Волво Клуб - България

Full Version: Проблем с Турбо Системата
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте Колеги и Колежки,

Първо, данните за Колата:

03/2000г V70II (P82) 2.5TDi (D5252T - Ауди)

Скоро имах удоволствието да направя едно кръгче в същата кола като моята на колега от форума който скоро си я купи. След карането установих че явно имам проблем с турбо системата, и си е така от както я купих преди година и малко. Според мен, губя някаде между 15 и 20% от мощноста която двигателя би трябвало да произвежда. Cry Усещам когато се включи турбото, но няма налягането което би трябвало да има, итака не се чува турбината почти въобще като надуе.

След доста четене съм открил възможните неща които биха могли да причиняват загубата на мощост, и ме кара да питам следнят въпрос:


Има ли сервизи който спецялизират или се занимават само със турбо системи?

Питам защото определено не всеки сервис има необходимито оборудване за да се провери всичко по един двигател, а и поради факта че двигателя е на Ауди в буквалня смисел, се чудя дали някой посочен Ауди сервиз няма да е по на ясно с нещата по този двигател.

Иначе, това съм открил от проучване по въпроса:

Причината може да е от една или повече от следните компоненти -

1. Boost Pressure Sensor (Датчик за Турбо Налягането)
2. Diesel Injection System Valve (клапан на Инжекционната система)
3. EGR Valve
4. MAF Sensor (Датчика за мерене на въздуха влизайки в двигателя)
5. The propellor / spooler in the turbo (Перката в турбината)
6. Pressure leak from a loose or split hose / pipe (загуба на налягане от някой спукана или хлабава тръба / маркуч)
7. Split intercooler. (Спукан интеркулер)


От всичките тези неща (докато не се направи инспекция) за сега изключвам:

2. Веднага след като купих колата направих диагностика на компютъра което показваше че всичките дюзи пръскат гориво в нормални граници за количество, а и диагностиката в МП въобще не показа никакви грешки свързани с компонентите за турбо системата
4. До колкото разбрах, има много гадни симптоми / признаци ако МАF датчика е тръгнал и до сега не съм усетил нито един
5. Разбрах че ако перката на турбината е прекалено хлабава / износена, тогава колата ще прави облаци бял пушек и ще се усети спад в нивото на маслото
7. Ако интеркулера е спукан, ще има локвичка масло под предицата. Нямам течове никаде.


Аз определено ще я закарам колата на сервиза на Жоро Терзиев за проверка на тръбите, маркучите и висчко останало което могат да проверят. Но, случайно ако немогат да открият проблема или нямат начин как да проверят определени неща, искам да знам на каде да тръгна.

Също така разбрах че датчика за турбо налягането може да се изчисти с нещо което нито знам как се казва на БГ-ски, нито каде да го открия ==> Throttle Body Cleaner


Благодаря Ви предварително за отговори и съвети!
Здравей колега. За турбото мога да кажа че не е много добре да се чува особенно при загрял двигател. Това го твардя от личен опит, защото наскоро сменях турбината на един камион. Старата се чуваше супер много, дори при затворени прозорци пак се чуваше, но постепенно почна да надува по-малко и да губи мощност въпреки, че камионът е с препрограмиран компютър. Докато един ден и се скъса оста. След като сложих новата търбина нещата се подобриха и за разлика от старата не се чува толкова дори звукът е наполувина по слаб. Затова според мен е най-добре да се сложи един барометър дори и временен (да се подава от предния капак за да се вижда докато караш). Чрез него нищата ще проличат най ясно. Доколкото знам мисля че 2.5 тди мотора надуваше до 0.9бара. Според мен това е първото нещо което трябва да се направи за да няма излишно дадени пари по севизи.
Точно бууст метъра е решението да си следиш работата на турбината.

п.п.Колега това 0.9бар. къде го прочете при мен вдига макс 1.6-1.7бар.
ДОКО Wrote:Точно бууст метъра е решението да си следиш работата на турбината.

п.п.Колега това 0.9бар. къде го прочете при мен вдига макс 1.6-1.7бар.

Колега налягането на турбото за 2.5тди мотора сам го гледал в аутодата и пише че е 0.9бара при 3000 оборота. А за Д5 налягането го дават 1.1бара. Твоят мотор сигорно е с чип или нещо друго за да прави такова налягане или просто барометърът си послъгва.
Абе той че е с чип ,с чип е :lol: .
Ето от каде се получава разликата от 0.8 бар Smile Значи ефекта от чипа е почти двойно повече налягане, което е много добре Big Grin. На мен ми е много интересно каква е разликата в горенето преди и след чипосването. Също ще е много полезно както за колегата така и за мен, ако споделиш каде си свързал барометърът и как.
При икономично каране разхода е около 6/100,това при скорост
макс 120 без резки натискания,при норнално каране е 7,5-8/100,
а максимално ми е горяла около 10/100(разходите са засичани извънградско).

Буустметъра е вързан към всмукателния колектор (най в ляво има изход
към някакъв датчик)посредством тройник.

п.п.Утре ако не ме домързи ще направя едно клипче кое къде съм вързал
и как работи.

п.п.2Някой знае ли кой от датчиците по-двигателя е за маслото ,
че съм решил да си монтирам и уредче за налягане на маслото.
Здравейте,

Въпреки мойте пречувствие, накрая излезе че е дебитомера. Днес пристигна от Англия и го сложих за 10 минути... и колата тръгна като стой та гледай, направо нямам думи да опиша разликата в вървенето. Просто съм учуден че колата върви толкова по добре, гумите боксувт леко когато превключа на трета!!!

BOCK GT1

ЧЕСТИТО "НОВА" КОЛА! \Big Grin/ :thumbright:
И да почерпиш. ::beer::
А има ли дебитомер при двигател D4192T /В40, 1,9ТД 1997г./? И ако има, къде се намира? Щото и моята е доста мудна в ниските обороти.
Pages: 1 2