Волво Клуб - България

Full Version: Водна помпа
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Как да разбера дали ми работи водната помпа?
Въпрос на седмицата. 8)
Някои модели на 4хх имат по две водни помпи, едната е електрическа,а другата се задвижва от двигателя.Уточнете коя помпа искте да проверите.
Незнам, колеги дали тука да го постна, но не искам да отварям нова тема а и е свързано с охлаждането на двигателя. Ето за какво става въпрос. http://picbg.net/u/10380/6287/451464.jpg и http://picbg.net/u/10380/6287/451464.jpg . Имате ли някаква представа къде може да е проблема? Ако е гарнитура как мога да разбера? Ако е водната помпа как мога да разбера? Ако е температурен датчик как мога да разбера? При това положение се включва перката и стрелката пада успоредно на дъгата. Това става в диапазона 3-4 км, при скорост 40-45км/ч на 4-та предавка. Но! , понякога ми се е случвало и на магистралата където не би трябвало да се случва , след което след известно време, пада стрелката и е на горе долу на равнището на червената зона на резервоара. Къде да търся проблема знаете ли? Благодаря Ви. И естествено ориентировъчно колко пари да си приготвя Cry
При мен това е нормално загрял двигател и включва перката за охлаждане Ако нормално ти работи термостата нямаш проблем защото на 460 са му много 4-5км за загряване,както сега е топло за1-2 км и моята си загрява до това положение и включва перката не разбрах какво те притеснява,а иначе термостат по спомени от преди 4-ри год 15-16лв за друго не знам ,но не разбрах проблема,притеснява те ,че бързо загрява ли или какво
Да колега, точно това ме притесняваше, че ми се вижда, че много бързо загрява :? .
Относно помпите, щом са две съответно как да разбера коя не работи. Иначи самия проблем идва от това, че прегрява и влиза в червеното и след малко, като пусна климатика и духалките се оправя. Перката се включва.
Ел. помпа:Първо се уверете,че на автомобила има монтирана такава.Намира се в моторния отсек под сервото на спирачките и е свързана с два маркуча към охладителната система.Помпата се влючва от датчик при температура на охлаждащата течност 100гр.Вие можете да проверите само изправността на ел. двигателя и включващият датчик.Обикновенно след дълго градско шофиране и спиране на автомобила се чува, че двигагателя на тази помпа продължава да работи, което означава, че тези детайли са изправни.Ел.двигателя може да проверите и кото изключите захранващата го букса и с допълнителни кабели се подаде захранване от акумулатора.Параметрите на помпата са следните: Производителност при 0,1 бар-700л/ч; създава налягане от 0,2-0.8бар.Тези параметри без специализиран стенд на могат да се измерят.
Основната помпа е монтирана на двигателя на автомобила и се задвижва от него.Тази помпа се проверява като се свали от автомобила и се констатира изправността на турбината и лагерите и.Помпата не подлежи на ремонт, а се заменя с нова.Преди години сменях и я закупих на цена 48лв.
Ще отбележа, че показанията на уредите бензиномер и темп. на охлаждащата течност зависят от един стабилизатор на напрежение монтиран на задната страна на панела с инструменти.Този стабилизатор трябва да дава стабилно напрежение 10в.Всички уреди са тарирани за това напрежение и всяко отклонение от тази стойност ще дава неверни показания по уредите.Поради тази причина е добре при съмнения във вярността на показанията да се провери и този стабилизатор.
При изправни водни помпи най честата причина за ненормално загряване е замърсен радиатор или запушен от накип.
Благодаря ти за изчерпателния отговор!
На Вас в такъв диапазон ли Ви, работи колата ? Като на снимките по горе. Защото преди месеци не ми качваше повече от http://picbg.net/u/10380/6287/451891.jpg . A сега с тея мега температури където ги прави, малко ме е страх да я карам да не стане по лошо. А и днеска засичах с едно друго Волво, за 6 км не мръдна стрелката повече от това на снимката. А на мене ми се залепи на средата пак. :roll: Къде да търся проблема.
Pages: 1 2