Волво Клуб - България

Full Version: Проблем с двигател на В40 2.0 2001г.
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Колеги моля да споделите ако някой има подобен проблем или симптоми.
Проблема е следния: при запален двигател близо 1-3 мин. след палене, започва да се чува много странен звук, който се изразява в нещо подобно: пъъърррр,.......пърррррр...... пърррр. Звука се чува близо до соленоида( двоен газов разпределител). Когато се изключи буксата на соленоида този звук изчезва. Това бе установено в Мото Пфое. Естествено беше купен нов соленоид за 270лв., смених го , и за съжаление отново същото.
Заведох го в сервиз АВЕЛ П-в, където го разровиха цял ден. Засега установиха, че по капака на двигателя очакват да има нагар, тъй като отстрани на вала като махат капачката има доста нагар. Махнаха картера и го изчистиха. Това, което смятат, че трябва да се направи е да се отвори двигателя и да се почистят магистралките от нагара. Това струва около 500лв. Но нито те, нито Мото Пфое не казват, че са сигурни,че този звук ще изчезне. Тоест даваш парите и пробваш без гаранция да ти даде никой. Доколкото мога да бъда обективен мисля,че колата загуби малка част от мощността.Колата е карана 2.5 години без никакви проблеми, докато преди 4-5 месеца се появи този шум. Автомобила е автоматик, ако има полза и от това.
Моля, всеки който се е натъквал на някакъв подобен или същия проблем да помага.

BOCK GT1

A дали не са ти продали неработещ клапан?! :roll:
Всичко е възможно..... :!:
Този клапан управлява ванос системата на двигателя посредством налягането на маслото, което минава през него.
Нормално е като не работи, колата да губи част от мощността си.
От друга страна лошо масло (старо, неподходящо), масло с много нагар от двигателя ..... скъсяват живота му.
Ако ползваш точното масло - 5W-40, би трябвало да нямаш проблеми.

Получаваш безплатно 2 съвета: :wink:
1. Слагаш добавка за промиване на двигателя от типа Engine Flush, караш колкото трябва, сменяш маслото и филтъра, правиш един ултразвук на същия клапан, чистиш грешката в компа, ако има записана такава и гледаш резултата.
2. Разменяш твоя клапан с такъв от кола с подобен мотор - за пробата.
Ако с чужд клапан колата ти работи, виж първия ред от поста ми.

За по-сигурно направи комбинацията 1+2.

И ако след всичко това клапанът продължава да "тропа", насочваш вниманието си към ванос шайбата на всмукателния вал.
А ако колата е италианка - жалната ти майка - жабарите доливат само масло и рано или късно то става на "туткал", "асфалт" и т.н..... и трябва здраааво промиване на мотора, по подобие на това, което беше направил Доко.... ама още по-яко! :twisted:
Отварянето на двигателя остави за накрая, като крайна мярка, защото многото наслоен нагар с продухване не можеш да махнеш изцяло. А бутнат ли двигателя, следват гарнитури, лепила, антифриз, масло, чистене дюзи, свещи,наново зацепване ангренаж... пълна програма... а не дай Боже да скъсат нещо...:!: :x
Изключително ти благодаря за отговора колега. Ще опитам по тези комбинации и ще пиша по- нататък. Пак ти благодаря.

Само един вапрос последно ако можеш да ми отговориш: Тази ванос шайба, може да издава този звук предполагам, щом я обсъждаме, но трябва да я сменя или да я натегна или има гарнитура, лагер? Не знам точно какво внимание имаш предвид.
Благодаря предварително за отговора.
Извинявам се за леко изместване на темата но виждам че капацитета Жоро се е намесил и ще се възползвам.Как се казва частта до ангренажния която си оградил с червено.Днес бах на сервиз и ми казаха че гарнитурата на главата е за смяна-таи масълце от двигателя.Изреди ми процедурата и ще трае около три дни.Той ми препоръчва да не правя нищо защото половината коли били във същото състояние и си карали нормално.Аз мисля че няма да го издържа да цапа под колата с петънца всеки ден.Както и да е.Но забелязя че таи и от тази част която била за паленето на мотора.Каза че ще се опита да го оправи със силикон.Възможно ли е?Скъпа ли е тали част ако трябва да се сменя??Благодаря!!