Волво Клуб - България

Full Version: V40 тропане кормилна рейка
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Потърсих из съществуващи теми, но не намерих отговори на въпросите си.

В накрайниците на кормилната рейка се усеща луфт и волана тропа по паваж. Всички накраиници са сменени и няма разлика. Намерих 2 отговора:

1. Натягане на болт - според Вадис това трябва да се направи със динамометричен специален ключ, който има 2 чашки с различен размер една в друга. Може да се сглоби подобен инструмент от тел и канап, но няма как да се закачи на динамометричен ключ. Ако се пренатегне рейката се износва за отрицателно време.

2. Рециклиране на рейката. След дълго ровене се разбра, че това е подмяна на уплътнения, накрайници и лагери. Накрайници съм сменил, рейката не тече така, че от нови уплътнения не виждам смисъл, на лагер не прилича да е. При разглобяване/сглобяване пак се минава през процедура 1. Предполагам затова всички рециклирани рейки изкарват малко (още не съм видял майстор в БГ да ползва динамометричен ключ за нещо друго освен основен ремонт).

Ако може някой който си е решил такъв проблем да сподели опит. Дали е рейка или нещо в кормилния прът?
колега , скоро минах през това към което си тръгнал ти , отворена предница с по 1 см тропане по паваж Big Grin супер лекичка хидравлика и така ..... рециклирането не беше на цялата рейка при мен Wink така ми каза моя майстор а само на някакви каренца вътре в рейката сума около 300 лв. мисля със сваляне качване и ремонт , сега не мога да коментирам колко време издържа , но при нашите пътища няма какво да се чудим всички такива ремонти излиза че са консумативи Big Grin Big Grin