Волво Клуб - България

Full Version: Подсветка на панела на климатроника S/V40 -2000
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Врътките на климатроника се вадят с тънка отвертка като се внимава да не се счупят щипките вътре. Добре е да се прави при по- горещо време за да е мека пластмасата. Не излизат лесно и за това трябва премерена сила. Самата врътка след като се извади има сачмичка и е добре да се внимава да не падне!
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]
Ето така изглежда гнездото на врътката след като тя е извадена.
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]
Врътка - гнездо
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]
Махагоновия панел се вади като се вкарат две тънки отвертки /в моя случай една отвертка и половин ножичка за маникюр - прави чудеса!/ в решетката за вътрешния термометър на климатроника. В решетките има 2 пластмасови пластини, които трябва да бъдат натиснати на горе. Махагоновия панел се вади горе долу лесно като се издърпа от гнездото си. Внимавайте да не го счупите!
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]
Без панел. Черните пластмасови елементи за ограничителите за въртене на врътките. Вадят се лесно!
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]
Поставете ограничителите в съответствие с местата им под панела за да няма после чудене защо не духа както искам или не където искам с желаната температура. Внимавайте да не се зацапват с прах и власинки защото имат лубрикант за по- лек ход на врътките.
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]
Цялостна визия. Видиите, които се виждат върху таблото са от горната част на панела. Общо са четири по една във всеки ъгъл.
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]
Панела за управление на климатроника се вади като се развият видиите - по една във всеки ъгъл - горните две се захващат за панела на духалките, а долните две за махагоновия панел над плеъра. Не дърпайте зверски - от зад има букса за управление на климатроника, самата букса е трудна за вадене защото щипката и се пада от долната и страна и не се вижда като се пипа там. Отне ми към 5 минути да я извадя - излиза трудно! Освен буксата отзад е и тръбата отвеждаша въздуха от вътрешния термометър до компютъра /предполагам, че е до компютъра де Smile/
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]
Не се мъчете да вадите тръбата за вътрешния термометър!!! Захваната е здраво на котнра и още повече от времето вероятно се е изпекла и е много вероятно да я скъсате или пукнете
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]
Това са новите лампи за осветление на врътките на климатроника. Не са оригиналните за Волво, но те така или иначе се намират много трудно според мен. Оригиналните имат сини силиконови чорапчета, които се свалят лесно. Нахлузвате ги върху новите и ефекта е същия. Цената на тези двуватови лампи е един лев от магазин за авто аксесоари. По- къси са от оригиналните, но важното е, че светят. Старите се свалят като се обърне панела за управление на климатроника и с дълга ответка се развъртят. Имат си два контриращи зъба /каквито имат и новите, макар и да не са оригинални/. Новите се поставят по аналогичен начин.
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]
Големите бели фасунки, които се виждат да лежат в канала са всъщност лампите на климатроника. Отвиват се с отвертка и на тяхно място се слагат новите.
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]
Проверка за изправност - мината успешно! Честно казано новите лампи греят, но не мога да кажа дали много или малко в сравнение със старите, защото бяха изгорели. За всеки случай регулирам осветлението по таблото на половина за да не стане беля! Сглобяването е по обратен ред. Ориентировъчно време за самоук откривател - около 40 минути. След този менюъл - надявам се да успеете за около 15 при условие, че имате готови лампи за смяна. Шофирайте безопасно с добре осветено и охладено купе! Volvo for life! Smile
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]
Безкрайно съм ти благодарен колега за инфото и снимките които си споделил защото и на мен ми предстои смяна на средната лампичка на климатроника.може ли да ми снимаш самата лампичка какво представлява за да знам какво да търся и закупя съответно преди да съм рзглобил таблото.Поздрави Smile
Лампичката съм я снимал - третата снимка от долу на горе. По- добро качество не мога да предложа защото снимах с телефона ми - толкова са възможностите на камерата. Като цяло разликата между оригиналната лампа и тези, които сложих са във ватовете - новите са 2 вата, китайско пройзводство и това, че новите са по- къси. Иначе светят както проверих още веднъж тази вечер, фасунките са същите, само свалих силиконовия чорап от оригиналните и го сложих на новите. Известно притеснение ми е това, че не знам колко вата са оригиналните и дали са загрявали - казвам това защото новите на максимално осветление на таблото нагряват доста и от един момент нататък не е добре да си държа пръста върху тях за да преценя дали няма да ми направят беля. Именно за това намалих осветлението на таблото на 50%. В допълнение съм длъжен да спомена, че без безценната теоретическа помощ на Здравко и Златко нямаше да успея, за което им благодаря МНОГО! А... да и още нещо - ако искаш да извадиш целия панел на климатроника то ще трябва да свалиш и касетофона. Става лесно - видиите от долната страна на панела на климатроника се явяват държащи и на горния край на махагоновата планка, в която лежи касетофона. След като те вече са развити трябва да се свали багажното отделение под касетофона /аз не съм с оригинален касетофон и за това споделям опита ми в тази сфера, как ще е с оригинален нямам представа/ - вади се лесно с малко помощ от отвертка в годните краища на багажното отделение. След като го извадиш под него малко по- на вътре се вижда една централно разположена видия. Неудобна е за развиване, но не е невъзможно. Тя държи махагоновия панел долу. След като развиеш и нея всичко излиза. Издърпай касетофона и разкачи буксата отзад и буксата за антената. Отделяш на страна за да си отвориш място и това е. После по обратен ред сглобяваш!
Оригиналните са 1.2 вата, 2 са много и топят светловодите. 1.2 вата крушка за табло се продава. Имаше тема за подмяна със светодиоди и става много добре, но си е голяма играчка. Светодиодите се нареждаха зад числата и един в средата.
Разбираемо е да нагряват доста и именно за това съм намалил осветлението. А от друга страна с тока не сме приятели и вместо да направя някоя беля от незнание предпочитам да усилвам на 100% осветлението само ако нещо ми се наложи да сменям зоната на обдухване. Все пак благодаря за съвета за двуватовите крушки - винаги ще е от полза за още някой! Smile
На мен също ми е изгоряла лампата на врътката на климатроника, много е неприятно през нощта.....
Но не се наемам да направя въпросните манипулации.
Много е сложно и сръздкаво.
Ако някъде в София могат да свършат качествено работата моля за съвет.
Браво колега Smile, не бях виждал разглобавяне на конзола като започнеш от врътките :o Smile, но явно че и така става. Моля те пусни снимки как свети на тъмно да се порадваме Smile Аз също смених осветлението на цялата конзола, като само се заменят лампичките с дифузни светодиоди (сини) и последвателно на тях по едно R=550 Ом. Стана хубаво само не мога да намеря време да снимам. Един от колегите беше слагал светодиодчета зад панела с цифричките (по 5-6 на врътка), което също изглежда страхотно, но е повече играчка.

Като става дума за лампи по таблото.... на повечето С/В 40 не светят индикаторите на ключа за фаровете. Проблема там е, че крушката е нагоряла светловода и дори и да свети крушката ... няма светлина заради затъмнения светловод. Пак с малко светодиоди и търпение се оправя и този "некрасив" "проблем". Въобще цялото осветление може да стане със светодиоди ... само да му се занимава на човек Smile

Ако някой се интересува ще постна снимки как става.

Лек и ползвотворен ден на всички Smile
Браво колега Smile, не бях виждал разглобавяне на конзола като започнеш от врътките :o Smile, но явно че и така става. Моля те пусни снимки как свети на тъмно да се порадваме Smile Аз също смених осветлението на цялата конзола, като само се заменят лампичките с дифузни светодиоди (сини) и последвателно на тях по едно R=550 Ом. Стана хубаво само не мога да намеря време да снимам. Един от колегите беше слагал светодиодчета зад панела с цифричките (по 5-6 на врътка), което също изглежда страхотно, но е повече играчка.

Като става дума за лампи по таблото.... на повечето С/В 40 не светят индикаторите на ключа за фаровете. Проблема там е, че крушката е нагоряла светловода и дори и да свети крушката ... няма светлина заради затъмнения светловод. Пак с малко светодиоди и търпение се оправя и този "некрасив" "проблем". Въобще цялото осветление може да стане със светодиоди ... само да му се занимава на човек Smile

Ако някой се интересува ще постна снимки как става.

Лек и ползвотворен ден на всички Smile
Хех... благодаря за поздравленията Smile Аз реално погледнато като започнах не знаех, че ще трябва да се вади багажното отделение под касетофона, а и самия касетофон и така както споменах в първия си пост - "За самоук откривател..." едно по едно разглобих целия панел горе долу в обратен ред, но така или иначе сега ако някой има желание, а не може да го направи сам знам как става и няма да ми отнеме повече от петнадесетина минути за да го направя всичко това, а не както като се въргалях сам в колата и 40 минути откривах пътя към Ел Дорадо Smile
Неска отивам в Мото пфое показвам лампичката и ми отвръщат 11лв за брой !
Направо си излязох !
Ще отида да си купя диотчета по 1,2в и ще ги сложа Smile
Pages: 1 2