1999) и искам да си измия стъклото течноста пръска веднъж и след това не иска да пръска.. спирам след 200 метра и гледам отдолу тече като чешма.. и съответно ми изтече сичката течност за чистачки. Дали се е спукал съда или се е изшадило маркучето незнам. Но може ли някои да ми каже как да извадя този съд и евентуално да го сменя или нещо от сорта. Благодаря предварително.
crazyboy Wrote:Здравейте колеги, искам да ви споделя моят проблем и ако можете по някакъв начин да помогнете Smile.
Значи вчера изкарвам колата от гаража (Волво S40 1999) и искам да си измия стъклото течноста пръска веднъж и след това не иска да пръска.. спирам след 200 метра и гледам отдолу тече като чешма.. и съответно ми изтече сичката течност за чистачки. Дали се е спукал съда или се е изшадило маркучето незнам. Но може ли някои да ми каже как да извадя този съд и евентуално да го сменя или нещо от сорта. Благодаря предварително.

Аз имах подобен проблем. При мен се дължеше на скапано уплътнение на "раклонителя" на маркуча. Просто всичко изтичаше оттам и нищо не стигаше до дюзите. Има една тапичка, на която се слага гумен пръстен. При мен се беше разхлабило и тапата беше паднала. Омотах го с изолирбанд и сега пак си пръска пак.
Това намерих.
' Wrote:Аз имах подобен проблем. При мен се дължеше на скапано уплътнение на "раклонителя" на маркуча. Просто всичко изтичаше оттам и нищо не стигаше до дюзите. Има една тапичка, на която се слага гумен пръстен. При мен се беше разхлабило и тапата беше паднала. Омотах го с изолирбанд и сега пак си пръска пак.
Колега, и при мен го имаше същия проблем и течността изтичаше точно от този разпределител. Намира се под изолиращата тапицерия на предния капак, в дясната част на купето. Ремонтът е съвсем елементарен и не се прави с изолирбанд, а с обикновен презерватив. Маха се червеното калпаче и върху корпуса на разпределителя се налага отгоре леко изпънат презерватива. Върху него се монтира отново капачето. Изрязва се останалата навън част от презерватива и готово. Вече втора година нямам проблеми с това. За всеки случай си нося още един презерватив в жабката. Знае ли човек къде ще му потрябва.... Big Grin
Здравейте. Малко информация за колегите с чистачки на фаровете. Като отворите капака на двигателя в левия край има един тройник (сив на цвят с възвратен клапан в него), който разпределя водата към чистачките на фаровете. Тройника е захванат към купето с щифт (поне така си мисля защото ми се счупи и го загубих нейде на пътя), който е залепен към задния край на тройника. Когато щифта падне (счупи се или се отлепи) отзад се отваря една малка дупка, през която изтича всичката течност (когато пръскате). Просто зачиствате задния край на тройника, и залепяте към него малко парче пластмаса, което да запуши дупката и готово - спестихте поне 15лв. в МП.
Колега има такава тема за тройниците и тази дупка не е направена напразно!В тройника има една мембрана която спира водата да не изтича,а дупката е направена ако ти се запушат пръскалките мембраната да се скъса от налягането за да не ти изгори помпичката!Мембранката се заменя с презерватив (когато е скъсана) и всичко е ОК :wink: .Някой ако го интересува как става по-точно да потърси темата или да ми пише в скайп ще му подскажа Big Grin
Две мнения по- нагоре съм написал горе- долу как става работата.
Между другото тройници като нашите съм ги виждал на магазините за автоаксесоари. Струват около 4 лева.
Не знам за кой модел Volvo става дума и за кой тройник по системата. Писал съм само за тройника към чистачките на фаровете - сив тройник с черна капачка. Когато махнеш капачката вътре няма мембрана, а пластмасово бутало с диаметър около 7мм подпряно в задния си край от пружина. Течността, идваща от съда натиска буталото и се разпределя към фаровете. Идеята на буталото е да не се връща течност обратно към съда.
Относно цената на тройника не съм наясно колко стува по другите магазини. Доста дреболии съм сменил по тази кола и съм се убедил в предимството на оригиналните резервни части (особено за дребните пластмасови изделия - те просто не стареят за един нормален експлоатационен живот на колата от около 10год.)
[quote="crazyboy"]Здравейте колеги, искам да ви споделя моят проблем и ако можете по някакъв начин да помогнете Smile.
Привет колега!
Свалял съм го два пъти този съд/ако проблема е от него/, като махаш предна дясна гума-за по лесен достъп и сваляш пластмасовия подкалник-съда се вижда. Захванат е с 3 или 4 болта към коша, а в дъното на съда са двете помпички за предно и задно стъкло. Преди да го свалиш налей вода и ако успееш установи от къде тече. Самите помпички са закрепени посредством гумени пръстени и е възможно някой от тях да е изкочил.
Успех с ремонта!