Волво Клуб - България

Full Version: Дойде време за смяна на маслото.Каква марка, откъде?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Razsipnik Wrote:
MaxBass Wrote:Реших само да ви споделя ,че тей като отново трябва да сменям маслко...тей като и аз съм от хората на 8 000 сменям Smile Реших да налея този път Яко 5в40 модел вх1000....Вижда ми се добро....досега както съм казвал някаде из темата бях с 10в40 вх600 и нямам проблеми...Гореши ми го по книжка даже под нормите Smile Но е време за пълна синтетика и глезкане на мотора Smile


Максбасс, какво означава: ,,гореше ми го по книжка".................Нека говорим в цифри и теглови мерки...........
На 5000 км пробег, долих примерно 500 мл масло.
и така.
С уговорката, че ти си турбо..........

Като заговорим за турбинирани двигатели днес в Дупница мернах едно Ве 40 Т4.Простете ми невежеството, но не очаквах, че топ-версиите на турбо-двигателите се монтират на Вагон-версиите на 40-ката от първо поколение.
Изобщо бях приятно смаян.Функционалност и удоволствие събрани на едно място.А то е Ве 40Т4! Smile

всъщност излъгах под нормите ми го гори Smile ами за 8 000км долях 400мл ...дават и в книжката от 100 до 300мл на 1000км който не вярва да провери Big Grin
Да се включа и аз в темата за маслата. И при мен наближава поредната смяна на двигателното масло и се чудя какво да избера. По принцип съм на Elf 10w40 Competition, обаче се загледах за Eurol 10w40 <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.eurol.com/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.eurol.com/</a><!-- m --> . Това е холандско масло и се внася от Киров Бош. Въпроса ми е дали някой колега може да сподели впечатления от него? Smile
Razsipnik Wrote:
liusien Wrote:Здравейте! :wink:
Ако може да използвам вече пуснатата тема и да задам въпрос... Колко литра масло са ми необходими за смяна на модификация " V - 40 " ? Преди две години си купих колата, веднага смених маслата и ремъците, но забравих колко литра поема двигателя... :oops: На капака на двигателя пише VOLVO, 2.0 103 Квт
Благодаря ви предварително и... моля, не ми се смейте за може би глупавото питане! Big Grin

Значи си с двигател като моя.
Трябва ти 5,4 литра масло.Поспомен толкова.Купуваш общо 6 литра.Ще имаш и за доливка.(дано не се налага).
Ами и аз съм с този двигател, и предни малко като сменях маслото повече от 4,5л. не можах да събера. И в книжката ми пише, че капацитета е 4,3л. Иначе сложих кастрол магнатек 5в-40, 5 литрова туба за 100 лв., с някаква отстъпка от Радиал Плевен.
Още един глас за мотул Smile Карал съм го в началото с 15ве50 /така го закупих/. После с 10ве40 и сега пак с 15ве50. Всичките от 6100 серията. Доволен съм и от двете масла с 10тката гореше с около 150-200 мл по-малко, но пък с 15ката се държеше хм.. различно в по-високи обороти. Смяната е на не повече от 10000км. Двигателя е 1,6 16в. Днеска трябва само да реша дали да е 10на40 или 5на40 ексеса /което колегата толкова добре промотира Wink/.
mad Wrote:Още един глас за мотул Smile Карал съм го в началото с 15ве50 /така го закупих/. После с 10ве40 и сега пак с 15ве50. Всичките от 6100 серията. Доволен съм и от двете масла с 10тката гореше с около 150-200 мл по-малко, но пък с 15ката се държеше хм.. различно в по-високи обороти. Смяната е на не повече от 10000км. Двигателя е 1,6 16в. Днеска трябва само да реша дали да е 10на40 или 5на40 ексеса /което колегата толкова добре промотира Wink/.

Колега, дано това емотиконче(закачливото) да е майтап...... Smile .....Аз масла НЕ СЪМ ПРОМОТИРАЛ И НЯМАМ НАМЕРЕНИЕ ДА ГО ПРАВЯ.Нямам нищо общо с производител или вносител на моторни масла.Грижа се за колата, за да не ме предава по пътя.Казах си след като се представи много добре с полусинтекика, защо да не и сложа пълна................Но за съчетанието изцяло синтетично вмасло и стар двигател..се четат недобри работи.
Попитах, защото колата ми е стара, а относно маслата пълна синтетика съм чувал диаметрално противоположни мнения , буквално от цитирам ,,измишльотина, изцяло синтетечното масло води да загуба на компресия при стар двигател, става максларка", до.............,,много е добро".
Днес се прибрах от дълъг път по показания на щеката за изминати 1000 км хм...............нивото леко е спаднало.със сигурност е под чертата на максимума.Колата беише на равен участък.
От смяната на маслото до ксега съм изминал близо 4000 км.
Ще го карам до 15 000, ако не го изгори разбира се.
Не ми се иска такова масло да го сменям на 9000 км, както сторих с предишното.

Гледам някакво масло 20ве60 на мотул, предназначено било за огромни натоварвания.рекламен трик ли е, или не?всъщност тези цифри-показания не съответсваха ли на минерално масло................
тубите като ги гледам са тенекиени...................маслото е доста скъпо..........над 80 лева за 2 литра туба.
Значи.............5ве40 екс-есс серията не е много подходяща за мене.Явно го гори.
Преди карах с полусинтетично мобил 1 10ве40 и бях много доволен.
Вероятно ще продължа с мотул, но полу-сеинтетика.
За да не спамя друга тема видях този pdf постнат от s0me0ne за маслата и ми стана интересно.Препоръчват за 11 годишни двигатели 0W-30 доста странно :!:
Единственият проблем да се използва синтетично масло в стар двигател е съвместимост на гарнитурите с присадките в маслото. Корковите гарнитури за картер и капак на клапани изполвани при някой по стари двигатели стават на гъз от синтетични масла. След като се знае, че материалът на гарнитурите в даден двигател е съвместим със синтетични масла е нормално да бъдат препоръчвани независимо от възрастта.
joro74 Wrote:Единственият проблем да се използва синтетично масло в стар двигател е съвместимост на гарнитурите с присадките в маслото. Корковите гарнитури за картер и капак на клапани изполвани при някой по стари двигатели стават на гъз от синтетични масла. След като се знае, че материалът на гарнитурите в даден двигател е съвместим със синтетични масла е нормално да бъдат препоръчвани независимо от възрастта.


Мисля си ,че с нашите двигатели са съвместими синтетичните масла?
Единственият проблем с използването на синтетично масло е финансовият.

Според една теория на американец, която прочетох в сайт за масла, не е добре да се сменя типа масло при стари двигатели тъй като двигателят вече е износен по един начин, гарнитурите и всички части са улегнали с това масло, с новият тип масло ще започне износване по друг начин и може да доведе до повишен разход на масло и течове от семеринги поради характерно износване със старото масло. Човекът препоръчваше да се кара колата със същият тип масло с което е карана и като нова.

Обикновено при нашите коли купени на старо въобще не знаем с какво е карана. Аз лично карам с 10/40 и открих, че Castrol Magnatec и пасва добре (харчи го в нормите и не тракат клапани на студено). Предполагам и Castrol Edge (0/30) ще й пасне, но при сегашният ми ритъм от 2 смени на масло годишно идва малко нанагорно.
joro74 Wrote:Единственият проблем с използването на синтетично масло е финансовият.

Според една теория на американец, която прочетох в сайт за масла, не е добре да се сменя типа масло при стари двигатели тъй като двигателят вече е износен по един начин, гарнитурите и всички части са улегнали с това масло, с новият тип масло ще започне износване по друг начин и може да доведе до повишен разход на масло и течове от семеринги поради характерно износване със старото масло. Човекът препоръчваше да се кара колата със същият тип масло с което е карана и като нова.

Обикновено при нашите коли купени на старо въобще не знаем с какво е карана. Аз лично карам с 10/40 и открих, че Castrol Magnatec и пасва добре (харчи го в нормите и не тракат клапани на студено). Предполагам и Castrol Edge (0/30) ще й пасне, но при сегашният ми ритъм от 2 смени на масло годишно идва малко нанагорно.


Какво значи ,,харчи го в нормите"?
Ако харчи 10ве 40 не мисля, че е на добре................. :?:
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13