Волво Клуб - България

Full Version: Повод за сериозно безпокойство.....
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги.
Вчера се наложи да пътувам по работа до София-Пловдив и обратно.
Отидох, стигнах ,върнах се никакви проблеми.
Днес (преди един час) излизам да пазарувам отварям капака да проверя нивото на маслото на щеката(,от както съм с Мотул 5 -40 все го проверявам дали го гори) и......................останах много неприятно изненадан-
Какво да видя?Капачката на отвора за наливане на масло беше обърната наопъки т.е. отворена, обърната с вътрешната си страна нагоре и всичко, ама абсолютно всичко бе в масло и най-вече двигателя..........
На какво се дължи това-капачката винаги си я затягам и вероятността да съм я забравил считам е нулева.Вярно, че съм си разсеян, но пък чак толкова. Sad
Разбирате ли?Капачката беше напълно развъртяна................Това какво означава?
Да не би причината да е в това ,че нивото на маслото ми беше над максимума?Вчера на отиване към Пловдив я карах със 150-160 до 180 км/час.
Това с капачката за пръв път(дано е и за последен ми се случва).

Може ли така колата ,,сама" да е ,,намерила" начин да изхвърли/изгори излишното количество?
Дали съм нанесъл фатални щети на двигателя?
Проверих нивото на маслото на щеката- малко над половината беше.Останалото бе изхвърлено.
Долих, но сега е малко под максимум.
Колкото и да съм я ръчкал колата, може ли от налягане в двигателя, капачката сама да се развърти ?Просто ми се струва невероятно.
Сега всичко е в масло и когато загрее колата - пуши, докато не го изгори по главата на двигателя.
След малко ще сляза да поизчистя кората на двигателя.
(Какво всъщност стана?Какво се е случило?Не знам, но мисля, че това е неприятна индикация.....за умрял двигател.
Колега, ти за една година тоя двигател го отписа поне 12 пъти Smile На мен ми се вижда невъзможно да се развие сама капачката, но не съм толкова в час. залагам, че си я забравил. Нека се изкаже някой по-светнат от мен, но аз бих те посъветвал да покараш утре и да видиш какво ще стане
И на мен ми се струва , че си я забравил капачката отворена и по-добре , че с тия скорости дето ръчкаш колата и това ниво на маслото над максимума щеше да си имаш по-големи непричтности с ДВГ.Тез който ти казват да караш колата с масло над максимума , не ти мислят доброто .По принцип е възможно да я караш така , но не си прави експерименти с машината , пък и с твоя тежък крак хич не е за добро.
Провери уплътнението на капачката. Моето беше станало като пластмаса и тогава капачката е много хлабава и може и да се развърти сама. Смених го с уплътнение от капачка за Ауди (като кажеш за Волво и почват да ти говорят глупости по магазините) и пасна добре.
joro74 Wrote:Провери уплътнението на капачката. Моето беше станало като пластмаса и тогава капачката е много хлабава и може и да се развърти сама. Смених го с уплътнение от капачка за Ауди (като кажеш за Волво и почват да ти говорят глупости по магазините) и пасна добре.
Благодаря за съвета. Smile
А иначе лепи ли се?Предполагам от вътрешнтата страна на капачката има жлеб/канал, където ,,ляга" уплътнението?

И все пак, ако се е развъртяла сама това означава много зле за двигаеля? Sad
Здравей, колега!
И аз имах подобни перипетии с предишната ми кола. Един ден, чакайки домочадието, рреди да тръгна на път проверих маслото, антифриза и течността за чистачки. Всичко беше ОК. В суматохата обаче съм забравил да завъртя капачката на маслото. След 100 км. пристигам и жена ми вика - мирише нещо на изгоряло. Аз обаче убеден отговарям няма нищо, това сигурно е от асфалта. Спирам колага цялата пуши и мирише, а като отворих капака всичко в масло. Оставих я да изстине и измерих маслото-не закача щеката. След това и аз, като теб започнах едно питане и разпитване. Всички обаче ми викат щом до сега нищо не е станало, не се притеснявай. Маслото вътре се пличкало и така е вършило своята роля. Относно миенето-двигателя, скоростната кутия и др. се изми, но ватата на самия капак не успя.
Съжалявам, че поста ми стана дълъг, но не се шашкай, а внимавай повече. Big Grin
Razsipnik Wrote:
joro74 Wrote:Провери уплътнението на капачката. Моето беше станало като пластмаса и тогава капачката е много хлабава и може и да се развърти сама. Смених го с уплътнение от капачка за Ауди (като кажеш за Волво и почват да ти говорят глупости по магазините) и пасна добре.
Благодаря за съвета. Smile
А иначе лепи ли се?Предполагам от вътрешнтата страна на капачката има жлеб/канал, където ,,ляга" уплътнението?

И все пак, ако се е развъртяла сама това означава много зле за двигаеля? Sad

Щом не си се движил без масло - нищо му няма :!: :wink:
В големите студове и аз имах странен теч на масло, но смених гумичката и от тогаава всичко е О.К.
Не се лепи, държи се между стърчишките за затваряне. Ако е хлабава е нормално да се развърти, повдигачите на клапаните хвърлят яко масло по нея. Ако е заминал двигателя ще изхвърля щеката за проверка на маслото, а не капачката за наливане.
Благодаря ви колеги!?Вие сте истински АНГЕЛИ! Smile

В този форума, а и във БМВ форума (редовно го чета, защото след Волво уважавам само БМВ- за мен това са марките коли) ЦАРИ ТАКАВА КОЛЕГИАЛНОСТ И ДОБРОНАМЕРЕНОСТ!

Smile :cheers: :cheers: МНОГО СТЕ ТОЧНИ!


Относно щеката- не мисля, че може да я изхвърли и да е отишъл мотора, защото мисля щеката за маслото в картера на нашите С/ВЕ 40 опира във вътрешната платнене ,,обшивка" на капака?
Или бъркам.


А въпросното уплътнение от АУДИ ново къде да го търся в София?
Ами аз се заврях в първия магазин, който видях някъде из Люлин. Бях с колата и направо свалих капачката за мостра. По принцип се води резервна част въб Вадис и в Мото Пфое може да го имат и да не е някакви страшни пари (поне досега за уплътнения не са ме плашили).