Волво Клуб - България

Full Version: Проблеми с газта след смяна на мембрани
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Колата е Волво 460 1.6 пълна инжекция 93г. с изпарител ланди ренцо и ми дава разход на газ в града 20/100 извън града 10/100 и ми казаха да сменя мембраните (платната) на изпарителя. Купих от Фобоса в Плевен комплект мембрани за 19 лв и сменихме всичко. Почистихме изпарителя и стана като нов. Но като дойде време за тест, колата на газ няма грам ниски обороти. Махна ли си крака от педала на газта и веднага гасне. Колкото и да въртя винта на изпарителя за празен ход вообще не реагира. Даже отвъртях и мощностния който е на трипътника доста и пак никав ефект, колата се изфорсира, после гасне. На бензин си работи перфектно, не мени обороти. Сменени са всички филтри, свещи, газовия клапан е чисто нов. Дори днес се появи много странен проблем. При поредната проба да прехвърля на газ, след 1 минута ключа, който ми е за газ/бензин направо изгасна и колата вече работи само на бензин. Sad Някой, който разбира от газ може ли да ми обясни какво става :?: :roll: Ще му бъда много благодарен. :?
Е какво да ти помагам, то е ясно, настрой си празния ход, този изпарител е елементарен, и защо караш колата като нямаш празен ход, искаш катастрофа ли да направиш ?

След смяна на мембрани, преди да го качиш на колата, изпарителя се закача на компресор с въздух и се проверява дали ремонта ти е успешен или не, настройва се празния ход ( трябва лекичко да съска от изходящата тръба и да можеш равномерно да го регулираш от винта ) ако не става значи нещо си объркал при сглобяването, разглобява се отново и се търси проблема.

Това че е почистен и с нови мембрани не значи че ще работи, има си реглажи на вилките които прават празния ход, точно тях си подценил. :wink:
eurogas Wrote:Е какво да ти помагам, то е ясно, настрой си празния ход, този изпарител е елементарен, и защо караш колата като нямаш празен ход, искаш катастрофа ли да направиш ?

След смяна на мембрани, преди да го качиш на колата, изпарителя се закача на компресор с въздух и се проверява дали ремонта ти е успешен или не, настройва се празния ход ( трябва лекичко да съска от изходящата тръба и да можеш равномерно да го регулираш от винта ) ако не става значи нещо си объркал при сглобяването, разглобява се отново и се търси проблема.

Това че е почистен и с нови мембрани не значи че ще работи, има си реглажи на вилките които прават празния ход, точно тях си подценил. :wink:
колега смяната на гумено уплатнение реглаж лие! а относно вилките не заблуждавай момчето няма реглаж има само почистване!
eurogas Wrote:Е какво да ти помагам, то е ясно, настрой си празния ход, този изпарител е елементарен, и защо караш колата като нямаш празен ход, искаш катастрофа ли да направиш ?

След смяна на мембрани, преди да го качиш на колата, изпарителя се закача на компресор с въздух и се проверява дали ремонта ти е успешен или не, настройва се празния ход ( трябва лекичко да съска от изходящата тръба и да можеш равномерно да го регулираш от винта ) ако не става значи нещо си объркал при сглобяването, разглобява се отново и се търси проблема.

Това че е почистен и с нови мембрани не значи че ще работи, има си реглажи на вилките които прават празния ход, точно тях си подценил. :wink:
по принцип рядко вземам отношение за това което чета , поради липса на време, но еврогаз не е нужен комресор за проверка, проверява се дали пропуска газ през ел клапана на празен ход по много прост ночин и определено без компресор ! ако не помагаш не вреди !
Беше изгорял бушона за светлините когато включвам задна скорост. Явно ключа , газовия клапан и изпарителя взимат + от него. Но проблема е , че изпарителя не пуска достатъчно газ. На място се форсира, но на газ не иска да върви. Из нета четох, че мембраната за високото налягане трябва да се настрой с манометър и да пуска 0.8 атм. Когато отваряхме изпарителя и сменихме малката мембрана (високото налягане) завихме болтчето, което натиска една пластинка - както си беше, но явно причината да пуска малко газ е там. Ще го сваля пак и ще го отворя.
След ходене при 4-5 майстора, след обяснение от моя страна какво съм правил, всички искаха да свалят изпарителя, но имаха ного работа и ме отлагаха за другата седмица. Само един ми оправи колата за 2 мин. Не можах да вида какво точно направи, май ми смени пружинката на винта за тихите обороти и двигатела заработи както трябва. Само остана да видим разхода, да ли има ефект от цялата манипулация. Мога да посъветвам другите като мен, които имат същия изпарител да купуват пълния комплект мембрани, заедно с пружинките и клапанчета и др., но магазина от който купих комплекта имаше само мембрани от 19 лв, после намерих друг маг., където имаше и двата комплекта и видях разликата, но беше късно.
От сега то казвам разхода ти няма да е добър.Първо да те питам като смени гумичката на вилката за ниското налягане как разбра че прилепва плътно и не изпуска?Щото с тия платна от 19 лв съм почти сигурен че изпуска.И немога да разбера защо пипате там където не разбирате.Аз като немога да си оправя зъбите сам ходя на зъболекар
Ами не изпуска, като подам + на газовия клапан и + на клапана на изпарителя вообще не се чува съскане.(маркуча от изпарителя към плочката е изваден) Като сложихме новата пружинка започна да се чува леко съскане и тихите обороти дойдоха, просто в тоя комплект от 19лв, няма пружинки. Само 2 мембрани и 2 гумички и една мембрана за вакумния модел, която я подарих на един колега. Сипал съм за 20лв газ и карам само градско. До няколко дена ще видим резултата.
Много се извинявам но компресора е изключително наложителен, техническия надзор го изисква като условия за да издаде разрешително за сервиз, понеже повечето майстори си проверяват и настройват изпарителите с пропан бутан директно върху колата, и понеже по тази причина често стават инциденти ( опърлени муцуни ), това е абсолютно забранено във всички инструкции за работа с газ . :wink:

За настройката на вилките, нама начин да си купиш неоригинален ремонтен комплект, и дебелината на гумичките на кантарите да отговаря на оригиналната дебелина ( понякога разликата е двойна), тогава се изкривява вилката за да компенсира тази разлика, и се проверява под налягане ( с въздух от компресор преди да е сглобен изпарителя) докато се нагласи така че вилката да работи правилно( посредством изкривяване на вилката или реглаж на вилката), това с пропан-бутан неможеш да го направиш на свален изпарител ( не съм искал да преча на никого) само споделям как се прави така че да стане от първия път. :wink:

След сглобяване пак се проверява на компресора ( профилактично ) за да няма излишно качване и сваляне на колата. :wink:

И понеже при колегата тези процедури са пропуснати ( а според някой тук дори са излишни) се е наложило майстора в сервиза да компенсира разликата в дебелината на гумичката от кантара ( имаме намален или преовеличен дебит за празен ход) като увеличи или намали дължината на реглажната пружинка, което е малко неточно ( или цигански метод) защото гумичката идва под ъгъл спрямо леглото на изпарителя и не работи коректно, за препоръчване е тези корекции или настройка на вилките да са направени преди сглобяването по описания начин. :wink: