Волво Клуб - България

Full Version: грешка компютър S60
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Първо искам да се извиня, че вече сигурно съществува подобна тема... Но не успях да я намеря. Имах следния проблем. Карайки от Пловдив към София, изведнъж, както съм в движение, се появи грешка в компютъра! Двигателя изгуби мощност.. т.е колкото и да натискаш.. няма никой...! Спрях и загасих колата, след което пробвах да я запаля, но не успях. Грешката гласеше "MOTORE ASSISTENZA URG.", или нещо такова. На скапан макаронски език.. както и да е! Разкачих акумулатора, поседях десетина минути, закачих го и колата запали, а грешката изчезна! Достраша ме да я настъпвам много, като просто исках да стигна! Грешката не се появи повече. НО в момента като поразгледах, забелязах че не ми отчита правилно оставащите километри с наличното гориво. Моля помогайте! Благодаря предварително..
Автомобилът е S60 D5 163 k.s 2002g. с ръчни скорости..
Колега на мен ми излезе същата грешка когато карах веднъж със 180км/ч и ми се задръсти горивния филтър. При всяко по сериозно настъпване колата влизаше в авариен режим поради недостига на гориво.
Да и на мен ми се е случвало и то с доста по ниска скорост. Авариен режим е, да не потрошим нещо
Значи отговора на въпроса е смяна на горивния филтър? Този режим се появи около 160 км/ч. В момента карам така, грешка няма,но се чудя да не стане нещо по- сериозно ? Благодаря! Smile
??? Идеи ???
Здравей,

Ще Ви дам отговор, но предполагам че няма да Ви харесва тъй като не е този което търсите...

Първо, факта че симптомите И грешката изчезнаха след изключване на акумулатора означава че може нещо просто, извънредно и на момента да се е случило което няма да се повтори. Ако Ви се случи пак препоръчвам ви да:

НЕ изключвате акумулатора а се приберете вкъщи и запазете час в МП, или докарайте колата на аварийен режим до най близкя сервис което има оборудване за диагностика (естествено ако не сте на дълаг път за някаде) за да се взема кода на грешката. Ако нулирате грешката като изключите акумулатора (ако въобще се получи така повторно), никога няма да разбереш какво дава тази грешка тъй като грешката няма да е запазена в лог файл-а.

Относно самата причина, може да е една от доста неща: Дебитомер-а, хлабава тръба / маркуч, недостиг на гориво, загуба на вакум, датчик за въздушно налягане на път към издъхване, етц.

Без диагностика по време на грешката може само да вдигнеш капака, да почнеш да разглобяваш разни неща и да си почешеш главата от време на време когато се чудиш от каде може да идва проблема.

За съжаление, това е най добрия отговор което мога да Ви дам.
Благодаря за изчерпателния отговор. Найстина помогна.. и сега карам .. грешка няма..! Просто тогава обстоятелствата бяха такива, че сервиз наблизо нямаше, а с този авариен режим до никъде нямаше да стигна. Надявам се да не се повтори в подобен момент! Има още един проблем .. колата ми се струва малко мудна в ниските обороти.. и на моменти леко придърпване.. Странно малко... Горивен филтър не съм барал изобщо, за разлика от останалите консумативи които смених преди 12000 км. Благодаря отново!
hpanov Wrote:Благодаря за изчерпателния отговор. Найстина помогна.. и сега карам .. грешка няма..! Просто тогава обстоятелствата бяха такива, че сервиз наблизо нямаше, а с този авариен режим до никъде нямаше да стигна. Надявам се да не се повтори в подобен момент! Има още един проблем .. колата ми се струва малко мудна в ниските обороти.. и на моменти леко придърпване.. Странно малко... Горивен филтър не съм барал изобщо, за разлика от останалите консумативи които смених преди 12000 км. Благодаря отново!

Продължавам да твърдя че е от горивния филтър. Имах същите симптоми. Дори на 3та скорост при рязко настъпване горивото недостигаше и колата влизаше в авариен режим. Горивния го купих за 26лв. Успех!
Както колегата volvopower пише, няма нищо лошо да се смени горивня филтър тъй като качеството на горивото в тази държава е доста подозрителна. Във интерес на истината, няма да е лоша идея да смениш и въздушня филтър едновременно. Не че 12К км са много, но качеството на въздуха е много зле ( научно доказано ) и дори и качествените фабрични хартиенни филтъри пускат частици между 5 - 100 микрона в двигателя... а точно тези частици са 60% от боклука в двигателя който правят маслото черно след време :wink:
Благодаря много! В момента обмислям към кой сервиз да се насоча тук в София. Благодаря ви отново !
Pages: 1 2